AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Som alle vet er barnehagene stengt men vi må holde åpent for å gi tilbud til de som har foreldre i helsesektor og lignende. Hos oss er dette tilsammen 5 barn. Skal da alle ansatte på jobb? Er det andre i lignende situasjon som kan forklare hvordan dere har gjort det, eller hvilket arbeid dere må gjøre dersom dere må på jobb? Vi er rundt 25 ansatte på 5 barn om alle skal jobbe Anonymkode: 82dc4...072
Imperfectionibus Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Nei alle må ikke på jobb, det blir nok rullering slik at ikke alle kommer i karantene samtidig om en av foreldrene/barn blir sykt. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Jobber på sfo, og alle med fast jobb skal på jobb i morgen iallfall. Regner jo med det ikke er så mange barn som har to foreldre i samfunnskritiske jobber, så det blir nok lagt en plan på hvordan det blir lagt. Anonymkode: a69ca...e17 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber på sfo, og alle med fast jobb skal på jobb i morgen iallfall. Regner jo med det ikke er så mange barn som har to foreldre i samfunnskritiske jobber, så det blir nok lagt en plan på hvordan det blir lagt. Anonymkode: a69ca...e17 Nei tenker det samme men er jo ganske dumt og utsette hele personalgruppen for smitte istedenfor å dele det opp. Kunne du fortalt her imorgen hvordan info du får rundt dette? Vi får mer info i løpet av helgen tror jeg men greit å vite før den tid Anonymkode: 82dc4...072 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei tenker det samme men er jo ganske dumt og utsette hele personalgruppen for smitte istedenfor å dele det opp. Kunne du fortalt her imorgen hvordan info du får rundt dette? Vi får mer info i løpet av helgen tror jeg men greit å vite før den tid Anonymkode: 82dc4...072 Jeg har dessverre ikke fast stilling selvom jeg omtrent jobber hver dag, så jeg skal ikke imorgen. Men det er jo noe jeg kan finne ut av etterhvert og opplyse om Anonymkode: a69ca...e17
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Vi er en stor bhg, med ca 170 barn og ca 40 ansatte. Hos oss har alke fått beskjed at vi må møte på jobb som vanlig stikk i strid med anbefalinger fra øvre hold om at flest mulig skal holde seg hjemme/ha hjemmekontor der det er nødvendig. Så nå sitter jeg her i barnehagen da, og venter for å se om noen skulle møte opp mens mannen min som faktisk har en jobb å gjøre må være hjemme med de tre barna våre. Forstå det den som kan... Kommer til å kjøre utdanningsforbundet på kommunen i løpet av dagen da de anbefaler hjemmekontor der det er mulig. Anonymkode: 3c60f...451 1
Pasha Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 de fleste bhg har møter om dette idag, og der får man nok beskjed om hvordan man løser dette 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Hvertfall idag er de som ikke har barn under 12 år satt opp på jobb. Stor barnehage. Tror ikke det kommer så mange barn, men det sto at noen skulle få andre oppgaver. Anonymkode: 8170c...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Vi fikk beskjed om å holde oss hjemme i dag da beredskapsgruppen skal ha møte, vi får vel mer informasjon etter møtet. Men regner med at vi uten barn eller de med voksne barn må møte, men kanskje ikke alle dager. Vi har 4 stk potensielle barn som kan komme. Ellers må vi vel vaske rundt osv. Lite planlegging man får gjort når over halvparten av de ansatte må være hjemme med små barn. Anonymkode: f6d5b...5da
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 Vi fikk beskjed idag om at alle i personalgruppen må på jobb. Noen skal være med de 3 barna som er her og resten skal gjøre praktiske oppgaver som eksmepel male vegger. Dette syns jeg er latterlig, å utsette hele personalet for smitte pga de ønsker dugnadsarbeid i barnehagen når de har oppfordret flest mulig til å være hjemme. Burde ikke vært lov, de burde rullert på hvem som er med barna og resten fikk fri pga smittefare Anonymkode: 82dc4...072 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk beskjed idag om at alle i personalgruppen må på jobb. Noen skal være med de 3 barna som er her og resten skal gjøre praktiske oppgaver som eksmepel male vegger. Dette syns jeg er latterlig, å utsette hele personalet for smitte pga de ønsker dugnadsarbeid i barnehagen når de har oppfordret flest mulig til å være hjemme. Burde ikke vært lov, de burde rullert på hvem som er med barna og resten fikk fri pga smittefare Anonymkode: 82dc4...072 Jeg er helt enig med deg, jeg jobber ikke i barnehage. Hvorfor skal man et så drastisk tiltak halvveis?! Håper dere kan legge press på ledelsen, og at de går tilbake på en idiotisk avgjørelse. Anonymkode: 98e94...394 3
