Gå til innhold

lavlønte ofres

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hvordan kan det ha seg at helsemyndighetene anbefaler hjemmekontor, karantene, og over 1 meters avstand mellom mennesker, samtidig som de oppfordrer folk til å ikke treffes i det private liv. Men andre med lavlønns yrker går daglig til jobb og arbeider tett inntil kollegaer. nå tenker jeg håndverkere, produksjonsarbeidere ect.. arbeidsgivere risikerer folk for smitte av et dødelig virus..

Anonymkode: c9327...100

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men andre med lavlønns yrker går daglig til jobb og arbeider tett inntil kollegaer. nå tenker jeg håndverkere, produksjonsarbeidere ect

Dette er overhodet ikke lavtlønte, men det er en annen diskusjon.

Hvordan skal en rørlegger feks jobbe hjemmefra, det går jo ikke an? Det er kun de som kan jobbe hjemmefra som oppfordres til å gjøre det, naturligvis.

Anonymkode: 1a020...e59

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var nytt for meg at håndverkere tegnes som «lavtlønte».

Anonymkode: 42549...dcf

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda en tråd som sprer denne myten... 🙄

Anonymkode: 82765...3fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det med folk og konspirasjonsteorier i disse coronatider? 

Anonymkode: 82765...3fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel kanskje å foretrekke fremfor permittering? 

Min mann har en jobb som ikke er forenelig med hjemmekontor og pga. nedgang i aktivitet står han i fare for å bli permittert. Vi regnet på hva han kommer til å få utbetalt dersom det skulle skje, og da aner jeg faktisk ikke hvordan vi skal få ting til å gå rundt. 

Anonymkode: ead41...b0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nytt for meg at håndverkere tegnes som «lavtlønte».

alt som ikke er bachelorgrad, regnes som lavlønt her i landet får jeg inntrykk av:kjefte:

uansett så risikerer denne gruppen å smitte hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har lavere lønn enn de fleste håndverkere, men jeg har hjemmekontor.

Jeg tror egentlig ikke lønnen spiller inn her, men derimot om arbeidsoppgavene faktisk kan gjøres fra hjemmet eller ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan kan det ha seg at helsemyndighetene anbefaler hjemmekontor, karantene, og over 1 meters avstand mellom mennesker, samtidig som de oppfordrer folk til å ikke treffes i det private liv. Men andre med lavlønns yrker går daglig til jobb og arbeider tett inntil kollegaer. nå tenker jeg håndverkere, produksjonsarbeidere ect.. arbeidsgivere risikerer folk for smitte av et dødelig virus..

Vi som jobber i helsevesenet er lavtlønte, og det er nettopp denne sektoren som må ofre seg for å hjelpe andre. Nå har vi også fått forbud for å reise til land utenfor Europa.

Her skal nesten alle være hjemme bortsett fra lavtlønte slitere i helsevesenet 😡

Er glad jeg er langtidssykemeldt, og kan ikke beordres på jobb. 

Anonymkode: afdbb...5b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

alt som ikke er bachelorgrad, regnes som lavlønt her i landet får jeg inntrykk av:kjefte:

Er det ikke hvor mye man faktisk får i lønn som utgjør grunnlaget for å si om noen er lavtlønnet eller ei? 🤦‍♂️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber i helsevesenet er lavtlønte, og det er nettopp denne sektoren som må ofre seg for å hjelpe andre. Nå har vi også fått forbud for å reise til land utenfor Europa.

Her skal nesten alle være hjemme bortsett fra lavtlønte slitere i helsevesenet 😡

Er glad jeg er langtidssykemeldt, og kan ikke beordres på jobb. 

Anonymkode: afdbb...5b5

Helsepersonell har fått forbud mot å reise til land utenfor Norden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Jaybird skrev:

Jeg tror jeg har lavere lønn enn de fleste håndverkere, men jeg har hjemmekontor.

Jeg tror egentlig ikke lønnen spiller inn her, men derimot om arbeidsoppgavene faktisk kan gjøres fra hjemmet eller ikke.

diskuterer ikke lønn her, så skjønner ikke hvorfor folk henger seg på den, men for å unngå videre smitte-krise skulle flere vært permittert. produksjon av ting som ikke er kritisk for samfunne, kunne de ventet med.. men her møter du folk i trynet og riskoen er høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut fra alle diskusjonene som går nå, kjenner jeg at jeg "gleder" meg til å gå på jobb i morgen. Jobber i dagligvare, spent på hvor mye kjeft man får denne runden pga hvordan folk handler nå.. 

Håper folk behandler oss som må stå i smittegryta fremover bra, vi gjør så godt vi kan mens vi håper på å ikke bli syke selv.

Anonymkode: d5064...074

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

diskuterer ikke lønn her, så skjønner ikke hvorfor folk henger seg på den

Tittel på innlegget er "lavlønte ofres". Det er nok derfor lønn nevnes :) 

Anonymkode: b4d66...5e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, Jaybird skrev:

Er det ikke hvor mye man faktisk får i lønn som utgjør grunnlaget for å si om noen er lavtlønnet eller ei? 🤦‍♂️

vel, nå må en håndverker jobbe en god del for å tjene like mye som en sykepleier, da, fuckface!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

fuckface!

Faktisk..

Jeg tror muligens du går glipp av poenget mitt, som er at for å kunne kalles "lavlønnet" så trenger man jo nødvendigvis en lav lønn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tittel på innlegget er "lavlønte ofres". Det er nok derfor lønn nevnes :) 

Anonymkode: b4d66...5e4

jepp, i motsetning til de som kan ha hjemmekontor. er ikke karriere ekspert heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

vel, nå må en håndverker jobbe en god del for å tjene like mye som en sykepleier, da, fuckface!

Håndverkere generelt tjener mer enn sykepleiere. 

Anonymkode: f4dac...623

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...