AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg har tørr og sensitiv hud og har altid brukt hun vannbaserte produkter som gir godt med fukt. Nå forrige uke falt jeg for å prøve Koreansk 10 Stegs hudpleierutine og kjøpte en olje rens, vannbasert rens, essens og serum og ja hele greia. Jeg vet egentlig at jeg ikke kan bruke oljebaserte produkter på huden men denne dobbelrens rutinen med olje rens og så vannbasert rens er det mange som bruker, folk med alle forskjellige hudtyper og det fungerer visst for dem så tenkte Ja dette må bli bra. Men..... Jeg merket raskt at det føltes feil, men jeg valgte å gi det litt tid å se hvordan dette fungerer. Og nå etter 1 og halv uke har jeg tørr hud med ett slags oljebelegg på huden. Og uansett Hva jeg gjør så går det ikke bort.mine vanlige fuktighetsgivende produkter trekker ikke inn og det bare kjenner helt jævlige ut. Jeg har tatt å skrubbet huden, brukt rensemelk og til og med tatt en dyprens med en sånn dampmaskin jeg har MEN INGENTIIIIING FUNKER. Det går ikke bor. Det er som å ha etr belegg med vox på huden. Jeg begynner å bli så desperate at jeg vurderer å vaske ansiktet med zalo. Jeg trenger seriøøst hjelp. Anonymkode: 94ca4...7e9 1
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Prøve å bare vaske ansiktet med vanlig dusjsåpe. Såpe skal jo fjerne fett. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Apocalypte skrev: Prøve å bare vaske ansiktet med vanlig dusjsåpe. Såpe skal jo fjerne fett. Omg jeg leser nå på ingrediensene av dette produktet og det står at det inneholder "synthetic wax"....ikke rart jeg synes jeg har ett lag med vox på huden😲 Hvordan I huleste kan denne oljebaserte rensen være bestseller og ha så mange fornøyde kunder som eeeeeelsker den. Den er jo helt jævlig😕 Dusj såpe er en god idè. Frister så å bruke zalo siden zalo fjærner fett men det er jo så heavy for huden. Er skikkelig fortvilet akuratt nå 😕 Anonymkode: 94ca4...7e9 2
Djungelvrål Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Omg jeg leser nå på ingrediensene av dette produktet og det står at det inneholder "synthetic wax"....ikke rart jeg synes jeg har ett lag med vox på huden😲 Hvordan I huleste kan denne oljebaserte rensen være bestseller og ha så mange fornøyde kunder som eeeeeelsker den. Den er jo helt jævlig😕 Dusj såpe er en god idè. Frister så å bruke zalo siden zalo fjærner fett men det er jo så heavy for huden. Er skikkelig fortvilet akuratt nå 😕 Anonymkode: 94ca4...7e9 Nei Zalo ville jeg unngått, voks kan være et helvete å få av ja. Må slites bort.
