Gå til innhold

Har årets influensevaksine verknad på Korona ?

Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Tok årets influnesevaksine  i oktober, men  noen som vet ikkje om den  har noen verknad på koronaviruset   ?

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke fått med deg at det er forskjellige virus, eller? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
45 minutter siden, Jodaneida skrev:

Du har ikke fått med deg at det er forskjellige virus, eller? 

https://www.helsebiblioteket.no/legemidler/aktuelt/influensavaksine-2019-2020

Årets influensavaksine dekker 4 viruser.   Tiden får kanskje vise om vaksinen  har  noen innveknad / motstandskraft.     Å forholde seg til god håndhygiene m.m er nok det som har best effekt, men de fleste vet at det er ofte lett å glemme seg bort. 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona er ikke influensa men en type forkjølelse hvis jeg forstår det riktig. Derfor virker ikke influensavaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle vet det. Nei, influensavaksine beskytter ikke mot corona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
2 minutter siden, LeneXCII skrev:

Korona er ikke influensa men en type forkjølelse hvis jeg forstår det riktig. Derfor virker ikke influensavaksine. 

De som har tatt årets influensevaksine  er alle  risikogrupper for å utvikle allvorlige komplikasjoner under influensa  "også av Korona".     Nå hevdes det at Korona har mange likhetstrekk m/ andre influenseviruser ,  og hvor folk i risikogrupper har blitt allvorleg syke.   

Nå har eg ikkje hørt noen fagpersoner uttalt seg om dette .     Dersom det skulle vise seg at årets vaksine skulle vise seg å ha "litt effekt" på  koronaviruset, å kan det kan bidra til å berolige  dem som no føler angst  for å  bli smittet .                          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...