Gå til innhold

Enslig forsørger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har barnet ca 70% og har samfunnskritisk arbeid far har ikke det. Virker som jeg kan derfor få tilbud om barnehageplass. Men er det egentlig meningen at barna skal være med far?

Har ingen andre jeg kan spør om pass, da besteforeldre er i risikosonen.

Anonymkode: 53781...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier far? Er du enslig forsørger i helsevesenet får du barnehage. Men det er en far? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der finnes en far ja. Men far skal jo i utgangspunktet ikke ha barna før neste helg. Det er jeg som har sykt-barn dagene, i allefall de fleste, men jeg bør absolutt være på jobb. Vi har ikke fått snakket om det, det er mulig han er åpen for å «passe» barna, dersom det ikke går ut over hans økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der finnes en far ja. Men far skal jo i utgangspunktet ikke ha barna før neste helg. Det er jeg som har sykt-barn dagene, i allefall de fleste, men jeg bør absolutt være på jobb. Vi har ikke fått snakket om det, det er mulig han er åpen for å «passe» barna, dersom det ikke går ut over hans økonomi.

Såfremt de har en forelder som kan ta vare på barna ser jeg ingen grunn til ytterligere eksponering i barnehage. Snakk med han først, og eventuelt ta kontakt med ledelse i barnehage for å forhøre deg om du går under unntaket.

Anonymkode: 30d3a...a8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krok1 skrev:

Aleneforsørgere har rett på fortsatt barnehageplass uansett jobb

Hvor står dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Bollis said:

Hvor står dette?

De sa det i barnehagen vår. Og vi fikk en epost fra helsedirektoratet, videresendt av bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krok1 skrev:

De sa det i barnehagen vår. Og vi fikk en epost fra helsedirektoratet, videresendt av bhg. 

Bhg vår har ikke sagt noen ting om dette, kun at foreldrene som jobber i viktige jobber for samfunnet for barnehageplass i disse 2 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Bollis said:

Bhg vår har ikke sagt noen ting om dette, kun at foreldrene som jobber i viktige jobber for samfunnet for barnehageplass i disse 2 ukene.

Dette fikk vi. Ser nå at det står kritisk sektor, i vår bhg skulle de ha barn av aleneforsørgere uansett, men mulig set praktiseres ulikt. (vi har veldig liten bhg) 

Hvis du som forelder er aleneforsørger og jobber i kritisk sektor (definert under) eller begge barnets foreldre jobber i kritisk sektor, opprettholdes barnehagetilbudet for dem det gjelder.

Definert som kritisk sektor:
Styring og kriseledelse
- Forsvar
- Lov og orden
- Helse og omsorg
- Redningstjeneste
- IKT-sikkerhet i sivil sektor
- Natur og miljø
- Forsyningssikkerhet
- Vann og avløp
- Finansielle tjenester
- Kraftforsyning
- Elektroniske kommunikasjonstjenester
- Transport
- Satellittbaserte tjenester
- Apotekene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krok1 skrev:

Dette fikk vi. Ser nå at det står kritisk sektor, i vår bhg skulle de ha barn av aleneforsørgere uansett, men mulig set praktiseres ulikt. (vi har veldig liten bhg) 

Hvis du som forelder er aleneforsørger og jobber i kritisk sektor (definert under) eller begge barnets foreldre jobber i kritisk sektor, opprettholdes barnehagetilbudet for dem det gjelder.

Styring og kriseledelse
- Forsvar
- Lov og orden
- Helse og omsorg
- Redningstjeneste
- Natur og miljø
- Forsyningssikkerhet
- Vann og avløp
- Finansielle tjenester
- Kraftforsyning
- Transport
- Apotekene

Så heldige dere er! Vi har ikke det tilbudet enda barnehagen vår kun har 2 avdelinger :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) du har rett på barnehage

2) en passer ikke sine egne barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krok1 skrev:

Styring og kriseledelse
- Forsvar
- Lov og orden
- Helse og omsorg
- Redningstjeneste
- Natur og miljø
- Forsyningssikkerhet
- Vann og avløp
- Finansielle tjenester
- Kraftforsyning
- Transport
- Apotekene

Vi har fått tilbudet selv om bare 1 av oss er i kritisk sektor, men kommer ikke til å benytte oss av det med mindre dette blir langvarig og det er helt krise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krok1 skrev:

Regjeringa har bestemt at alle skular og barnehagar i Noreg skal stenge.

Skulane og barnehagane skal stenge frå 12. mars klokka 18.00, men halde ope for:

• barnehagebarn og barn i 1.-4. trinn med foreldre som har samfunnskritiske oppgåver

• barn med spesielle behov

Slik melder du ifrå om behov

Ta kontakt med styrer i din barnehage innen kl. 17.00 torsdag 12.03.20 om:

• du har ein jobb med samfunnskritiske funksjonar og ikkje har anna tilsyn til barnet ditt. Gje informasjon om kva behovet ditt er til styrar

• du har eit barn med spesielle tilsynsbehov

Ser ikke noe om enslige forsørgere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...