GlitterGuri Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Ville bare latt huden puste i noen dager, høres ut som du har brukt alt for mye produkter, spesielt renser, og selv jeg som ikke er utdannet hudpleier, skjønner jo at huden ikke har godt av alt dette. La den puste og være litt i fred, for så å begynne med di rutinene du hadde før 😊 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 8 timer siden, Apocalypte skrev: Nei Zalo ville jeg unngått, voks kan være et helvete å få av ja. Må slites bort. Hei å takk for svar. Hva mener du med at det må slites bort? Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 Hvilken oljerens har du brukt? Ville skaffet en vanlig god rens og brukt den i noen dager. Det går nok over av deg selv etter en stund. 😊 Anonymkode: 2c799...aa4
MissPierce Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Bruk vanlig dusj såpe noen ganger, og om det ikke går. Så ta en dråpe Zalo og bland godt med vann i hånda de før du bruker det i ansiktet. Så får du pøse på med fukt fra de produktene du brukte før. Brukte selv Zalo I håret for noen år siden da det hadde hopet seg opp med produktet, og jeg ikke fikk det skikkelig rent selv med rense shampo. Det funket kjempe bra, og avsluttet med en god hårkur. 1
Djungelvrål Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei å takk for svar. Hva mener du med at det må slites bort? Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 De gangene jeg har fått det på hendene har jeg følt at det må slites bort og at man må vaske flere ganger før det er borte. Prøvd såpe i ansiktet nå?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 54 minutter siden, Apocalypte skrev: De gangene jeg har fått det på hendene har jeg følt at det må slites bort og at man må vaske flere ganger før det er borte. Prøvd såpe i ansiktet nå? Åjaa ja skjønner Hva du mener. Har ringt rundt til hudpleiesalonger å ingen av den har noen gode forslag å komme med. Og alle salongene er stengt I 2 uker nå så de får ikke sett ansiktet mitt å tatt en vurdering. Jeg har ikke vasket med såpe enda. Men brukte en skrubb en gang til meg hjelp ingenting. Tenker at jeg skal la huden hvile litt I noen dager nå også skrubbe igjen etter 1 eller 1 og halv uke. Da vil denne voksen kanskje bli borte sammen med noen døde hudceller...eller...vet ikke helt hvordan dette her funker. Det er så ekkelt jeg blir nesten deprimert av dette her. At fuktighetskremen bare legger seg opp å denne ekkle voksen. Set frister veldig å prøve zalo da. Nå har jeg sendt en mail til de jeg kjøpte rensen av får se hva dem sier. Og til dere som lurte på hvilken rens dette er. Det er banila co zero cleansing balm purifying (den gule) Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 1
Djungelvrål Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åjaa ja skjønner Hva du mener. Har ringt rundt til hudpleiesalonger å ingen av den har noen gode forslag å komme med. Og alle salongene er stengt I 2 uker nå så de får ikke sett ansiktet mitt å tatt en vurdering. Jeg har ikke vasket med såpe enda. Men brukte en skrubb en gang til meg hjelp ingenting. Tenker at jeg skal la huden hvile litt I noen dager nå også skrubbe igjen etter 1 eller 1 og halv uke. Da vil denne voksen kanskje bli borte sammen med noen døde hudceller...eller...vet ikke helt hvordan dette her funker. Det er så ekkelt jeg blir nesten deprimert av dette her. At fuktighetskremen bare legger seg opp å denne ekkle voksen. Set frister veldig å prøve zalo da. Nå har jeg sendt en mail til de jeg kjøpte rensen av får se hva dem sier. Og til dere som lurte på hvilken rens dette er. Det er banila co zero cleansing balm purifying (den gule) Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 Prøv såpe, det tar deg 2 min for å se om det funker. Er ikke skadelig å bruke såpe i ansiktet, noen gjør det daglig. Mange renseskum inneholder såpe. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Prøv såpe, det tar deg 2 min for å se om det funker. Er ikke skadelig å bruke såpe i ansiktet, noen gjør det daglig. Mange renseskum inneholder såpe. Ja sant det. Da skal jeg prøve det nå. 