Gjest Anonym Bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 (endret) Tok årets influnesevaksine i oktober, men noen som vet ikkje om den har noen verknad på koronaviruset ? Endret 12. mars 2020 av Anonym Bruker
Jodaneida Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Du har ikke fått med deg at det er forskjellige virus, eller? 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 (endret) 45 minutter siden, Jodaneida skrev: Du har ikke fått med deg at det er forskjellige virus, eller? https://www.helsebiblioteket.no/legemidler/aktuelt/influensavaksine-2019-2020 Årets influensavaksine dekker 4 viruser. Tiden får kanskje vise om vaksinen har noen innveknad / motstandskraft. Å forholde seg til god håndhygiene m.m er nok det som har best effekt, men de fleste vet at det er ofte lett å glemme seg bort. Endret 12. mars 2020 av Anonym Bruker
LeneXCII Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 Korona er ikke influensa men en type forkjølelse hvis jeg forstår det riktig. Derfor virker ikke influensavaksine.
minister-mio Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Alle vet det. Nei, influensavaksine beskytter ikke mot corona
Gjest Anonym Bruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, LeneXCII skrev: Korona er ikke influensa men en type forkjølelse hvis jeg forstår det riktig. Derfor virker ikke influensavaksine. De som har tatt årets influensevaksine er alle risikogrupper for å utvikle allvorlige komplikasjoner under influensa "også av Korona". Nå hevdes det at Korona har mange likhetstrekk m/ andre influenseviruser , og hvor folk i risikogrupper har blitt allvorleg syke. Nå har eg ikkje hørt noen fagpersoner uttalt seg om dette . Dersom det skulle vise seg at årets vaksine skulle vise seg å ha "litt effekt" på koronaviruset, å kan det kan bidra til å berolige dem som no føler angst for å bli smittet .
Anbefalte innlegg