Gå til innhold

Vanskelig situasjon med familie og besøk. Orker ikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo 

Som flere andre nå, er jeg hjemme med barn. Jeg går igjennom en vanskelig periode, og familien min vet om det, men moren min er nedlatende i tonen mot meg, det trenger jeg ikke nå. 

De sa til dattera mi (småbarn) at de skulle komme på besøk, lang tid i forveien så hun gikk og spurte mye etter dem, hun har ikke tidsperspektiv og forstår dermed ikke 5 dager, igår og neste uke..hun forstår kun idag og imorgen. 

Så sier de til meg at de ikke skal komme likevel, og jeg måtte meddele det videre til jenta mi som ble kjempetrist, ting kan skje og helt greit at de avlyser..

Så sa de igjen at de skal komme den bestemte dagen likevel, og nå to dager senere så ble det mye greier og de forandret både dag og at det kun blir en kort tur at de rekker en kaffe. Noe som igjen blir skuffelse for hun lille. De foreslo det som om besøket var en heftelse for dem, og det gidder jeg ikke. 

Jeg har ikke veldig lyst til å ha dem her, men jeg vet jo at dattera mi har gledet seg uendelig. 

Burde jeg finne på en unnskyldning og avlyse eller burde jeg bare blokkere meg sjøl? 

Jeg vet jo at jeg kanskje burde bare ta meg sammen, men har noen noe tips til hvordan?? 

Anonymkode: d6f77...96b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jenta de har gledet seg, så synes jeg du skal la dem komme. Men neste gang de sier at de har tenkt å komme, så sier du ingenting til henne. De er ikke til å stole på, så det er ikke verdt at barnet ditt skal bli skuffet gang på gang. Da får hun heller bli positivt overrasket når de, for henne, kommer uventet.

Anonymkode: 9be4c...805

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Punkt 1: slutt å si til din datter at de skal komme. Vi har venner som jevnlig avlyser/dobbeltbooker, så vi sier aldri til vår sønn at de skal komme før samme dag. Alltid veldig hyggelig når de først dukker opp da

Anonymkode: 110f1...a93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jenta de har gledet seg, så synes jeg du skal la dem komme. Men neste gang de sier at de har tenkt å komme, så sier du ingenting til henne. De er ikke til å stole på, så det er ikke verdt at barnet ditt skal bli skuffet gang på gang. Da får hun heller bli positivt overrasket når de, for henne, kommer uventet.

Anonymkode: 9be4c...805

Du har helt rett! De spurte henne på facetime, og sier til meg privat senere at de ikke kan komme.. Så sier de på facetime til dattera mi igjen, at de skal komme, og ringte meg ista og forandret planene.. 

Vanligvis pleier jeg ikke si noe til henne før jeg faktisk vet, for da jeg var barn opplevde jeg ofte at planer ble lagt og avlyst i siste liten.. Vil ikke videreføre den der as.ved 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Punkt 1: slutt å si til din datter at de skal komme. Vi har venner som jevnlig avlyser/dobbeltbooker, så vi sier aldri til vår sønn at de skal komme før samme dag. Alltid veldig hyggelig når de først dukker opp da

Anonymkode: 110f1...a93

Ja, enig. De sier alltid for lang tid i forveien.. Jeg vet at de er veldig glade i henne og savner henne, men da tenker jeg at de må ta hensyn til at hun er et lite barn, og de velger å prioritere komfort fremfor avtaler, så de må snakke med meg før de sier noe til henne. 

Jeg burde ikke ha latt dem snakke på facetime om det, jeg burde avbrutt dem og sagt at vi kan snakkes om det senere.. 

Anonymkode: d6f77...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...