AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #81 Del Skrevet 18. mars 2020 Fødte sist for 2 år siden, eksen møtte ikke opp og det var fødselsboom på sykehuset. Lite hjelp å få hele veien, både jeg og barnet overlevde tross av styrtfødsel og misfarget fostervann. Anonymkode: e85d9...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #82 Del Skrevet 18. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Keisersnitt er prioritert, slutt å skrem redde gravide. Anonymkode: a1615...d21 Er det virkelig det når til og med kreftoperasjoner blir utsatt? Anonymkode: d2902...644 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 18. mars 2020 #83 Del Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig det når til og med kreftoperasjoner blir utsatt? Anonymkode: d2902...644 Ja, selvfølgelig. Hva tenker du de skal gjøre? Vente til barnet har vært inne i magen noen ekstra mnd før man tar det ut?! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #84 Del Skrevet 18. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres helt forferdelig ut. Mannen kan være den eneste som en fødende kvinne kan lene seg på i en slik sårbar situasjon og stoler på. Det kan jo gi fødselsdepresjon å måtte bli forlatt etter en fødsel. Anonymkode: d8627...6da Enig. Jeg ser heller ikke hvorfor de skal forby mannen på barsel. To stk som bor sammen er nesten nødvendigvis smittet av samme virus hvis de innehar noen smitte. Hvorfor er det da større risiko å la mannen være med, om begge oppholder seg på samme rom hele tiden? Uten mannen og støtten og tryggheten vil det medføre større sjans for komplikasjoner, ineffektive rier, keisersnitt og fødselsdepresjoner. Jeg klarer ikke å se hvordan dette kan veie opp når et par uansett lever sammen og vil ha enerom på føde/barsel. Anonymkode: 634d9...b57 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. mars 2020 #85 Del Skrevet 18. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/LAxEA1/maa-vi-foede-alene-selv-om-partneren-vaar-er-frisk?fbclid=IwAR1IwZCO-7ZdmYDvE6uFTxoKbv8U0eu5jQF7eREuh4HxlyZHnU8qF9R1UhY Dette hadde løst alt! Sett mor og far i karantene 3 uker før fødsel. Problem solved. Men det er jo mye enklere å bare tråkke på fødenes behov 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #86 Del Skrevet 18. mars 2020 27 minutter siden, Rucula skrev: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/LAxEA1/maa-vi-foede-alene-selv-om-partneren-vaar-er-frisk?fbclid=IwAR1IwZCO-7ZdmYDvE6uFTxoKbv8U0eu5jQF7eREuh4HxlyZHnU8qF9R1UhY Dette hadde løst alt! Sett mor og far i karantene 3 uker før fødsel. Problem solved. Men det er jo mye enklere å bare tråkke på fødenes behov Det var et godt forslag. Så enig. Anonymkode: ad2a2...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #87 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg vet det ikke er det samme overhodet, men jeg ville gjerne berolige dere her inne litt: Jeg ble selv igangsatt på en dag hvor plutselig alle fødslene var kompliserte/mye haste KS og visstnok var de på jobb under veldig stort press. Men jeg merket ingenting av det inne på føden selv, og hadde en veldig rolig opplevelse. De ansatte var fantastiske. Jeg hadde nok hatt mye angst selv i en slik situasjon som nå, spesielt om man må føde uten far tilstede. Men av erfaring så prioriteres aktivt fødende og nyfødte skyhøyt. Jeg har selv ligget flere ganger og ventet på operasjon på kvinneavdelingen, og fått beskjed om at «nå er det KS, du må vente ditt og datt timer til» (en gang dro jeg også bare hjem fordi jeg pent måtte vente utrolig lenge) - KS blir prioritert foran omtrent hva enn det måtte være på denne avdelingen. Jeg skjønner godt at de med forventet prematur engster seg - men jeg ville iallefall bare si at min erfaring i Oslo er at kvinneklinikken prioriterer nyfødte. De er ikke så gode på dette barselgreiene kanskje på et emosjonelt plan, men det medisinske har de stålkontroll på er mitt inntrykk. Anonymkode: 24dba...