Gå til innhold

Første dødsfall??

Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnsmessig sett ja. Men de eldre er akkurat like redde for å dø som yngre. Og det er like vondt å miste de som en yngre person. De uføre føler seg heller ikke klare for døden, og de har også pårørende som er glade i dem.

Min svigermor på 92 vil ikke ha besøk av oss i påsken, og er redd for å bli smittet. Vi bor langt unna, og har ikke møtt henne siden sist sommer. Mine foreldre er rundt 80, og de er også redde. Alle disse 3 bor hjemme, og fungerer veldig bra i hverdagen. De har levd lenge, men har fortsatt mye livsglede. De er alle aktive i hverdagen, steller i hagen, passer barn, drar på ferie osv. 

For meg er det verre å miste mine foreldre, selv om de er gamle, enn at en ukjent ung person dør. Sånn er det nok for mange. Følelser spiller inn uansett.

Anonymkode: 3d46d...999

Det er jeg helt enig i. Jeg er mer redd for å miste min mor eller søsteren min en jeg er for at ett tilfeldig ungt menneske jeg aldri noensinne kommer til å møte skal dø. 

Anonymkode: cb640...7ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo uunngåelig at vi skulle oppleve dødsfall knyttet til Korona, men det gjør det ikke mindre tragisk. Sender all min kjærlighet til de etterlatte ♥️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Frøknen skrev:

Det var jo uunngåelig at vi skulle oppleve dødsfall knyttet til Korona, men det gjør det ikke mindre tragisk. Sender all min kjærlighet til de etterlatte ♥️ 

Det er dog viktig at alle etterlatte etter dem som dør, søker NPE om erstatning. De ansvarlige legene må dessuten straffeforfølges.

Anonymkode: 8a20f...096

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg blir smittet så drar jeg neppe på sykehuset i det hele tatt men dør alene hjemme.

jeg gjør det samme. slik min far sa, jeg lever et meningsløst liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg helt enig i. Jeg er mer redd for å miste min mor eller søsteren min en jeg er for at ett tilfeldig ungt menneske jeg aldri noensinne kommer til å møte skal dø. 

Og jeg er helt uenig. Elsker bestemoren min over alt på jord, hun tok vare på meg når min mor ikke kunne, hun er nå gammel og syk. Dersom det står mellom henne og en annen som er ung, så er det den unge de må redde. Uansett hvor vondt det gjør å tenke på så er det det eneste riktige. Bestemoren min har levd et liv, og en annen må få en sjanse til å gjøre det samme. 

Anonymkode: dabe0...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, krenkende innlegg, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, mentor`n skrev:

Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke vises alvorlige tilfeller i Norges statistikk feks på Worldometers? Vi vet jo at flere er innlagt og må ha pustehjelp, telles det ikke som alvorlig da? 

16 timer siden, uranus skrev:

Hvis du hadde fulgt med litt før myndighetene i Norge tok tak i dette, som feks lest om hva som skjer i Italia, så betyr sykehusinnleggelse vanligvis pustehjelp da det er dette viruset fremprovoserer. Det angriper lunger slik at man til slutt ikke klarer å puste selv. Respiratorene skal kjøpe tid slik at kroppen kan klare å vinne over viruset.

Folk må slutte å ta lett på dette og innse at viruset er ekstremt farlig og ikke «bare» for gamle. 

Siden dere ikke hadde kilde på pustehjelp da jeg ba om det, kan jeg nå informere om at 4 av 22 innlagte i Helse Sør-Øst er i respirator. Ikke alle. Det kan lønne seg å vente på kilder før man spekulerer.

Anonymkode: 41690...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden dere ikke hadde kilde på pustehjelp da jeg ba om det, kan jeg nå informere om at 4 av 22 innlagte i Helse Sør-Øst er i respirator. Ikke alle. Det kan lønne seg å vente på kilder før man spekulerer.

Det står på VG nå, 27 på sykehus, 5 på intensiven, 4 i respirator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lest det men fant ikke igjen artikkelen. Ingen spekulering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...