Gå til innhold

Vi som er over 65 (eller ellers i risikogruppen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ekstra forholdsregler tar dere nå? Har dere tenkt til å slutte å sosialisere og bare holde dere hjemme, eller planlegger dere å fortsette livet som normalt? Jeg er selv i god form, men har venner som er en del eldre enn meg og jeg er redd for at jeg eventuelt skulle komme til å smitte dem dersom jeg besøker dem. Samtidig blir det jo veldig kjedelig å holde seg hjemme i flere måneder, og ikke engang få treffe barnebarna. 

Anonymkode: e4515...6b6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er alt jeg pleier å være med på blitt stengt, så det er ikke så mye jeg kan fortsette med pga stengte dører! Skal i teorien på et kurs til uken, bare snakk om halvannen time en dag med seks andre, så jeg er spent på om det blir noe av! Men jeg spiller wizards unite og det er et ukesoppdrag der nå, så jeg skal ut og spille da sånn at jeg kan klare oppdragene, heldigvis har vi spilltårn, vertshus og drivhus ute så jeg trenger ikke å gå på kjøpesentre for å spille!

Anonymkode: f3438...0d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er verst, noen uker i isolasjon, eller i verste fall smitte folk som igjen fører til at de dauer? Du er ikke alene om å synes denne situasjonen er kjip, hele landet/verden er påvirket. Bit tenna sammen over et stykke wienerbrød og nyt en kopp kaffe foran tv'n i mellomtiden.

Anonymkode: c4098...95e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alt er stengt her også. Men drar dere på besøk til hverandre, eller holder dere dere hjemme? 

Anonymkode: e4515...6b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar på butikken når det er krise, og holder meg ellers unna folk. Før barnehage og jobben min stengte måtte jeg ta kollektiv hver dag. Satte oss alltid så langt vekk som mulig fra folk og tok på så lite som mulig. Nøye med hygiene. 

Nå er det veldig lettende at bhg og jobb er stengt, for da kan jeg holde meg unna folk sånn som jeg bør. 

Anonymkode: e84b5...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Få barn eller barnebarn til å handle for dere eller naboer som er under 65 år. Jeg forsøker å hjelpe til med handle for andre i risikogrupper så godt som mulig, de som er nær meg. Hvis alle utenfor risikogruppe gjør litt kommer vi oss gjennom dette!

Anonymkode: d29b6...d2d

• Liker 1
Skrevet

Mannen min og jeg er over 65, men har ingen sykdommer (astma, hjerte osv).  Vi omgås daglig vår yngste sønn og hans familie.  Der har de voksne hjemmekontor og barna er hjemme fra skolen.  Barna får undervisning av meg hver formiddag slik at foreldrene får ro til å jobbe.  Heldigvis har barna hverandre å leke med. 

Ingen av oss, verken unge eller gamle, har fysisk sosial kontakt med andre mennesker.  Dette ble vi enige om da det første Corona tilfelle kom i vår kommune.  Min mann handler for begge familiene maks èn gang i uken.  For det meste melk, for vi har alt vi ellers trenger.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i risikogruppen, 35 år, har astma, kronisk (alvorlig) sykdom og immunsvikt. Har to barn og mann. Holder meg for det meste hjemme, men vært på Apotek og liten tur i matbutikken i dag. Vasker hender og spriter oss ofte alle fire. Stresser ikke så mye, men vet jo det kan bli ille om jeg får Corona. Tenker ikke isolere meg fra familien min, men holder meg unna venner, har ingen på besøk osv. Er vel ikke stort mer jeg får gjort..

Anonymkode: 1774e...bca

• Opprett ny...