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #88 Del Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg ser heller ikke hvorfor de skal forby mannen på barsel. To stk som bor sammen er nesten nødvendigvis smittet av samme virus hvis de innehar noen smitte. Hvorfor er det da større risiko å la mannen være med, om begge oppholder seg på samme rom hele tiden? Uten mannen og støtten og tryggheten vil det medføre større sjans for komplikasjoner, ineffektive rier, keisersnitt og fødselsdepresjoner. Jeg klarer ikke å se hvordan dette kan veie opp når et par uansett lever sammen og vil ha enerom på føde/barsel. Anonymkode: 634d9...b57 Veldig mange sykehus har ikke sjans i havet til og gi alle enerom, ikke i normaltilstand engang. Anonymkode: 79475...ef3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #89 Del Skrevet 18. mars 2020 Mannen min jobber i butikken så han må være på jobb hver dag Men han sier, at han vil selv vurede å gå i permisjon de siste ukene før fødsel, om det fortsatt vil bli mulig at far får være med på fødsel om man er frisk. Håper det vil fungere. Jeg er så utrolig redd for at jeg blir så stresset uten han, at hele fødselen stopper opp og ender med komplikasjoner. Kjenner meg selv og vet hvordan jeg reagerer på angst. Får helt panikk. Anonymkode: 6bafd...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. mars 2020 #90 Del Skrevet 18. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig det når til og med kreftoperasjoner blir utsatt? Anonymkode: d2902...644 Hva med aborter? Tenker du at aborter også er unødvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moniak Skrevet 20. mars 2020 #91 Del Skrevet 20. mars 2020 Hvordan går det med dere jenter? Kjenner jeg bare begynner å bli mer og mer bekymret over situasjonen. Noen råd til å stresse mindre og ikke å måtte våkne flere ganger om natta? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plengionika Skrevet 20. mars 2020 #92 Del Skrevet 20. mars 2020 (endret) 9 timer siden, Moniak skrev: Hvordan går det med dere jenter? Kjenner jeg bare begynner å bli mer og mer bekymret over situasjonen. Noen råd til å stresse mindre og ikke å måtte våkne flere ganger om natta? Det går fint for min del. Lillebror kommer når han kommer uavhengig av situasjonen rundt så jeg tar det litt som det kommer. Har født før så vet hva jeg går til og er ikke redd for å evt måtte føde alene. Ellers tar vi alle forhåndsregler og følger rådene fra folkehelseinstituttet. Det er ingen som vet hvordan dagene kommer til å bli. Edit: råd har jeg ikke veldig mange av, annet enn å ta en dag om gangen. Det er ikke mye man får gjort så det er liten vits i å tenke for mye på det, selv om jeg vet hvor vanskelig det er å la være. Endret 20. mars 2020 av Plengionika 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #93 Del Skrevet 20. mars 2020 9 timer siden, Moniak skrev: Hvordan går det med dere jenter? Kjenner jeg bare begynner å bli mer og mer bekymret over situasjonen. Noen råd til å stresse mindre og ikke å måtte våkne flere ganger om natta? Går bedre nå. 1 uke til termin og syns uvissheten om når det skjer, er mest slitsom. Har 100% tiltro til de som jobber på sykehuset og prøver å tenke at så lenge babyen er frisk og fødsel går bra, så går det bra med meg også. Får dessverre ikke gjort så mye verken til eller fra, så vi får bare prøve å senke skuldrene og holde oss friske. Anonymkode: c264c...527 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moniak Skrevet 31. mars 2020 #94 Del Skrevet 31. mars 2020 På 20.3.2020 den 22.09, AnonymBruker skrev: Går bedre nå. 1 uke til termin og syns uvissheten om når det skjer, er mest slitsom. Har 100% tiltro til de som jobber på sykehuset og prøver å tenke at så lenge babyen er frisk og fødsel går bra, så går det bra med meg også. Får dessverre ikke gjort så mye verken til eller fra, så vi får bare prøve å senke skuldrene og holde oss friske. Anonymkode: c264c...527 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #95 Del Skrevet 24. april 2020 Hei jenter. Det gikk litt tid siden sist og jeg lurte på hvordan det gikk med dere som har nå født. Har dere fått en bra opplevelse på sykehus? Har far vært med? Håper dere alle sammen er friske og at det går bra med små babyer. Anonymkode: 6bafd...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #96 Del Skrevet 25. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jenter. Det gikk litt tid siden sist og jeg lurte på hvordan det gikk med dere som har nå født. Har dere fått en bra opplevelse på sykehus? Har far vært med? Håper dere alle sammen er friske og at det går bra med små babyer. Anonymkode: 6bafd...390 Her kom den lille for en uke siden. Fødeavdeling og barsel/barsel hotell bærer stort sett ingen preg av korona sett bort ifra at far må dra hjem etter fødsel. Far fikk være i nesten 3 timer etter fødsel. Vi fikk kost oss en del sammen før han måtte ta turen hjem ❤️ Anonymkode: 0bb6b...15f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #97 Del Skrevet 25. april 2020 Jeg fødte i starten av april og det gikk kjempefint!! Andregangs her, det har noe å si selvsagt. Fødte på Ahus og kan ikke skryte nok av alle de ansatte jeg møtte på der. Far fikk være med på fødsel fra første stund, men måtte dra hjem da jeg skulle over på hotellet. For oss fungerte det veldig fint siden mannen min fikk være med eldste barnet. For meg var barsel nesten som en ferie. Bare sov, spiste og nøt den lille. Fikk en rolig baby som sov mye og jeg var selv i god form og klarte meg selv, deg har selvfølgelig mye å si. Dette hadde vært helt annerledes om det var forrige fødsel. Vi merket ingenting av corona underveis, bortsett fra at det var ekstra rolig på sykehuset. Lykke til dere! Dette går så fint ❤️ Anonymkode: f8578...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #98 Del Skrevet 25. april 2020 På 12.3.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev: Er det første barnet? Har du familie eller venner andre plasser i landet? Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så hadde jeg sett ann situasjonen om en uke, og så vurdert å forflytte meg til et området med færre smittede og mindre trykk på sykehuset. Hvis situasjonen eksploderer neste uke, så ville jeg personlig, ikke oppholdt meg i feks Oslo eller Stavanger. (Ikke fordi jeg er redd for å bli smittet, men fordi jeg ville vært redd for lav bemanning pga evt omprioriteringer.) Som tvillinggravid ville jeg forhørt meg om mulighetene for et planlagt keisersnitt ved et mindre sykehus. Jeg synes dere skal kontakte jordmor, lufte bekymringene og be om råd. Ønsker dere lykke til med fødselen! 🌸 Anonymkode: d300f...c89 Stavanger..? Med 1 innlagt Corona-smittet, og totalt 350 smittede de siste 8 ukene? Her tar man bare fingen ut i lufta når man svarer 😂 Anonymkode: 07c84...3ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #99 Del Skrevet 25. april 2020 Så godt å høre at dere fikk det bra på sykehuset. Hos meg er det 3 uker til termin og nå bare teller jeg ned dager til å møte lille gutten. Ble veldig rolig i det siste og tenker, at vi tar det som kommer. Kan nesten ikke vente 😊 Anonymkode: 6bafd...390 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #100 Del Skrevet 25. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stavanger..? Med 1 innlagt Corona-smittet, og totalt 350 smittede de siste 8 ukene? Her tar man bare fingen ut i lufta når man svarer 😂 Anonymkode: 07c84...3ff I Stavanger var jo hele ene føden i karantene - så antall smittede gjenspeiler ikke situasjonen på de ulike avdelingene nødvendigvis. Anonymkode: 6899a...0af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg