Narad Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Barnehagen er stengt og vi klarer oss sånn nesten selv, meg og barnefar, med pass av barnet vårt, men det blir utrolig tøft for oss begge å få det til. Mine foreldre har tilbudt seg å passe men jeg er så i stuss. Vil jo ikke risikere å skulle smitte dem da den ene er over 65 og den andre over 70. De er friske og i god form og vil absolutt takle å passe barnet, men så er det jo dette med at de er i risikogruppen pga alder. Jeg har nevnt det for begge når de tilbød seg, men de sa begge at de er friske og raske og tar sine forholdsregler. Nå jobber jeg i butikk, så jeg har jo kundekontakt hele dagen, dvs at jeg er i mulig smittefare hele dagen på jobb egentlig, selv om jeg forsøker å følge helsedirektoratet sine anbefalinger. Hva ville dere gjort? Sagt ja til en veldig velkommen barnepass noen av dagene neste uke eller takket nei pga deres alder og fare for smitte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondo Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg ville tatt ansvaret selv. «Takk mamma og pappa, men nei takk» 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Statsministeren sa ordrett at besteforeldre ikke skal brukes som barnepass i pressekonferansen, så nei, ikke si ja til det. Anonymkode: c1f04...d99 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Dette sa de jo klart og tydelig under pressekonferansen. Bør ikke være tvil om at det er uaktuelt. Anonymkode: 69b66...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 Altså, barn er den største gruppen av smittespredere, de skal ikke passes av risikogrupper. De som har kritisk funksjon i samfunnet vil få tilbud om barnepass, og så snakker politikerne om å gi flere barn syk dager til resten. Så dette løser dere nok helt fint selv. Anonymkode: 1f59b...1e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Nei. Kan folk snart høre på retningslinjene?? Selvom dine foreldre kan takle smitte og sykdom, så omgås de sikkert andre eldre og kan smitte videre til noen som ikke takler det like godt. Meningen er å bremse smitten!!!!! Faen altså. Anonymkode: 1e9b7...3a2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 https://www.nrk.no/norge/alle-utdanningsinstitusjoner-stenges-_-flere-arrangementer-og-virksomheter-far-forbud-1.14940952 – Ikke overlat barnepass til besteforeldre Barnehagebarn og barn på småskoletrinnet med foreldre i samfunnskritiske funksjoner, får et omsorgstilbud i sin barnehage og skole. – Vi må nå huske hvem vi skal verne om. Vi kan derfor ikke overlate barnepass til besteforeldre i risikogruppen, sa Solberg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 Forventer og tror at regjeringen lover full lønnsdekning for foreldre som må ta seg av barna sine i denne perioden. Spesielt etter en sånn uttalelse. Vi venter i spenning på uttalelse i morgen. Anonymkode: 1ec3a...c21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 Tenk da, når mammaen din ligger på sykehuset og tar sitt siste pust med hjelp av respiratoren, og du vet at det er fordi "jobben din var så innmari viktig at retningslinjer ikke var så farlig". Anonymkode: ba66c...a13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenk da, når mammaen din ligger på sykehuset og tar sitt siste pust med hjelp av respiratoren, og du vet at det er fordi "jobben din var så innmari viktig at retningslinjer ikke var så farlig". Anonymkode: ba66c...a13 Så usympatisk. Du vet at ikke alle her i landet står likestilt når det kommer til økonomi? Det er jo ikke snakk om at jobben er så viktig, men at man skal gi barna sine mat på bordet og tak over hodet. Tror virkelig ikke at noen setter foreldrene sine i fare fordi de er så innmari glad i jobben sin. Anonymkode: 1ec3a...c21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 https://www.dagsavisen.no/oslo/sykdom-karantene-og-stengte-skoler-dette-har-du-krav-pa-1.1680027 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 Vi får hjelp av besteforeldre, de tilbyr seg og vi trenger det virkelig. Jeg er høygravid og 100% sykemeldt med diverse plager, og mannen er selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: d06e7...7c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er en dårlig idé 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er viktig å forstå at det er besteforeldregenerasjonen og oppover som blir dårligst. Mennesker som er 45 og oppover bør skjermes selv om de ikke er i risikogruppen. Vi kan ikke ha det slik i denne situasjonen at de som tåler dette minst skal bli barnepassere. Jeg er glad Erna sa dette, for jeg tror det var mange som så dette som en god løsning. Not... Det er jo galskap å lage en situasjon hvor en hel generasjon med besteforeldre skal utsettes for smitte for å hjelpe de som tåler sykdommen best. Nå må vi begynne å tenke. Så man holder seg mest mulig isolert, og sier til velmenende besteforeldre som ikke forstår sitt eget beste, at dere setter pris på hjelp, men nei takk, nå må vi beskytte dere. Anonymkode: 9dae2...1fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 25 minutter siden, Bondo skrev: Jeg ville tatt ansvaret selv. «Takk mamma og pappa, men nei takk» Dette er en selvfølge og jeg er glad du forstår alvoret i det. Men ser jo i denne tråden at ikke alle gjør det. Anonymkode: 9dae2...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Del Skrevet 12. mars 2020 Altså, foreldre som må være hjemme med barn pga skole og barnehage får jo omsorgspenger. Og besteforeldre skal ikke brukes. Så HVA i all verden er PROBLEMET? Anonymkode: a8f4e...b09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er bestemor til 3 stk i barnehagealder. Jeg jobber 100%. Jeg kan ikke stille opp for mine pga jobb. Anonymkode: ab2f9...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Del Skrevet 12. mars 2020 Nei, om besteforeldrene er pensjonister hadde jeg ikke latt de. Jeg har barn som skal besøke besteforeldre for kos i helgen, men de i 40 og 50 årene. Anonymkode: 11659...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, foreldre som må være hjemme med barn pga skole og barnehage får jo omsorgspenger. Og besteforeldre skal ikke brukes. Så HVA i all verden er PROBLEMET? Anonymkode: a8f4e...b09 Så er det ikke alle foreldre som greier det da. Jeg er 100% sykemeldt, og mannen selvstendig næringsdrivende. Jeg har ikke helse til å være hjemme med barnet 100%, og vi har ikke økonomi til at mannen skal det. Anonymkode: d06e7...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har tre barn på snart 9 år, 13 år og 16 år. De trenger ikke pass av besteforeldre. Men, vi kommer heller ikke til å besøke de den nærmeste tida. Anonymkode: df6d8...341 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg