AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Hei!, mannen min og jeg må skifte for å passe på barna disse dagene. Vi har tenkt halv dager han, og halv dager jeg. Sjefen min likte det ikke, og han tilby meg permitttering. Jeg er redd fordi jeg vet ikke mye hva menr det, og jeg er redd hvis jeg gjøre permittering jeg kan kanskje mister jobben min... Hva sjeffen min sa, er det lov? er permittering noe godt? kan dere hjelpe med noe råd? tusen takk Anonymkode: 9d4b3...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Du får lønn mens du er i permitering. Nekter å tro at du mister jobben av den grunn. Anonymkode: a8950...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får lønn mens du er i permitering. Nekter å tro at du mister jobben av den grunn. Anonymkode: a8950...9eb i 15 dager ja, før du må søke nav om dagpenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, dillyduzit skrev: i 15 dager ja, før du må søke nav om dagpenger. betaler NAV fra første dag? Anonymkode: 9d4b3...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: betaler NAV fra første dag? Anonymkode: 9d4b3...698 Arbgiver første 15 dager, deretter nav. Var det jeg leste da jeg søkte på permittering dagpenger nav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Ikke godta permittering med mindre det er på grunn av nedbemanning på jobb og flere blir permittert. Du med omsorg for barn har rett på å få tilpasset arbeidshverdagen for å få tatt vare på barnet ditt. Er det en midlertidig periode og lite ulempe for bedriften skal dere bli enige om en avtale som lar deg jobbe 50% en periode. Er du medlem av fagforening? Kontakt de med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
konkelimonke Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 du kan være hjemme med barn, omsorgspenger/syk barn. Erna sier du får full lønn, men Erna sier også at arbeidstaker og arb.giver må være fleksible og hjelpe til. og jobbe 50/50 fordelt på mor/far vil jeg si er fleksibelt fra deres side. normalt er det 10 dager per foreldre inntil 2 barn. men det er unntak av nå. Ved permisjon skal du ha 14 dagers varsel, og den gjelder ved situasjon på jobben som gjelder arbeidsplassen, og ikke arbeidstaker. Ved eks naturkatatrofer kan man få 2 dagers varsel. Man kan søke dapenger fra nav etter 15 dager, du får 62,4% av lønnen din, intill 26 uker fordelt på 18 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg