AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så er det ikke alle foreldre som greier det da. Jeg er 100% sykemeldt, og mannen selvstendig næringsdrivende. Jeg har ikke helse til å være hjemme med barnet 100%, og vi har ikke økonomi til at mannen skal det. Anonymkode: d06e7...7c4 Jeg svarte TS som jobber i butikk! Anonymkode: a8f4e...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så er det ikke alle foreldre som greier det da. Jeg er 100% sykemeldt, og mannen selvstendig næringsdrivende. Jeg har ikke helse til å være hjemme med barnet 100%, og vi har ikke økonomi til at mannen skal det. Anonymkode: d06e7...7c4 Da må jeg spørre hvordan dere skal takle det hvis besteforeldrene blir syke enten av korona eller noe annet og ikke kan passe? Jeg synes det er temmelig risky i disse tider å utsette dem for det. Anonymkode: 9dae2...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 12. mars 2020 #23 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så er det ikke alle foreldre som greier det da. Jeg er 100% sykemeldt, og mannen selvstendig næringsdrivende. Jeg har ikke helse til å være hjemme med barnet 100%, og vi har ikke økonomi til at mannen skal det. Anonymkode: d06e7...7c4 https://www.dagsavisen.no/oslo/sykdom-karantene-og-stengte-skoler-dette-har-du-krav-pa-1.1680027 Les da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #24 Del Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må jeg spørre hvordan dere skal takle det hvis besteforeldrene blir syke enten av korona eller noe annet og ikke kan passe? Jeg synes det er temmelig risky i disse tider å utsette dem for det. Anonymkode: 9dae2...1fd Vi har 3 «besteforeldre par» å veksle på ( mannen er skilsmissebarn). Alle vil gjerne passe. Anonymkode: d06e7...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Blueblizz skrev: https://www.dagsavisen.no/oslo/sykdom-karantene-og-stengte-skoler-dette-har-du-krav-pa-1.1680027 Les da. Selvstendige næringsdrivende har ikke rett på en dritt, og jeg er for dårlig til å greie det. Anonymkode: d06e7...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. mars 2020 #26 Del Skrevet 12. mars 2020 Hele poenget med å ha ungene hjemme for å verne risikogrupper faller jo bort hvis risikogruppen skal brukes til å passe ungene. Burde si seg selv... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #27 Del Skrevet 12. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har 3 «besteforeldre par» å veksle på ( mannen er skilsmissebarn). Alle vil gjerne passe. Anonymkode: d06e7...7c4 Så dere skal utsette alle tre parene for smitte? Anonymkode: ee5a3...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #28 Del Skrevet 12. mars 2020 Min pappa er 63, og mor snart 60. De har tilbudt seg å passe eldste barnet så lenge det er nødvendig (barn på 11 år). Bør jeg da takke nei? 63 er jo ikke langt fra 65 liksom... Eldste har en pappa som driter i henne og har henne nå og da. Jeg jobber døgnvakter i helsevesenet med en ukes fri mlm hver gang. Er vanligvis kreativ mtp pass, men dette er jo unntakstilstand.. Ikke meningen å kuppe tråden, beklager på forhånd Anonymkode: 13adf...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så dere skal utsette alle tre parene for smitte? Anonymkode: ee5a3...7d6 Det er Ingenting som tyder på at vi er smittet, og vi er i en ekstremt vanskelig situasjon. Anonymkode: d06e7...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #30 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min pappa er 63, og mor snart 60. De har tilbudt seg å passe eldste barnet så lenge det er nødvendig (barn på 11 år). Bør jeg da takke nei? 63 er jo ikke langt fra 65 liksom... Eldste har en pappa som driter i henne og har henne nå og da. Jeg jobber døgnvakter i helsevesenet med en ukes fri mlm hver gang. Er vanligvis kreativ mtp pass, men dette er jo unntakstilstand.. Ikke meningen å kuppe tråden, beklager på forhånd Anonymkode: 13adf...cb2 Den sjansen hadde jeg aldri tatt. Han vil bare hjelpe, men han er såpass oppe i årene at for ham ville krona kunne bli ille. Anonymkode: 9dae2...