AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg har typiske matte, fysisk og mekanikk. Hvordan tror dere at eksamen blir? Kan jo ikke arrangeres hjemmeeksamen i disse fagene? Skal alle vente til neste år for å ta eksamen? Anonymkode: 4c289...f1d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Jeg underviser ikke i disse fagene, men i andre realfag. Vi vil nok få til å lage en hjemmeeksamen. Som vil bli helt annerledes enn en tradisjonell skriflig skoleeksamen. Anonymkode: 6c828...656 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg underviser ikke i disse fagene, men i andre realfag. Vi vil nok få til å lage en hjemmeeksamen. Som vil bli helt annerledes enn en tradisjonell skriflig skoleeksamen. Anonymkode: 6c828...656 Underviser du på universitetet eller vgs? Jeg lurer sånn på hva som vil skje med min eksamen. Skal ha muntlig og skriftlig eksamen i geofag denne våren. Er det mulig at den muntlige eksamenen vil foregå over skype? Anonymkode: 48f6f...c53
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Jeg lurer på hva som skjer med privatist eksamen nå til våren🤔 Betalt masse for at den blir avlyst er ikke akkurat lønnsomt for en fattig stakkar Anonymkode: 82829...212
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på hva som skjer med privatist eksamen nå til våren🤔 Betalt masse for at den blir avlyst er ikke akkurat lønnsomt for en fattig stakkar Anonymkode: 82829...212 Virker jo som at de muligens blir avlyst...? Men antar at vi privatiser eventuelt får utsatt eksamen til høsten, uten at vi må betale eksamensavgift på nytt. Anonymkode: 48f6f...c53
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg underviser ikke i disse fagene, men i andre realfag. Vi vil nok få til å lage en hjemmeeksamen. Som vil bli helt annerledes enn en tradisjonell skriflig skoleeksamen. Anonymkode: 6c828...656 Kan du gi eksempler? Vet ikke hva jeg kunne skrive om i fysikk for eks. , i 3dager Anonymkode: 4c289...f1d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Har noen sagt noe om hva som skjer med muntlige privatisteksamener i vår? Vet at det finnes viktigere ting akkurat nå enn eksamen men det er vanvittig surt hvis den ene muntlige eksamenen jeg skal ha blir avlyst, studiet til høsten ryker Anonymkode: 8fb19...ca5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg underviser ikke i disse fagene, men i andre realfag. Vi vil nok få til å lage en hjemmeeksamen. Som vil bli helt annerledes enn en tradisjonell skriflig skoleeksamen. Anonymkode: 6c828...656 Hvordan tenker du dette vil gå for seg? Vil man lage eksamener med masse "bevis at" som er mye vanskeligere? Blir det en vanlig 4 timers eksamen med hjelpemidler eller blir det en hjemmeeksamen som vanligvis går over 3 dager? Anonymkode: e89d4...8fc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Underviser du på universitetet eller vgs? Jeg lurer sånn på hva som vil skje med min eksamen. Skal ha muntlig og skriftlig eksamen i geofag denne våren. Er det mulig at den muntlige eksamenen vil foregå over skype? Anonymkode: 48f6f...c53 Universitetet. Ingen på min arbeidsplass vet hvordan det vil bli, men vi jobber med alternative planer, som hjemmeeksamen og muntlig eksamen på Skype. Jeg tror du bare må forberede deg som du ellers ville gjort, og avvente nærmere beskjed. Det kan nok ta litt tid før det blir avklart. Realiteten er at skolene og universitetene ikke vet hvor lenge dette vil vare. Anonymkode: 6c828...656 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tenker du dette vil gå for seg? Vil man lage eksamener med masse "bevis at" som er mye vanskeligere? Blir det en vanlig 4 timers eksamen med hjelpemidler eller blir det en hjemmeeksamen som vanligvis går over 3 dager? Anonymkode: e89d4...8fc Jeg vet ikke. Jeg har meldt fra til sjefen at hvis eksamensformen blir endret betydelig (f.eks hjemmeeksamen), må vi ansatte som ikke har hatt slike eksamener tidligere få opplæring i hvordan vi utformer en slik eksamen. I mine fag må eksamen bli helt annerledes hvis de skal ha tilgang på hjelpemidler eller ha hjemmeeksamen over flere dager. Personlig ser jeg vel for meg at hjemmeeksamen over flere dager er mer aktuelt enn å ha digital eksamen med hjelpemidler over f.eks fire timer, siden det vil bli veldig lett å jukse på sistnevnte (hvis den blir lagt opp som en vanlig skoleeksamen med hjelpemidler). Men det jeg ser for meg, er at jeg - i stedet for å lage eksamener hvor studentene viser at hen husker faktaopplysninger og kan sette dem inn i en sammenheng (f.eks fysiologi, et av fagene jeg underviser i), må jeg lage bredere oppgaver hvor de må vise forståelse og refleksjon, god kildebruk, vurdere komplekse problemstillinger etc. Men akkurat hvordan jeg skal få det til, må jeg få opplæring i. Anonymkode: 6c828...656
Anbefalte innlegg