Gå til innhold

Blir kronen sterkere når corona viruset går over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ble helt sjokkert da jeg såg hvor stor forskjell det er på NOK iforhold til USD, da det er noe veldig dyrt jeg skal betale for i USA. Før var det ca 80.000 NOK og nå er det over 90.000!

Når tror dere at kronen blir sterkere? Eller kan dette ta lang tid?

Anonymkode: d6989...151

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si. Kan ta et år, eller kanskje to.

Anonymkode: 3e6a1...d19

Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Umulig å si, men kronen vil mest sannsynligvis styrke seg når krisen er over, ja med mindre landet går konkurs med tanke på om den vedvarer i veldig lang tid. Det er ventet at krisen vil vare minst til tidlig 2021.

Endret av Lasox
Skrevet

Ja, såfremt ikke oljeprisen er lav fortsatt. Per nå har viruset skapt så mye problemer her til lands med full stans, permitteringer, stengte bedrifter osv. Økonomien lider og plasteret er en lav rente. Lav rente gir lav krone. Samme med oljeprisen. Lav oljepris gir lav krone.

Så selv om viruset går over her til lands, så kan krona fortsatt være lav om oljeprisen er lav. Oljeprisen er basert på tilbud og etterspørsel. Nå er etterspørselen lav pga fabrikkstans i Kina og reiseforbud over store deler av verden. Samtidig har oljekjempene bestemt seg for å skrote avtalen seg i mellom og skal produsere så mye olje de bare klarer. Da blir olja veldig billig. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Jeg ble helt sjokkert da jeg såg hvor stor forskjell det er på NOK iforhold til USD, da det er noe veldig dyrt jeg skal betale for i USA. Før var det ca 80.000 NOK og nå er det over 90.000!

Når tror dere at kronen blir sterkere? Eller kan dette ta lang tid?

Antagelig. Men forbered deg på at det kan ta lang tid. Type mer enn ett år. Avhenger av mye, feks oljeprisen og pågående priskrig på den kanten.

AnonymBruker
Skrevet

Den norske kronen har vært svak lenge. Jeg tror ikke at man kan tro på en reell styrking, dvs at vi er tilbake på 9 tallet innen nær fremtid. Men at vi er tilbake på 10 tallet når situasjonen roer seg, det tror jeg på.

Anonymkode: 99639...388

AnonymBruker
Skrevet

Hva ligger krona på akkurat nå?

Anonymkode: e721f...0f5

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er svensk krone sterkere?

dansk vet jeg historien bak, men f altså

Anonymkode: 1249d...227

AnonymBruker
Skrevet

Passer meg fint at kronen er svakere, har medført fin inntjening for meg da jeg har sørget for å ha euro på en konto over lengre tid. Bare de siste ukene har verdien økt med nesten 50:000,- grunnet svakere krone. Har is i magen og håper en Euro snart vil koste 12,50-13,00 (ligger nå på 11,1816) og da vil jeg veksle tilbake ved et aldri så lite tastetrykk.

Anonymkode: a911d...5eb

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er svensk krone sterkere?

dansk vet jeg historien bak, men f altså

Anonymkode: 1249d...227

Sverige er med i EU og er ikke avhengig av oljeinntekter slik som Norge. Det er årsaken.

Anonymkode: 5f0ee...61b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Passer meg fint at kronen er svakere, har medført fin inntjening for meg da jeg har sørget for å ha euro på en konto over lengre tid. Bare de siste ukene har verdien økt med nesten 50:000,- grunnet svakere krone. Har is i magen og håper en Euro snart vil koste 12,50-13,00 (ligger nå på 11,1816) og da vil jeg veksle tilbake ved et aldri så lite tastetrykk.

Anonymkode: a911d...5eb

hva slags konto er dette☺️

Anonymkode: 81d16...757

• Opprett ny...