Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #21 Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Pga dere har ikke ungene mine mat frem til neste torsdag. Sønnen min sliter med lav vekt og vi må ofte på sykehus pga dette. Når vi da ikke får tak i mat han faktisk spiser som brød, ost, salami og melk blir dette et kjempe problem som raskt leder til at vi må ha plass på sykehuset når det kunne vært unngått. Så tusen takk for at du tenker på oss og velger å hamstre. (har akkurat vært å lånt ost, brød og melk hos en nabo, så nå må jeg utsette både min familie og naboer for smitte fordi folk ikke evner å tenke) Anonymkode: 0dbd0...a45 Hvorfor har ikke du handlet allerede når du har et så sykt barn? Alvorlig talt. Anonymkode: b84dd...38e 56
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. Anonymkode: ca322...3e1 Det gjør det ikke. Her er det varelevering 1 dag i uken. Og jeg har lest om flere som har det slik. Anonymkode: 0dbd0...a45 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Sånn at de som ikke får bunkret opp som deg skal valfarte fra butikk til butikk for å få tak i nødvendige bleier, mat og såpe mener du - ikke bare mangle slike basisgarderoben men eksponeres for mye mer smitt enn deg? Ja, det er har jeg tenkt på og funnet totalt idiotisk. Det må da holde om man tar en pakke ekstra sv det man ellers pleier handle, og ikke lesse på med store volumer og endog de siste to. Anonymkode: c3472...304 13
Påkrevd Skrevet 12. mars 2020 #24 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Hvis du forlenger den tankerekken litt, så kan du se for deg alle de som må innom 3-4 butikker fulle av smitte istedet for én, fordi dere har rensket hyllene for dasspapir. Det er jo veldig samfunnsnyttig. 34
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #25 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. Anonymkode: ca322...3e1 Tror du det er nok lastebiler og sjåfører til å fylle alle butikkene i morgen? Nope! Du kan oppsøke butikken 1 gang i uken, og du trenger ikke tømme hyllene for varer for å ha mat i 2 uker 8 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker det ikke er noe galt i å "hamstre" så man har mat og husholdningsartikler for 1-2 uker frem i tid. Det de fleste reagerer på tror jeg er de som kjøper 15 kg med havregryn, 10 brød, 50 ruller dopapir osv. Anonymkode: 7d5d4...162 Det er ikke hamstring, det er normal fornuftig handling. 11
Pinkpashion Skrevet 12. mars 2020 #26 Skrevet 12. mars 2020 Vil har ikke hamstret i den forstand, men vi ukeshandler hver uke, enten torsdag eller fredag. I dag ukeshandlet vi også, som hver eneste uke. Og har mat i en uke framover, unngår matbutikken i en ukes tid, og unngår potensiell smitte som en bonus. At noen røsker med seg alt de finner i hyllene er galskap, men følte vi ble uglesett selv om vår handlevogn var ei ganske alminnelig handlevogn for ei uke fremover. 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #27 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor har ikke du handlet allerede når du har et så sykt barn? Alvorlig talt. Anonymkode: b84dd...38e Fordi vi ukeshandler alltid på fredager. Jeg har vært på jobb fra 08.00 til 21.30. Kunne ikke gå fra jobb kun fordi folk hamstret. Ikke visste jeg om det heller før jeg stod i tom butikk klokken 22.00 Anonymkode: 0dbd0...a45 16
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #28 Skrevet 12. mars 2020 Vi handlet inn for en ukes tid siden for å slippe nettopp det å gå i butikken nå når alle hamstrer. Vi visste jo hvor det var på vei hen. Men ja, da kjøpte vi litt mer enn vanlig. Anonymkode: 9385c...16d 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dere som hamstrer som smitter og blir smitta. Når butikkene er fulle av folk som hamstrer så sier det seg selv at dere gjør dere selv en bjørnetjeneste når dere har stått 5cm unna en hver annen person i butikken. Det er egoistisk og jeg blir ordentlig irritert Anonymkode: 52c97...1b8 åja, viste ikke at viruset differensierte på hvem som hamstrer og hvem som bare handler vanlig. Anonymkode: 47248...9cf 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #30 Skrevet 12. mars 2020 Hva skjedde med å handle 1 gang i uka, spise ut av fryseren? Isteden for at en jevn strøm kommer og går ut av butikken så er smittesjansen større når hundrevis går som sild i tønne for å hamstre. Alle finner det de trenger i motsetning til å komme til tomme hyller og ny handlerunde de neste dagene. Skulle man bli satt i isolasjon så får man levert nødvendigheter på døra, det blir alltids en løsning på det. Så alle som hamstrer, har dere tenkt å stenger dere inne i 14 dager eller hva er planen her? Grunnen til disse strenge reglene er for å unngå smitte-toppen. Da reduseres antall smittede helsepersonell. Kommer toppen og påvirker helsevesenet så vet ikke jeg hvem som skal ta vare på de som trenger hjelp, ikke er det nok respiratorer om mange plutselig skulle ha behov for dette samtidig, skal man da ta elle melle på hvem som får leve og ikke? Skal man hamstre så pass på å ikke tømme hyllene for varer, slik at medmennesker får mat også. Forresten så har vi matkasser og morgenlevring, noen butikker har utkjøring av matvarer. Anonymkode: 6185c...eba 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #31 Skrevet 12. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Vi får nå se på det. Akkurat det vet verken du eller andre, før i morgen, om en uke, om noen uker. Vi vet ikke om dere som hamstrer faktisk holder dere hjemme, før dere har gjort det en stund. Og i dag er dag 1. You see? Anonymkode: 6f9d4...5cf 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #32 Skrevet 12. mars 2020 Jeg handlet inn mat til to uker i dag. Ble omtrent så mye som vårt to-ukers matbudsjett. Jeg er ikke i karantene, men jeg er i risikogruppe. Dersom jeg blir satt i karantene er det ingen som kan handle for meg der jeg bor, og jeg vil helst unngå å gå ut mer enn høyst nødvendig. Vil ikke si jeg hamstret, jeg skal både bruke og spise opp alt iløpet av de neste to ukene. Teller det som hamstring? Anonymkode: 5f816...eb4 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #33 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi får nå se på det. Akkurat det vet verken du eller andre, før i morgen, om en uke, om noen uker. Vi vet ikke om dere som hamstrer faktisk holder dere hjemme, før dere har gjort det en stund. Og i dag er dag 1. You see? Anonymkode: 6f9d4...5cf Tja, vi trenger ikke på butikken iallefall Anonymkode: 2c067...3da
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #34 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg handlet inn mat til to uker i dag. Ble omtrent så mye som vårt to-ukers matbudsjett. Jeg er ikke i karantene, men jeg er i risikogruppe. Dersom jeg blir satt i karantene er det ingen som kan handle for meg der jeg bor, og jeg vil helst unngå å gå ut mer enn høyst nødvendig. Vil ikke si jeg hamstret, jeg skal både bruke og spise opp alt iløpet av de neste to ukene. Teller det som hamstring? Anonymkode: 5f816...eb4 Nei, det kalles fornuftig handling. 12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #35 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga dere har ikke ungene mine mat frem til neste torsdag. Sønnen min sliter med lav vekt og vi må ofte på sykehus pga dette. Når vi da ikke får tak i mat han faktisk spiser som brød, ost, salami og melk blir dette et kjempe problem som raskt leder til at vi må ha plass på sykehuset når det kunne vært unngått. Så tusen takk for at du tenker på oss og velger å hamstre. (har akkurat vært å lånt ost, brød og melk hos en nabo, så nå må jeg utsette både min familie og naboer for smitte fordi folk ikke evner å tenke) Anonymkode: 0dbd0...a45 Kolonial.no? Eller som en annen her sier. Hvis du har et barn som er så avhengig av en viss type mat så venter du vel ikke med å ha disse tingene i hus? Koronasnakket har vel vært en stund eller. Anonymkode: 70801...e79 21
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #36 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: åja, viste ikke at viruset differensierte på hvem som hamstrer og hvem som bare handler vanlig. Anonymkode: 47248...9cf Er ikke det jeg mener. Men det er betydeligere større smittefare når lokalet er fullt av mennesker enn om man tar vanlig handel litt her og nå(som normale mennesker) Anonymkode: 52c97...1b8 2
Minst Skrevet 12. mars 2020 #37 Skrevet 12. mars 2020 Hva med oss som ikke har råd hamstre da? Og går i butikken men andre egoistiske har rensket hyllene for nødvendige ting??? Hva da? Tenk dere om før dere hamstrer det er nok til alle om dere deler😡 21
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #38 Skrevet 12. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Har du tenkt på at butikkene tømmes rask fordi dere hamstrer? Har du tenkt på at andre familier ikke får nok mat til neste påfyll? Har du tenkt på at det er mer smittefarlig når folk samles i horder for å hamstre i butikker? Har du tenkt på at masse av maten som nå blir hamstret vil havne i søpla? De unnskyldningene du hadde for å hamstre er kun egoistiske. Og egoistiske mennesker som kun tenker på seg og sitt trenger vi egentlig ikke i samfunnet. Anonymkode: 4933b...a60 21
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #39 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det jeg mener. Men det er betydeligere større smittefare når lokalet er fullt av mennesker enn om man tar vanlig handel litt her og nå(som normale mennesker) Anonymkode: 52c97...1b8 javel? så nå er det ikke mengden mat folk kjøper som skal klages på,..men at de i det hele tatt er på butikken? er det bare du som skal ha rett til å gå dit da? Anonymkode: 47248...9cf 4
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2020 #40 Skrevet 12. mars 2020 17 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg er enig i at det er respektløst å tømme hyllene for varer. Jeg handlet 3 bæreposer i dag med mat og hygieneartikler, men aldri mer enn 2 varer per sort for å ikke tømme hyllene for varer. Da jeg kom var det allerede tomt for brød, poteter, kjøttdeig, nudler, antibac og sikkert en del annet også. Jeg synes det burde komme en restriksjon på hvor mye det er lov å kjøpe av hver vare per individ, slik at ikke noen drar hjem med 15 brød og 3 kilo poteter. Helt enig, fantastisk egoistisk å kjøp 17 tomatsuppeposer, 23 poser havregryn og 30 brød. Folk er stup-dumme. 14
Fremhevede innlegg