Gå til innhold

lavlønte ofres

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

jepp, i motsetning til de som kan ha hjemmekontor. er ikke karriere ekspert heller!

Anonymkode: c9327...100

Oh lord. 

Anonymkode: b4d66...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Jaybird skrev:

Faktisk..

Jeg tror muligens du går glipp av poenget mitt, som er at for å kunne kalles "lavlønnet" så trenger man jo nødvendigvis en lav lønn.

lavlønnet eller ei, produksjon, håndverskbedrifter skulle også være stengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er overhodet ikke lavtlønte, men det er en annen diskusjon.

Hvordan skal en rørlegger feks jobbe hjemmefra, det går jo ikke an? Det er kun de som kan jobbe hjemmefra som oppfordres til å gjøre det, naturligvis.

Anonymkode: 1a020...e59

Det er mer de som ikke kan jobbe hjemmefra OG har jobber som ikke kan settes på vent (kritisk funksjon i samfunnet eller hva det kalles), som skal dra på jobb.  Men treningssentre stenges bl.a, hvorfor skulle ikke en knappefabrikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber i helsevesenet er lavtlønte, og det er nettopp denne sektoren som må ofre seg for å hjelpe andre. Nå har vi også fått forbud for å reise til land utenfor Europa.

Her skal nesten alle være hjemme bortsett fra lavtlønte slitere i helsevesenet 😡

Er glad jeg er langtidssykemeldt, og kan ikke beordres på jobb. 

Anonymkode: afdbb...5b5

Dere har vel strengt tatt fått forbud mot å forlate landet! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håndverkere generelt tjener mer enn sykepleiere. 

Anonymkode: f4dac...623

mener du virkelig at en polakk tjener mer enn en norsk sykepleier? det har jeg vanskelig for å tro.. for det er nemlig slik at det ikke er så veldig mange norsk fagarbeidere igjen i visse yrkesgrupper. for ja, håndverker er ikke synonymt med bare snekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tvunget ut i permisjon idag. Jeg tjener en viktig del av lønnen min på provisjon, og bare uten den er det krise, og jeg må si jeg er meget spent på hva fremtiden bringer..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber i helsevesenet er lavtlønte, og det er nettopp denne sektoren som må ofre seg for å hjelpe andre. Nå har vi også fått forbud for å reise til land utenfor Europa.

Her skal nesten alle være hjemme bortsett fra lavtlønte slitere i helsevesenet 😡

Lavlønte? Er du seriøs? Folk i f.eks restaurantbransjen står langt under dere når det gjelder lønn. Kjenner jeg blir provosert

Anonymkode: 269a0...b19

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

All ros til de menneskene som jobber i yrker vi er helt avhengig av for å overleve og går på jobb hver dag. 

Men hvis alle andre skal gå på jobb som normalt, hvordan tror du da hverdagen til en helsepersonell blir da? De som holder seg hjemme bidrar også til fellesskapet med å hindre smitte. Jeg vil tro de fleste oppegående mennesker som forstår situasjonen er glad for at flere holder seg hjemme og forhåpentligvis bidrar til at smitten smitter tregere. Veldig mange helsearbeidere, håndtverkere osv har langt bedre lønn en meg som kontorarbeider. 

Men jeg synes det faktisk er hårreisende å tenke på lønnen sin nå, fremfor det viktige arbeidet man gjør. Du har helt klart valgt feil yrke og jeg håper du omskolerer deg når sykemeldinger din går ut. Tenk å sitte der sykemeldt på sin høye hest å kritisere, mens andre helsepersonell jobber dagen lang uten en eneste klage. Skam deg! 

Anonymkode: b585a...78e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Håndverkere generelt tjener mer enn sykepleiere. 

Anonymkode: f4dac...623

Har du hold for denne påstanden? Lenke?

Hverken håndverkere eller sykepleiere er lavtlønte. Man skulle tro det basert på bildet som males av enkelte, men dette er forholdsvis godt betalte yrker.

Anonymkode: 1a020...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvordan kan det ha seg at helsemyndighetene anbefaler hjemmekontor, karantene, og over 1 meters avstand mellom mennesker, samtidig som de oppfordrer folk til å ikke treffes i det private liv. Men andre med lavlønns yrker går daglig til jobb og arbeider tett inntil kollegaer. nå tenker jeg håndverkere, produksjonsarbeidere ect.. arbeidsgivere risikerer folk for smitte av et dødelig virus..

Jo mer alle andre isolerer seg, jo tryggere blir det å være håndtverker, produksjonsarbeider o.l.

Anonymkode: b73a9...eab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan kan det ha seg at helsemyndighetene anbefaler hjemmekontor, karantene, og over 1 meters avstand mellom mennesker, samtidig som de oppfordrer folk til å ikke treffes i det private liv. Men andre med lavlønns yrker går daglig til jobb og arbeider tett inntil kollegaer. nå tenker jeg håndverkere, produksjonsarbeidere ect.. arbeidsgivere risikerer folk for smitte av et dødelig virus..

Håndverkere og produksjonsarbeidere arbeider da ikke så tett på hverandre. Ikke er det lavt lønnet heller.

Anonymkode: e9113...106

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

lavlønnet eller ei, produksjon, håndverskbedrifter skulle også være stengt!

Jeg har lyst på en ny stikkontakt, men kommer neppe ril å ringe ned dørene til elektriker akkurat nå. Du skal se de før mindre å gjøre de også.

Anonymkode: b73a9...eab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir krisen alvorlig nok og ditt arbeid er samfunnskritisk kan nok også din sykemelding bli tatt opp til revurdering og du kanskje måtte gå i jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg synes det faktisk er hårreisende å tenke på lønnen sin nå, fremfor det viktige arbeidet man gjør. Du har helt klart valgt feil yrke og jeg håper du omskolerer deg når sykemeldinger din går ut. Tenk å sitte der sykemeldt på sin høye hest å kritisere, mens andre helsepersonell jobber dagen lang uten en eneste klage. Skam deg! 

Sorry altså, men medlidenhet betaler hverken regningene våre eller sørger for mat, medisiner og alt som ellers trengs.

Jeg skal nok ikke tilbake til den jobben. Er lei av å måtte slite så mye man gjør i det yrke, ofre hver 3 helg, røde dager, ferier for så dårlig lønn. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir krisen alvorlig nok og ditt arbeid er samfunnskritisk kan nok også din sykemelding bli tatt opp til revurdering og du kanskje måtte gå i jobb.

Nå er man gjerne sykemeldt av en eller flere grunner da. Klarer man ikke å jobbe, så går det rett og slett ikke å tvinge noen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min er håndverker og jobber i privat bedrift. Han har ikke fagbrev, men har jobbet i håndverksbransjen i ti år. Han tjener under 370 000 i året. Vil si at han har relativt lav lønn. 

Anonymkode: 3de0c...5f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de med «kritisk samfunnsfunksjon» siden jeg arbeider i helse. Må gå på jobb, og det er helt greit! Dette visste vi når vi utdannet oss innen sektoren, at vi må trø til i krisetider. Men siden skoler stenger, er jeg litt spent på hvordan det løser seg med barnepass....og spent på om jeg og mine medarbeidere holder oss friske. Vi er underbemannet fra før...
Det er helt greit at de som ikke trenger å fly på jobb blir hjemme en periode for å begrense smitte. Tiltakene som kom i går er i første rekke for å sne smittetilfellene ut i tid, nettopp for ikke å overbelaste helsevesenet.

Historisk har helsearbeidere blitt hardt rammet under pandemier. Under svartedauden døde mesteparten av datidens helsearbeidere, nemlig prester og nonner. Dermed gikk også det norrøne skriftspråket i glemmeboken. Men tror ikke det blir så ille i 2020.....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboeren min er håndverker og jobber i privat bedrift. Han har ikke fagbrev, men har jobbet i håndverksbransjen i ti år. Han tjener under 370 000 i året. Vil si at han har relativt lav lønn. 

Ja, da tjener han langt under gjennomsnittet til bransjen han jobber i. Med andre ord er han dermed et unntak. Han burde forhandle litt etter hvert! 😄 

Anonymkode: b4d66...5e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

vel, nå må en håndverker jobbe en god del for å tjene like mye som en sykepleier, da, fuckface!

javel? er du sikker på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke greit. Blir så provosert av holdningene til helsepersonell som kommer frem i disse dager. Det er 200 år siden Florence Nightingale og sykepleie var et kall. Nå er det faktisk slik i 2020 at folk utdanner seg til og jobber i hovedsak for å tjene penger, for å betalt sine regninger. Kvinnefrigjøringen har fått kvinner ut fra heimen og inn i arbeidslivet for at kvinner skal kunne stå på egne ben og forsørge seg selv og være selvstendige individer - noe som også innebærer økonomisk selvstendighet. Det er TULL å føye vekk LØNN som en betydningsfull faktor for sykepleiere her i landet. Jeg går på jobb med stolthet i disse dager, og skal trø til og jobbe så mye overtid som jeg orker. Men jeg skal faen meg få lov til å snakke om lønna mi også, fordi vi lever ikke på 1800-tallet lenger der vi er engler i hvitt som ofrer helse, tid og krefter utav et moralistisk ansvar alene. Så SLUTT å moraliser sykepleiere som stiller spørsmål om lønn, overtid, osv i disse dager. Dette angår oss fordi vi jobber time ut og time inn og ofrer mye for å hjelpe dette landet - og den takken skal vi ikke BARE ha i ros og klapp på skuldra. Det er avleggs. 

Anonymkode: 9f79c...c3b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke engang fullført videregående (hvilket hva ett fagbrev er bevis på), så å sammenligne dette med en bachelor basert utdannelse blir feil.

Men en håndverker med fagbrev kan godt tjene mere enn en utdannet sykepleier, og med det forholdet er ikke håndverkere som generisk gruppe lavtlønnede. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...