morhjertegod Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk beskjed idag om at alle i personalgruppen må på jobb. Noen skal være med de 3 barna som er her og resten skal gjøre praktiske oppgaver som eksmepel male vegger. Dette syns jeg er latterlig, å utsette hele personalet for smitte pga de ønsker dugnadsarbeid i barnehagen når de har oppfordret flest mulig til å være hjemme. Burde ikke vært lov, de burde rullert på hvem som er med barna og resten fikk fri pga smittefare Anonymkode: 82dc4...072 Hvem skulle tatt den avgjørelsen om hvem de tre som må jobbe blir? Mens dere andre skal ha fri? Stakkars styrer, du, du og du kan vi utsette for smitte, dere andre skal få slippe. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, morhjertegod skrev: Hvem skulle tatt den avgjørelsen om hvem de tre som må jobbe blir? Mens dere andre skal ha fri? Stakkars styrer, du, du og du kan vi utsette for smitte, dere andre skal få slippe. Nei det er ikke det jeg mener. Jeg mener at vi burde hatt rullering på det - eksempel at jeg Berit og britt jobber hver torsdag mens Pål per og Jens jobber hver fredag istedenfor alle samtidig Anonymkode: 82dc4...072 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 I min barnehage hadde vi digitalt møte i går kveld, hvor vi fikk beskjed om at det blir rulert hvem som er på jobb og vi som er hjemme får oppgaver vi skal gjøre. Altså ting som vi måtte ha gjennomgått på møter skal vi nå komme med innspill på mail. Så vi som er hjemme har ikke "fri" Anonymkode: 7ac8f...06a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 Vi er en stor barnehage hvor alle ansatte må på jobb, men vi skal ha noen dager hvor man jobber hjemme med feks faglig oppdatering og sende inn oppgaver. Og de andre dagene må vi være på jobb 7,5 timer hver dag for å gjøre forefallende arbeid. Vi har noen få barn som kommer i bhg og vi har noen faste som skal være med barna. Men styrer mener at alle som jobber i bhg har samfunnskritisk yrke og at man ikke får omsorgspenger... Jeg lurer på om det kan stemme da jegkun er satt opp til å jobbe med dugnadsarbeid og ikke med barna som er der. Syns hele greia er merkelig. Anonymkode: fc188...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi er en stor barnehage hvor alle ansatte må på jobb, men vi skal ha noen dager hvor man jobber hjemme med feks faglig oppdatering og sende inn oppgaver. Og de andre dagene må vi være på jobb 7,5 timer hver dag for å gjøre forefallende arbeid. Vi har noen få barn som kommer i bhg og vi har noen faste som skal være med barna. Men styrer mener at alle som jobber i bhg har samfunnskritisk yrke og at man ikke får omsorgspenger... Jeg lurer på om det kan stemme da jegkun er satt opp til å jobbe med dugnadsarbeid og ikke med barna som er der. Syns hele greia er merkelig. Anonymkode: fc188...4a6 Min styrer sa det samme om samfunnskritisk arbeid og det er helt greit men det er ikke samfunnskritisk arbeid å male vegger i barnehagen. Derfor burde de rullert på det. Føler styrere utnytter dette for å få ting gjort som de vanligvis ikke ville hatt tid til ellers. Trist å utnytte folk på denne måten Anonymkode: 82dc4...072 4
morhjertegod Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min styrer sa det samme om samfunnskritisk arbeid og det er helt greit men det er ikke samfunnskritisk arbeid å male vegger i barnehagen. Derfor burde de rullert på det. Føler styrere utnytter dette for å få ting gjort som de vanligvis ikke ville hatt tid til ellers. Trist å utnytte folk på denne måten Anonymkode: 82dc4...072 Men om man bare skal være hjemme, uten hjemmekontor eller noe, så kan du vel eller ikke forvente lønn? 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 Dere som klager, trøst dere med at alternativet er at dere blir permittert! Anonymkode: 89234...b9a 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, morhjertegod skrev: Men om man bare skal være hjemme, uten hjemmekontor eller noe, så kan du vel eller ikke forvente lønn? Ikke meg du siterte, men er snakk om å få omsorgspenger for å være hjemme med barn, jeg har en mann som også har en samfunnskritisk jobb og da skal våre barn i utgangspunktet ha rett på barnehageplass, noe jeg syns er unødvendig da det skal være et tilbud for de som er helt nødvendig at er på jobb. Anonymkode: fc188...4a6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min styrer sa det samme om samfunnskritisk arbeid og det er helt greit men det er ikke samfunnskritisk arbeid å male vegger i barnehagen. Derfor burde de rullert på det. Føler styrere utnytter dette for å få ting gjort som de vanligvis ikke ville hatt tid til ellers. Trist å utnytte folk på denne måten Anonymkode: 82dc4...072 Enig, syns det er litt unødvendig at jeg må ha barna mine på sfo og barnehage for at jeg skal rydde i bhg.. Men vi får det nok til så lenge arbeidsgiver til min mann godtar at han er hjemme ene uka. Anonymkode: fc188...4a6 3
Anbefalte innlegg