AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 Bare en tanke.. butikkene burde også hatt restriksjoner på antall kunder samtidig inne i arealene. Anonymkode: 12e99...455 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Del Skrevet 12. mars 2020 Hvorfor sutrer dere? Butikkene får jo mat i butikken i morgen😉 Ja, for lagrene er jo fulle av mat. Anonymkode: ad6f7...837 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er stort sett en ting som får folk til å hamstre, og det er fokus på at man ikke trenger hamstre. Folk ville ikke tenkt tanken ellers. Nå er det løpet kjørt uansett, så det eneste man da kan gjøre er å begrense hvor mange like varer folk får kjøpe av gangen. Anonymkode: dfd04...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #24 Del Skrevet 12. mars 2020 De er litt selvmotsigende disse hamstre-trådene. Det kan vel ikke være noe fare at det er tomme hyller en dag eller to, hvis vi har så mye på lager i Norge og vi ikke skal bekymre oss for leveransene? Det ordner seg. Anonymkode: 7edd3...96b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Del Skrevet 12. mars 2020 Dro for å handle i dag, tenkte å handle til helga da jeg må på jobb store deler av helga og 9-åringen må være hjemme alene. Tomt for frukt, grønnsaker, brød, frosne brød/grønnsaker , mel,gjær. Var heldig og fikk en pakke knekkebrød da..Var også tomt for kjøttdeig, det meste av hermetikk osv. Dopapir må vi også klare oss uten😂Har ikke bil, så litt tungvint å dra rundt på andre butikker enn nærbutikken. Helt håpløst hvor egoistiske folk kan være. Anonymkode: 93f74...6db 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #26 Del Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så de sulter virkelig om du ikke får tømt butikken? Du klarer ikke å handle flere ganger? Eller få noen til å handle for deg? Anonymkode: c1ba2...bf2 Har ikke tømt noen butikker og handler 1gang pr 2 uker på slike varer samt 1 gang i uken ferskvarer (melk, frukt) Handler gulrøtter f.eks i 5kg sekker mao handler ikke i en vanlig kjedebutikk, som Rema, kiwi, meny osv, selv om det er en kjedebutikk jeg handler i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #27 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare en tanke.. butikkene burde også hatt restriksjoner på antall kunder samtidig inne i arealene. Anonymkode: 12e99...455 Myndighetene og sosialistene vil at vi skal omgås hverandre hver dag😁 Dette for å sikre arbeidsplassene i butikkene. Anonymkode: ad6f7...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #28 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med glede. Få dem på tråden. Jeg skal forklare dem at mamma er hysterisk og at det ikke er noen fare for at de skal sulte. Anonymkode: da4c6...d55 Er ikke hysterisk og har ikke tømt noen hyller har handlet etter den vanlige listen min, neste gang jeg skal tørrvarer frysevare og varer til potetkjelleren handelen er neste uke (har kun handlet ferskvarer denne uken -tirsdagen-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg blir sur om det er tomt for øl i butikken i morgen. Anonymkode: 6f157...8f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #30 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sutrer dere? Butikkene får jo mat i butikken i morgen😉 Ja, for lagrene er jo fulle av mat. Anonymkode: ad6f7...837 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er litt selvmotsigende disse hamstre-trådene. Det kan vel ikke være noe fare at det er tomme hyller en dag eller to, hvis vi har så mye på lager i Norge og vi ikke skal bekymre oss for leveransene? Det ordner seg. Anonymkode: 7edd3...96b Jeg skal jobbe masse overtid i ukene fremover og har ikke tid til å besøke fem butikker for å finne dopapir eller stå klar i butikken når leveransene kommer inn. Dere forstår virkelig ikke at hamstringen påvirker tilgjengeligheten selv om varer er på vei?? Anonymkode: da4c6...d55 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #31 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er dette du handler hver uke fordi det er så mye dere spiser på en uke (høres absolutt ut som mer enn gjennomsnittet, ja), så er det helt greit. Butikkene tåler fint at alle handler som normalt. Men hvis dette er mer enn dere pleier på en uke, trenger du ikke det denne uka heller!! Anonymkode: bef40...743 Det går på 2 uker hos oss så ja det er normalt. Vurderer å kjøpe en 20kg sekk hvetemel neste uke siden jeg ser jeg kun har 4,5 kg i melboksen men tror nok jeg gjør som vanlig (handler normalt sett ikke mer før handledag etter tomt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #32 Del Skrevet 12. mars 2020 Merker det er kjedelig å ikke ha bil nå. Brukte over 3 timer på å ta buss til butikk til butikk og flere steder hadde de utsolgt for varer jeg trenger. Anonymkode: d924f...