AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 12. mars 2020 Jeg forstår. Men lurer på hvorfor det hamstres så mye toalettpapir? Hvor mye bæsjer egentlig folk? Anonymkode: caa01...e9b 165
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 12. mars 2020 Ja, det tenker vi på. Men, i motsetning til dere som hamstrer, tenker vi også på de hamstringen potensielt kan gå ut over. Siden du har merket deg motstand mot hamstring, så har du vel også lest hva det går ut på? 😮 Anonymkode: 439f9...e3a 153
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 12. mars 2020 Hvis du hamstrer så det blir tomt, så er det mange familier som ikke får kjøpt det de trenger. Da sitter du med masse mat og andre med nesten ingenting. Anonymkode: caa01...e9b 207
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. Anonymkode: ca322...3e1 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 12. mars 2020 Tenker det ikke er noe galt i å "hamstre" så man har mat og husholdningsartikler for 1-2 uker frem i tid. Det de fleste reagerer på tror jeg er de som kjøper 15 kg med havregryn, 10 brød, 50 ruller dopapir osv. Anonymkode: 7d5d4...162 101
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er en liten horder i god tid, så jeg har nå hamstret ennå litt til nå. Mannen i huset er i mot hamstring, men vi er forskjellige. Men altså vi snakker ikke om å kjøpe 20 bokser med mat, jeg har kjøpt inn noen få bokser i tillegg til de jeg hadde fra før. Jeg er enig med deg, la nå folk få handle det de vil. Jeg sto bak flere i dag hvor prislappen var over 3000 kr, mange fulle vogner. Kunne ikke bry meg mindre, det er nok til alle, det blir fylt på igjen. Altså det er har blitt skreket opp hvor ille dette er lenge nå, og når folk blir redde og hamstrer så får de kjeft for det. Det er som å rope... få panikk, få panikk.... for så å kjefte opp de som fikk det. Anonymkode: 70801...e79 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 12. mars 2020 Det finnes jo en mellomting. Veldig mange ukeshandler, hvorfor ikke gjøre det? Så trenger du bare gå i butikken èn dag i uka, men du tømmer ikke hyllene. Anonymkode: 345aa...084 69
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Det er forskjell på å handle for 7 dager om gangen og 30 dager om gangen. Anonymkode: 057b4...983 83
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 En trenger ikke å fly i butikken hver dag selv om en ikke hamstrer. Finnes vel grenser for hvor mye en trenger for en uke eller to. Anonymkode: 746ac...320 33
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Jeg går faen ikke i butikken blant dere som hoster og nyser rett ut i lufta mer enn nødvendig. Da handler jeg heller for to uker altså. Anonymkode: ca322...3e1 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 Det er ingen poeng å hamstre. Kun idioti og egoisme. Å ukeshandle/kjøpe inn for 2 uker er helt innenfor. Anonymkode: 9e199...e16 39
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg går faen ikke i butikken blant dere som hoster og nyser rett ut i lufta mer enn nødvendig. Da handler jeg heller for to uker altså. Anonymkode: ca322...3e1 Det er ikke hamstring. Anonymkode: 9e199...e16 18
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 Greit å kjøpe inn for en uke, men de som hamstrer handler jo inn for en måned. Kommer også an på hvordan man definerer hamstring. Anonymkode: caa01...e9b 12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du hamstrer så det blir tomt, så er det mange familier som ikke får kjøpt det de trenger. Da sitter du med masse mat og andre med nesten ingenting. Anonymkode: caa01...e9b Men hvor sikker er dere på at folk faktisk har hamstret? Kanskje noen har handlet for 3 og 4 familier på en gang, og kanskje det er 50 andre personer som er blitt nødt til å gjøre det samme? Da er det INGEN av de som egentlig har hamstret og dere spyr ut eder og galle til ingen nytte bare fordi dere ANTAR at andre hamstrer............................... Altså................................. Anonymkode: b84dd...38e 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Det er dere som hamstrer som smitter og blir smitta. Når butikkene er fulle av folk som hamstrer så sier det seg selv at dere gjør dere selv en bjørnetjeneste når dere har stått 5cm unna en hver annen person i butikken. Det er egoistisk og jeg blir ordentlig irritert Anonymkode: 52c97...1b8 33
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 (endret) Jeg er enig i at det er respektløst å tømme hyllene for varer. Jeg handlet 3 bæreposer i dag med mat og hygieneartikler + 4pk Pepsi Max, en pakke dorull og en pakke tørkerull, men aldri mer enn 2 varer per sort for å ikke tømme hyllene for varer. Da jeg kom var det allerede tomt for brød, poteter, kjøttdeig, nudler, antibac og sikkert en del annet også. Jeg synes det burde komme en restriksjon på hvor mye det er lov å kjøpe av hver vare per individ, slik at ikke noen drar hjem med 15 brød og 3 kilo poteter. Endret 12. mars 2020 av Gorilla 28
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er dere som hamstrer som smitter og blir smitta. Når butikkene er fulle av folk som hamstrer så sier det seg selv at dere gjør dere selv en bjørnetjeneste når dere har stått 5cm unna en hver annen person i butikken. Det er egoistisk og jeg blir ordentlig irritert Anonymkode: 52c97...1b8 Nei, de som smitter er fehodene som absolutt skulle på ferie og party for å leeeva livet. Anonymkode: b84dd...38e 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Pga dere har ikke ungene mine mat frem til neste torsdag. Sønnen min sliter med lav vekt og vi må ofte på sykehus pga dette. Når vi da ikke får tak i mat han faktisk spiser som brød, ost, salami og melk blir dette et kjempe problem som raskt leder til at vi må ha plass på sykehuset når det kunne vært unngått. Så tusen takk for at du tenker på oss og velger å hamstre. (har akkurat vært å lånt ost, brød og melk hos en nabo, så nå må jeg utsette både min familie og naboer for smitte fordi folk ikke evner å tenke) Anonymkode: 0dbd0...a45 55
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Finnes en solid mellomting, kjære deg, det kalles ukeshandling. Du kan handle for én, til og med 2 uker, og la det være igjen noe til oss andre, så vi slipper å gå mange turer på butikken for å sjekke om de har fått varer igjen. Du har sikret deg, og på den måten gjort det vanskeligere for andre. Egoistisk og unødvendig 36
Anbefalte innlegg