👍 Ts Anonymkode: 94ca4...7e9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 Hvordan bruker du denne rensen, sånn helt nøyaktig? Vasker bort med vann? Og så bruker du vannbasert rens etterpå? Jeg bruker denne selv, og det fungerer supert. Bruker du for mye av de andre produktene? Hadde forsøkt å kun bruke vannbasert rens en periode, og å ikke introdusere alt for mange nye produkter samtidig. Begynn med rens, essens og fuktighetskrem f.eks. Anonymkode: 3035b...af1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan bruker du denne rensen, sånn helt nøyaktig? Vasker bort med vann? Og så bruker du vannbasert rens etterpå? Jeg bruker denne selv, og det fungerer supert. Bruker du for mye av de andre produktene? Hadde forsøkt å kun bruke vannbasert rens en periode, og å ikke introdusere alt for mange nye produkter samtidig. Begynn med rens, essens og fuktighetskrem f.eks. Anonymkode: 3035b...af1 Jeg bruker denne rensen på tørr hud. Gnir det rundt for å fjærne sminken. Og så skyller jeg med Vann. Tørker ansiktet og så bruker jeg den vannbaserte rensen den heter Tiam snail cleansing foam er lilla flaske, skyller huden, tørker, så bruker jeg acwell liquorice toner, så Cosrx snail essence, og så serum fra iunik en med brun ettikket og så fuktighetskrem. Hva slags hud har du ? Og er det den gule banila co zero du bruker ? Ts Anonymkode: 94ca4...7e9
Mymlen Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 https://skinlove.no/pai-skincare/ Denne serien er spesielt utviklet for de med sensitiv hud og som sjeldent tåler hudpleieprodukter. Venninnen min sverger til dette etter at hun fikk soleksem for et par år tilbake der huden hennes aldri ble normal igjen. Nå tåler hun nærmest ingenting, men denne serien funker. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg bruker denne rensen på tørr hud. Gnir det rundt for å fjærne sminken. Og så skyller jeg med Vann. Tørker ansiktet og så bruker jeg den vannbaserte rensen den heter Tiam snail cleansing foam er lilla flaske, skyller huden, tørker, så bruker jeg acwell liquorice toner, så Cosrx snail essence, og så serum fra iunik en med brun ettikket og så fuktighetskrem. Hva slags hud har du ? Og er det den gule banila co zero du bruker ? Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 Jeg bruker den gule ja. Har tørr hud. Opplever ikke å få fet hud, og jeg bruker mange fuktighetsgivende produkter. Nå jobber jeg i et veldig tørt miljø da ,så en del av fuktigheten i huden forsvinner på jobb. Kanskje du burde prøve produkter med mer mattende egenskaper? I Koreansk hudpleie er de veldig opptatt av glød og "glass skin", og noen ser nesten oljete ut i ansiktet synes jeg, mulig disse produktene gir for mye fukt til deg da.. ? Anonymkode: 3035b...af1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja sant det. Da skal jeg prøve det nå. 👍 Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 Ikke hør på dette! Ikke begynn å bruk såpe i ansiktet Anonymkode: 95021...769 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker denne rensen på tørr hud. Gnir det rundt for å fjærne sminken. Og så skyller jeg med Vann. Tørker ansiktet og så bruker jeg den vannbaserte rensen den heter Tiam snail cleansing foam er lilla flaske, skyller huden, tørker, så bruker jeg acwell liquorice toner, så Cosrx snail essence, og så serum fra iunik en med brun ettikket og så fuktighetskrem. Hva slags hud har du ? Og er det den gule banila co zero du bruker ? Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 Du trenger ikke å tørke huden etter første rens. Huden skal vel være litt fuktig når du har på neste rens. Anonymkode: cd7a5...517
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 19 timer siden, Apocalypte skrev: Prøv såpe, det tar deg 2 min for å se om det funker. Er ikke skadelig å bruke såpe i ansiktet, noen gjør det daglig. Mange renseskum inneholder såpe. Jeg vasket ansiktet mitt med dusjsåpen I går (neutral dusjsåpe) og det funket visst. Huden er mye bedre nå. Kjenner at det er litt igjen, så må nok vaske det med såpen en gang til. Men ble heldigvis kvitt det belegget da😃 takk for at du tok deg tid til å hjelpe 😊 Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker den gule ja. Har tørr hud. Opplever ikke å få fet hud, og jeg bruker mange fuktighetsgivende produkter. Nå jobber jeg i et veldig tørt miljø da ,så en del av fuktigheten i huden forsvinner på jobb. Kanskje du burde prøve produkter med mer mattende egenskaper? I Koreansk hudpleie er de veldig opptatt av glød og "glass skin", og noen ser nesten oljete ut i ansiktet synes jeg, mulig disse produktene gir for mye fukt til deg da.. ? Anonymkode: 3035b...af1 Nå begynner jeg å bli litt usikker på om Hva som forårsaket dette. Om det er den gule rensen eller den COSRX snail essensen. Kan hende at det er denne essensen som legger seg som ett lag i ansiktet. Men rart da at denne oljerensen og vannbaserte rensen ikke fjærner laget av essensen. Det er jo tross alt dobbel rens så den burde no fjernet dette fra ansiktet. 😕 Ts Anonymkode: 94ca4...7e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå