Gå til innhold

Sigurd fåkke pult

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, Resignert skrev:

Så at Sigurd ikke får pult, er jo også en sannsynlig indikator på at han er mer eller mindre mislykket på andre områder i tillegg. At dette kan føles sårt for mange, er vel ikke spesielt rart. 

Vi må klare å le av ting som er sårt også. Akkurat som vi ler av at Bridget Jones er singel og snart for gammel til å få barn, det er ekstremt sårt men det er en del av livet. 

Anonymkode: 87d4a...c33

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 15.3.2020 den 11.09, snødråpe skrev:

Du finner ikke en kjekk mann på 26 som ikke har hatt sex med mindre han har alvorlige psykiske problemer eller er særkristen. 

Det er aldeles ikke sant!!!

Jeg kjenner flotte menn som ikke har hatt sex bla fordi de er toppidrettsutøvere og har villet prioritere karrieren sin.

Men de fleste som ikke har hatt sex er sosialt uintelligente/utrente. Der betyr ikke at man må være alvorlig psykisk syk bare fordi man er litt rar. Mange alvorlig psykisk syke får pult, fordi de er flinkere sosialt enn sånne friske awkward særinger.

Anonymkode: 240cb...ce6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.3.2020 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Kjekke menn på 26 kan få sex. Menn på samme alder som ikke er kjekke kan fort være ufrivillig jomfru. De bare sier det ikke høyt 

Anonymkode: 0f9ea...dd5

Det finnes flust av stygge menn som får pult fra de er 17 så det har ikke så mye med utseende å gjøre, men væremåte og andre egenskaper

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes faktisk tematikken kunne vært JÆVELIG bra for mange mennesker i norge i dag. Det er bare synd at de bestemte for å gjøre Sigurd til å se ufattelig merkelig og rar person, i tillegg til at menneskene rundt han skal oppføre seg så merkelig. Det er ingen mennesker som oppfører seg slik. 

Anonymkode: 5a6f1...45a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Resignert skrev:

Hva er "meningen med livet" egentlig? Handler jo i ytterste konsekvens om å bringe slekten videre/spre sine gener. Altså å pule. Alt annet er jo staffasje og substitutter. I tillegg er det jo også sånn at de som ser bra ut, og har draget på damene, også gjør det godt på andre områder, og vice versa. De har bedre jobber, høyere inntekt, suksess i idrett eller kulturliv osv. 

Så at Sigurd ikke får pult, er jo også en sannsynlig indikator på at han er mer eller mindre mislykket på andre områder i tillegg. At dette kan føles sårt for mange, er vel ikke spesielt rart. 

Damer kan jo sutre over at de ikke får nok komplimenter fra de "riktige" mennene.........

Syns oppriktig synd på de med denne tankegangen og tenker at de må være litt korte. Det fins jo utrolig mye annet i livet som gir livet mening og de færreste tenker sånn at det eneste som gir livet mening er å få barn og spre genene sine. Normale mennesker finner en mening i selvutvikling, venner, hobbyer, lidenskap, og mange i åndelighet (som til og med ofte innebærer frivillig sølibat og det å aldri få barn).

At man ikke har sex sier ingenting om man er mislykket eller ikke i livet, og det går da fint an å jobbe for en karriere man brenner for, nyte livet med hobbyer man liker, være takknemlig for andre menneskelige relasjoner eller opplevelser man har, og ha et givende og bra liv selvom man ikke har sex. Sex er ikke alt i verden, det er som en lambourgini, nice, men egentlig ikke noe vi trenger. Det er bare tull å gå å føle seg mislykket og gi opp livet fordi man ikke har den lambourginien liksom.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men de fleste som ikke har hatt sex er sosialt uintelligente/utrente. Der betyr ikke at man må være alvorlig psykisk syk bare fordi man er litt rar. Mange alvorlig psykisk syke får pult, fordi de er flinkere sosialt enn sånne friske awkward særinger.

Dette her oppsummerer vel godt hvor stigmatiserende det er å ikke ha hatt sex (for menn)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette her oppsummerer vel godt hvor stigmatiserende det er å ikke ha hatt sex (for menn)

Det er ikke stigmatiserende. Det er sant. Det er mye mer stigmatiserende å si det er fordi de er stygge eller psykisk syke liksom....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bare en episode på TVN`? Når jeg ser i programmene videre kommer det ikke opp flere episoder`?

Anonymkode: b1fb9...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg om andre har hatt sex eller ikke. De som er flinkest på å stigmatisere seg selv er mange av de mennene som ikke har hatt sex. Se bare på hvordan de har dannet et nettverk såkalt "Incels" hvor de finner på "sannheter" om at de er stygge og ubrukelige og at verden vil de vondt. Trist å låse seg fast i en sånn holdning når den at på til er så feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen dømmer sexløse menn så mye som de dømmer seg selv. Men blir de kvinnefiendtlige og bitre, ja da blir de dømt ut fra oppførsel og holdninger som alle andre mennesker i verden blir.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Escalera skrev:

Utrolig patetisk serie. Skjønner ikke at noe så tilbakestående får rulle og gå på tv-skjermen. Uansvarlig å bygge opp under press om at det viktigste for unge menn er å "pule", hvis ikke er du en taper og kan gå hjem og dø. 

De eneste som sier at de bare kan gå hjem å dø hvis de ikke får pult er jo disse mennene selv. Er ganske sikkert på at serien ender med at han blir flinkere sosialt og får seg mange venner og kanskje til og med en kjæreste og får pult til slutt.

Men jeg er enig, konseptet med serien er teit fordi det er ikke det viktigste i verden å få pult og den bygger dermed opp under mere pule press. Dog på en annen og mildere måte enn serier som ex on the Beach, paradise osv som i tillegg til pule press også bidrar med et enormt kroppspress til menn og kvinner. Vi må bruke vår forbukermakt og ikke gi seertall til serier som vi syns har dårlig innflytelse og gjøre andre oppmerksom på hvor viktig det er å boikotte ting vi syns gir dårlig innflytelse.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det at en mann er stygg som lager problemer for han. Det er mer det at sånne menn sitter heller på nettet og klager enn å gå ut i det virkelige liv. Det er menn som går med de samme klærne som de gikk med for 10 år siden og når man forsiktig ymter på at han kanskje kan kjøpe noe klær, så blir han sint og mener at han ikke skal forandre seg og alt er kvinners feil.

Finnes mange stygge menn som får pule liksom. Så det der er bare en unnskyldning for å ikke ta tak i seg selv.

Anonymkode: 64a88...61c

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett første episode. Gud, så kleint. Og jeg er lei av pinlighumor fra før. Men et protip til Sigurd: lær deg sosiale ferdigheter, så kommer dette til å gå så bra, atte! 

Anonymkode: 49ffb...677

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes faktisk tematikken kunne vært JÆVELIG bra for mange mennesker i norge i dag. Det er bare synd at de bestemte for å gjøre Sigurd til å se ufattelig merkelig og rar person, i tillegg til at menneskene rundt han skal oppføre seg så merkelig. Det er ingen mennesker som oppfører seg slik. 

Anonymkode: 5a6f1...45a

Sigurd minner veldig mye om en kompis av meg i oppførsel og kroppsspråk. Denne kompisen har også hatt litt «vansker» på kvinnefronten, men i slutten av 20årene fant han seg en dame og er i fast forhold, de fremstår som lykkelige nå hvertfall. Kjenner også igjen en del karaktertrekk på de andre menneskene i serien. Så lurer litt på hvem som ikke oppfører seg slik.. 