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #31 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min pappa er 63, og mor snart 60. De har tilbudt seg å passe eldste barnet så lenge det er nødvendig (barn på 11 år). Bør jeg da takke nei? 63 er jo ikke langt fra 65 liksom... Eldste har en pappa som driter i henne og har henne nå og da. Jeg jobber døgnvakter i helsevesenet med en ukes fri mlm hver gang. Er vanligvis kreativ mtp pass, men dette er jo unntakstilstand.. Ikke meningen å kuppe tråden, beklager på forhånd Anonymkode: 13adf...cb2 Men da kan jo barnet gå på skole! De har jo åpent for de med foreldre som jobber i helse. Anonymkode: a8f4e...b09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #32 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da kan jo barnet gå på skole! De har jo åpent for de med foreldre som jobber i helse. Anonymkode: a8f4e...b09 Nei ikke i min by. For barn fra 5 trinn og opp gjelder det et tilbud kun for særlig omsorgstrengende barn! Står det på kommunen side nettsider. Mitt barn går i 5 klasse og faller ikke inn under den kategorien. Jeg jobber døgnvakter, som sagt, dvs jeg sover på jobb. Har prøvd få tak i barnets far, men han har ikke svart. Besteforeldrene bor i et område uten påvist smitte. Men jeg vil selvsagt ikke at noen skal bli syke... Anonymkode: 13adf...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #33 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke i min by. For barn fra 5 trinn og opp gjelder det et tilbud kun for særlig omsorgstrengende barn! Står det på kommunen side nettsider. Mitt barn går i 5 klasse og faller ikke inn under den kategorien. Jeg jobber døgnvakter, som sagt, dvs jeg sover på jobb. Har prøvd få tak i barnets far, men han har ikke svart. Besteforeldrene bor i et område uten påvist smitte. Men jeg vil selvsagt ikke at noen skal bli syke... Anonymkode: 13adf...cb2 Poenget er vel at barnet ditt kan smitte besteforeldre, ikke at området for øyeblikket ikke har smittede. Et barn på 11 kan fint være alene hjemme på dagtid. Siden du sier at bestefar har tilbudt seg å passe 11 åring nå, så regner jeg med at det er noe som har kommet nå. Hva gjorde du før korona kom og du jobbet døgnvakt? Jeg er enig med deg i at han er for liten på sen kveld og natt, men på dagen klarer en 11 åring seg bra alene. Anonymkode: 9dae2...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Narad Skrevet 12. mars 2020 Forfatter #34 Del Skrevet 12. mars 2020 Takk for svar. Jeg har ikke sett den talen til statsministeren da jeg var på jobb og har vært opptatt med barn siden. Takker veldig for linker da har jeg noe jeg kan sende spesielt min mor, da jeg takket nei men hun insisterer på å passe barnet mitt. Jeg takket som sagt nei egentlig, men siden de var begge besteforeldrepar så påståelig om at det skulle gå så greit ble jeg i stuss om det var jeg som var vanskelig og alt for smitteredd. Å ha noe skriftlig å komme med vil hjelpe mye så det ikke er jeg som er "hysterisk". Nå forventer jeg vel uansett at butikker, utenom dagligvare og apotek, stenges om få uker uansett, så dette blir jo bare en vanskelig periode der vi må få kabalen til å gå opp. Heldigvis stiller barnefar opp selv om det er jeg som har den daglige omsorgen for barnet vårt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #35 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er vel at barnet ditt kan smitte besteforeldre, ikke at området for øyeblikket ikke har smittede. Et barn på 11 kan fint være alene hjemme på dagtid. Siden du sier at bestefar har tilbudt seg å passe 11 åring nå, så regner jeg med at det er noe som har kommet nå. Hva gjorde du før korona kom og du jobbet døgnvakt? Jeg er enig med deg i at han er for liten på sen kveld og natt, men på dagen klarer en 11 åring seg bra alene. Anonymkode: 9dae2...1fd Barnet har vært hos far og eks-stefar nå får jeg ikke tak i barnets pappa, som ikke svarer meg når jeg spør hvordan det blir fra mandagen av.. Så må muligens spørre eks-samboeren da. Jeg jobber max 10 døgn per mnd. Når jeg er hjemme er jeg med barnet 100%. Vet at hun klarer seg fint noen timer alene ja, og hadde jeg jobbet *vanlige * (7,5 timers vakter) ville det vært okei. Selv om jeg vet at 7-8 timer alene for en 11 åring blir kjedelig det og. Anonymkode: 13adf...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg