AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er livredd og skjelver nå, noen prøvde akkurat å åpne ytterdøra mi to ganger på rad. Første gangen hadde jeg på tv-en så jeg ble usikker og skrudde av lyden, men andre gangen bare noen sekunder etter så hørte jeg det klart og tydelig. det var rolig og stille, ikke nødvendigvis som om vedkommende ville skjule at h*n prøvde å åpne, men det var heller ikke hastverk eller voldsomme tak. jeg bor i et lite leilighetskompleks i en liten by, det er ikke lett å "ta feil" av leilighetene i dette bygget. så ingen i kikkhullet når jeg listet meg bort, men hørte en dør slamre/lukke seg bortenfor meg så jeg prøver å roe meg ned med å si at det var sikkert en gjest som ikke visste helt sikkert hvor den han skulle besøke, bodde. jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om døra var ulåst. jeg er ei ung jente som bor alene tross alt. jeg tør ikke å legge meg i kveld, mamma og pappa tar meg ikke på alvor og ingen av vennene mine er tilgjengelige til å komme på besøk. hva faen gjør jeg, jeg er livredd?! Anonymkode: 62884...7e7
Gjest UngMann1986 Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Hvor i landet bor du? Har opplevd akkurat det samme, men det var midt på natta. Da bodde jeg like ved noen boliger som var knyttet opp mot ganske dårlig fungerende pasienter.. En av dem var ikke god, og holdt blant annet på sånn...
solmåneogstjerner Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Hold døren låst. Monter sikkerhetslås/kraftig lenke. Om det fortsetter så er det helt greit å ringe politiet. Og ellers, slapp av ♥️ 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 jeg bor på vestlandet. det er ingen pasienter i området her, det er et vanlig boligfelt i byen. jeg vet det bor og har bodd en del narkomane i blokka, men jeg ser veldig sjeldent naboene mine. Anonymkode: 62884...7e7
Gjest UngMann1986 Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg bor på vestlandet. det er ingen pasienter i området her, det er et vanlig boligfelt i byen. jeg vet det bor og har bodd en del narkomane i blokka, men jeg ser veldig sjeldent naboene mine. Anonymkode: 62884...7e7 Ok, da er det ikke han, nei. Men ekkelt er det! Hold døra låst!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 skal helt klart holde døra låst, @solmåneogstjerner, men jeg blir bare så redd for at det er noen med ille hensikter og skal prøve å dirke opp/bryte seg inn når jeg har lagt meg og sover i natt. Anonymkode: 62884...7e7
Morten1 Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Kan det være noen som tok feil dør? Blandt mine venner går vi inn i hverandres leilighet når vi er invitert, har hent at noen har tatt i feil dør uten at det var noe mer bak det 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 @Morten1 det er det jeg så inderlig håper på. jeg blir bare så innmari redd og vet ikke helt hvem jeg skal spørre om råd Anonymkode: 62884...7e7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Går døra di inn i leiligheten så sett noe tung foran den i natt om du er redd. Eller noe som bråker om noen prøver å ta seg inn. Jeg kan godt skjønne at du ble redd. Anonymkode: 12719...806 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Kan du henge et eller annet på dørhåndtaket som lager mye bråk hvis det faller ned? Sett en kakeboks e.l under. Da hører du det i hver fall hvis noen prøver å ta seg inn. Jeg hadde nok også hatt problemer med å sove hvis jeg hadde vært i din situasjon. I morgen drar du til Clas Ohlson e.l og kjøper sikkerhetslenke. Den er veldig enkel å montere. Anonymkode: c04d7...c28
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Huff, det høres guffent ut! Men så lenge du holder døra låst, bør du være trygg. Hvis det var noen med skumle hensikter, ville de vel prøvd å bryte seg inn med en gang? Enten var det noen som gikk feil, eller så var det en av de narkomane naboene dine som enten gikk feil pga rus eller var desperat etter penger og så etter om noen hadde latt døra stå åpen, men det hadde heldigvis ikke du. Men jeg skjønner at det gjorde deg urolig! Ville nok hatt mobilen i nærheten hele tiden i tilfelle jeg måtte ringe til noen, og hvis noen trykket ned håndtaket enda en gang, ville jeg ringt politiet, tror jeg. Anonymkode: 4e18f...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 døra mi går utover, så da må det bli dørhåndtaket ja. det som også er et problem er at bare en meter unna ytterdøra er det et kjøkkenvindu, så om noen virkelig vil inn hit er det bare å brase igjennom det og da står du egentlig i stua mi. dette høres helt sikkert helt sykt overdramatisk ut, men jeg har skikkelig talent for å overtenke og se de verste mulighetene i ting. Anonymkode: 62884...7e7
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 Hold døren låst også når du er hjemme.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: døra mi går utover, så da må det bli dørhåndtaket ja. det som også er et problem er at bare en meter unna ytterdøra er det et kjøkkenvindu, så om noen virkelig vil inn hit er det bare å brase igjennom det og da står du egentlig i stua mi. dette høres helt sikkert helt sykt overdramatisk ut, men jeg har skikkelig talent for å overtenke og se de verste mulighetene i ting. Anonymkode: 62884...7e7 Da legger du noe som bråker rett innenfor døra, og noe i vinduet. Anonymkode: 12719...806 1
BiancaWhite Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 Jeg har gått feil slik og det er jo ganske flaut. Begynne å prøve å lukke opp en dør der det bor andre. Det var sikkert en gjest av naboen din som gikk feil. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 sett en stol eller noe slikt under dørhåndtaket. om klinka ikke kan gå ned får de heller ikke opp døra uansett om de klarer å låse den opp. Anonymkode: b4d24...aaf
cleangal Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 Opplevde det samme da jeg bodde i blokk. Folk tok i døra, prøvde å låse opp. Som regel var det hjemmesykepleien som skulle til han som bodde i leiligheten over meg. Etternavnet begynte på samme bokstav...
Honey Dew Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 Skaff deg sikkerhetslenke til døren. Jeg har hatt mange som har forsøkt å komme inn i leiligheten der jeg bodde før, men ved hjelp av sikkerhetslenken og et par store og sinte hunder, ga de opp.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 skal helt klart kjøpe en sånn lenke i morgen! Anonymkode: 62884...7e7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 Føler du overdramtisere litt, mest sannsynligvis var det en som gjekk feil. Er det innbruddstyver er de meir interessert å komme når du er borte. Anonymkode: 8d735...9c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå