Gå til innhold

Skilsmisser eller babyboom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere vi får flest skilsmisser etter denne ufrivillige permiteringa og isoleringen hjemme, eller tror dere det fører til en voldsom babyboom om 9 mndr? :)

Anonymkode: 61b63...32e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt tidlig å sammenligne dette med 2. verdenskrig

Anonymkode: a021c...499

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt tidlig å sammenligne dette med 2. verdenskrig

Anonymkode: a021c...499

Sammenligner det med jule og sommerferie. Hvor får du 2. Verdenskrig fra? 

• Liker 4
Skrevet

Tipper babyboom, folk holder sammen nå og glemmer å krangle. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere vi får flest skilsmisser etter denne ufrivillige permiteringa og isoleringen hjemme, eller tror dere det fører til en voldsom babyboom om 9 mndr? :)

I nedgangstider går skilsmissestatistikken ned historisk sett

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner det med jule og sommerferie. Hvor får du 2. Verdenskrig fra? 

Det er ikke sammenlignbare ting.

2 verdenskrig skjønner jeg at AB sammenlignet det med da det da og naturlig nok var nedgangstid

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det var en fin tanke 😊

Tror det blir ekstra tøft for par som sliter, da.. Fordi de kan ikke distrahere seg med alle mulige aktiviteter, slik de kunne gjort om det var feks jul eller sommerferie 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

2 verdenskrig skjønner jeg at AB sammenlignet det med da det da og naturlig nok var nedgangstid

Jeg sammenligner bare det faktum at par blir tvungen til å være med hverandre, i noen tilfeller mot sin vilje... I andre tilfeller så trenger noen å slå ihjel litt tid 😜

AnonymBruker
Skrevet

Babyboom. 

Anonymkode: 21752...595

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flest skilsmisser fordi par takler angsten rundt situasjonen forskjellig, og fordi man ikke tør være så "nær" hverandre fysisk, og fordi mange blir gående for mye oppi hverandre, og særlig par som sliter fra før, vil slite desto mer. 

Anonymkode: 346a9...53e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Men ABen påsto at jeg sammenlignet korona med 2. Verdenskrig. Da må jeg ha lov til å spørre hvor AB fekk det fra. For jeg skrev ikke noe om krise, krig eller verdens undergang. Jeg viser til par som blir tvunget til å være hjemme. Sammen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sammenligner bare det faktum at par blir tvungen til å være med hverandre, i noen tilfeller mot sin vilje... I andre tilfeller så trenger noen å slå ihjel litt tid 😜

Ser den bare sier at det ikke er sammenlignbart siden sommer/juleferie skilsmissene (i oppgangs eller stabile tider) er lettere å ta ut enn å ta ut skilsmisse når det er nedgangstider/usikkerhet pga økonomien i det

AnonymBruker
Skrevet

Flest skilsmisser fordi par takler angsten rundt situasjonen forskjellig, og fordi man ikke tør være så "nær" hverandre fysisk, og fordi mange blir gående for mye oppi hverandre, og særlig par som sliter fra før, vil slite desto mer. 

Ja, for noen er jo dette første krisen i forholdet 😊

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved nedgangstider er det jo historisk sett flere som forblir gift/sambo pga økonomien

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

Ser den bare sier at det ikke er sammenlignbart siden sommer/juleferie skilsmissene (i oppgangs eller stabile tider) er lettere å ta ut enn å ta ut skilsmisse når det er nedgangstider/usikkerhet pga økonomien i det

Ja, og at det er argumentet ditt for at du tror det blir babyboom av de to alternativene er en fin vinkling. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal bli litt koselig å bruke tid sammen med familien helt uten fritidsaktiviteter. Vi har allerede begynt å kose oss. Etter et tøft år i fjor har det bare gått oppover og dette skal etter forholdene bli nydelig. Men baby blir det ikke...

Jeg tror det blir litt 50/50, vet at mange av de som sliter ikke har godt av å være sammen. Og andre trenger det. 

Anonymkode: c5017...1f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal bli litt koselig å bruke tid sammen med familien helt uten fritidsaktiviteter. Vi har allerede begynt å kose oss. Etter et tøft år i fjor har det bare gått oppover og dette skal etter forholdene bli nydelig. Men baby blir det ikke...

Jeg tror det blir litt 50/50, vet at mange av de som sliter ikke har godt av å være sammen. Og andre trenger det. 

Anonymkode: c5017...1f2

Ja, vi snakket om at vi må få handlet inn litt digg til denne perioden fremover. Både usunt, men også mat som er godt til en kveld vi kjeder oss 😊 vurderer å pusse opp eit rom også, så vi har noe å gjøre dersom vi blir frustrerte 😊

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det er nok en ønskedrøm. Bare her inne har konfliktnivået skutt i taket de siste dagene, folk er panisk og sinte, og krangler enda mer. Folk er redde, og det går ofte utover de rundt dem. 

Anonymkode: 4767d...40d

• Liker 1
  • Opprett ny...