Anonymkode: c780f...ca0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare en episode på TVN`? Når jeg ser i programmene videre kommer det ikke opp flere episoder`?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må klare å le av ting som er sårt også. Akkurat som vi ler av at Bridget Jones er singel og snart for gammel til å få barn, det er ekstremt sårt men det er en del av livet. 

Anonymkode: 87d4a...c33

Hva skal man med barn? Jeg har aldri skjønt hva man skal bruke det til. 

Anonymkode: ebf89...989

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man med barn? Jeg har aldri skjønt hva man skal bruke det til. 

Ifølge mine kollegaer: man skal få barn så man har noen som kan tørke dem i rumpa og besøke dem på gamlehjemmet når de blir gamle . Altså investere i en slags støttekontakt/sykepleier gjennom biologisk avkom.

Anonymkode: 29503...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge mine kollegaer: man skal få barn så man har noen som kan tørke dem i rumpa og besøke dem på gamlehjemmet når de blir gamle . Altså investere i en slags støttekontakt/sykepleier gjennom biologisk avkom.

Anonymkode: 29503...4b3

Æsj det kan jeg klare meg uten. Har like mye bruk for barn som en sparkesykkel, begge deler interesserer meg ikke.

Angående serien: syns det var gøy og litt trist serie. Og enig med de som skriver at han er fremstilt steinrar. Og han kompisen hans som mobba han på barneskolen virker jo helt klikk. Skjønte for øvrig ikke hvorfor kollegaen hans får han til å gjøre masse snåle greier som å spise SIM-kort. Også skjønner jeg ikke hvorfor han lyver om husleia til Tuva. Hvorfor ikke bare være ærlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får bare opp tre episoder på dplay, men står at de andre skulle komme 15. mars. Er det likens hos andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Æsj det kan jeg klare meg uten. Har like mye bruk for barn som en sparkesykkel, begge deler interesserer meg ikke.

Angående serien: syns det var gøy og litt trist serie. Og enig med de som skriver at han er fremstilt steinrar. Og han kompisen hans som mobba han på barneskolen virker jo helt klikk. Skjønte for øvrig ikke hvorfor kollegaen hans får han til å gjøre masse snåle greier som å spise SIM-kort. Også skjønner jeg ikke hvorfor han lyver om husleia til Tuva. Hvorfor ikke bare være ærlig? 

Dere som sier han og de andre i serien er steinrar kjenner ikke mange mennesketyper. - eller de er jo rare, men føler de gjenspeiler en del av samfunnet. Mobberen er klikk ja. Kollegaen er også en mobber, hun bruker hersketeknikker ovenfor Sigurd å respekterer han ikke - slike mennesker finnes på ordentlig... Sigurd lyver til Tuva fordi han er interessert i henne og vil imponerere henne, han er redd hun ikke blir imponert om han ikke klarer å «sette ned foten» til huseier, og kanskje også redd hun blir å flytte om husleien stiger. Om hun flytter har han vertfall ikke sjansj på henne (er nok hans teori). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mangeogfemti år, og dermed langt utenfor målgruppen. Jeg kunne dessuten vært moren og nesten bestemoren til de fleste som kommenterer her. Jeg blir allikevel helt sjokkert over mange av kommentarene.

For det første: hva er så sjokkerende med å bruke ordet "pult" i tittelen? Det er et ord jeg ikke bruker i min dagligtale, men det er da uansett ikke et fryktelig sjokkerende eller vulgært ord.

For det andre: Det å "ikke få pult" er da en helt vanlig og reell problemstilling for ganske mange i unge år. Kudos for å lage en tv-serie om det.

For det tredje: Når det gjelder utseendet til han som spiller hovedrollen, viser serien hvor mye kroppsspråk, oppførsel, klesstil, osv. har å si når det gjelder å fremstå som tiltrekkende. Skuespilleren er attraktiv nok, men karakteren er virkelig ikke det. Kanskje noen unge gutter kan lære av det.

Sånn ellers synes jeg at serien er veldig god. 

Anonymkode: 83cb6...659

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...