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #33 Del Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er Coronafrykten lurer jeg på! Det skal vise seg at samtlige ble coronasmittet under dagligvarehandling! Det er jo rent idioti. Leverandørene sier SLAPP AV, VI HAR FULLE LAGRE. Likevel oppfører folk seg slik. Det er DENNE oppførselen som gjør dere smitteutsatt, forstår dere det? Og for ingen grunn. For øvrig må jeg handle mat jeg også, jeg som er sykepleier og skal forsøke å holde meg frisk nok til å ta meg av alle andre syke i tiden fremover. Tenk på hvem det er du kan smitte eller bli smitta av under slik hysterisk oppførsel. Det kan være intentivsykepleieren din mamma ville hatt bruk for om en uke. Anonymkode: da4c6...d55 Jeg vet om en familie som ikke har helse til å bli smittet. Så derfor handlet den familien for tre dager siden for å kunne klare seg hjemme i tre uker. Er det ikke lov til å ta forhåndsregler på en sånn måte? Jeg har en eldre forelder selv som jeg må ivareta. Anonymkode: d7783...6cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #34 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du er norsk statsborger? De fleste vet at butikken har nok mat og dasspapir. Du må nok over til andre østlige nasjoner, der grunnlaget for hamstring kanskje er mer reelt. Anonymkode: 4ec59...4f3 Har rett nok 3 mnd lager men handler som normalt, kjører sifo på all mat. Har ikke handlet dass papir denne uken siden det kun handles 1g i mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #35 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Jeg har handlet en del, men alltid bare maks to av samme vare. F.eks to håndsåper, en tannkrem, en klorin, en sjampo, en balsam, en intimsåpe, to pakker våtservietter, en pakke vaskemiddel for hvitt tøy og en pakke for farget tøy, en zalo, to pakker curamed, en pakke med dorull, en pakke med tørkerull, Så en pakke smør, en agurk, en trepakning mais, en blomkål, to pakker laks, to poser med pommes frites, to poser med frosne grønnsaker, en pakke kyllingvinger, to pakker salatkylling, noen poser med suppe, en kvikklunsj, en pakke rugsprø, en pakke egg, en yoghurt, en pose makaroni, en leverpostei, en makrell i tomat, en pakke pølser osv. Blir mange varer til sammen, men maks to av samme sort. Det er respektløst å kjøpe alle varene i butikken slik at det ikke er mer igjen av noen varer. Tømte ikke en eneste vare. Viktig at det er noe igjen til resten! Endret 12. mars 2020 av Gorilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 12. mars 2020 #36 Del Skrevet 12. mars 2020 16 minutter siden, Energidronning said: hva er problemet? hamstring er først og fremst veldig positiv: solgte varer bidrar til profitt, høyere lønnsomhet, og skaper arbeidsplasser! jo mer du kjøper og forbruker, jo mer du hjelper bedriftene! Bor du under en stein? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #37 Del Skrevet 12. mars 2020 Om ikke folk snart kobler til hodet igjen, så kan det fort bli behov for å rasjonere dagligvarene. Ikke rasjonering fordi det er for lite mat eller varer til befolkningen på lager, men for å sikre at alle får kjøpt mat og husholdningsartiklene de trenger. Og den situasjonen er det egentlig ingen som vil ha. Anonymkode: 7c062...fac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #38 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Dette klarer man FINT uten å endevende butikken og klore til seg kilovis med tørrvarer, hermetikk og dopapir på andres bekostning. ALT fungerer bedre når folk ikke oppfører seg panisk. ALT. Anonymkode: da4c6...d55 Nå har jeg lest uttallige slike sutrekommentarer i flere dager både her og ellers på internettet, Er det ingen av dere som klarer å tenke såpass at det faktisk finnes familier med 7 til 10 medlemmer, og da gjerne tilhørende tanter, onkler, besteforeldre? Selv om det kan se ut som hamstring så ER det ikke nødvendigvis hamstring, kun innkjøp av anbefalt kriselager. Er vel nok av de som har sittet på gjerdet i flere uker og håpet at de skulle slippe å gå til storinnkjøp, men som nå innser at de ikke kan det, da både barnet, tanta og bestemora er i risikosonen og kun 2 av familiens medlemmer har bil, lappen og anledning til å handle inn for alle sammen. Selv er jeg ufør, har ikke bil, og vet så inderlig godt at selv ansatte i butikkenes transportkjeder kan bli syke, og ikke ha mulighet til å kjøre ut bestillinger. I tillegg koster det mer enn det smaker når lommeboken er trang fra før. Hvorfor kan ikke dere bare slå dere til ro med det butikken sier, at de har lagre og varer kommer? Hvorfor tror dere at dere har rett til å kritisere andre som har anledning og faktisk MÅ handle inn stort pga flere omstedndigheter dere ikke engang kjenner til? Jeg syns at butikkene som påstår at folk hamstrer og avisene som skriver om det, samt dere som syter for ingen grunn, kan tie still. Forøvrg, jeg og alle de som dere påstår som "hamstrer" er ikke de som har kjøpt alle brødene i butikken, da vi har handlet i flere omganger over de siste ukene for å fylle opp skapene. Vi har skjønt at det blir lockdown i Norge, og da er det klart at mennesker forbereder seg. Alle som lo av korona frykten, de er nok de som har løpt og handlet i dag, selv om de ikke har hamstret. Enkel matte. Anonymkode: 80e43...7bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #39 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal jobbe masse overtid i ukene fremover og har ikke tid til å besøke fem butikker for å finne dopapir eller stå klar i butikken når leveransene kommer inn. Dere forstår virkelig ikke at hamstringen påvirker tilgjengeligheten selv om varer er på vei?? Anonymkode: da4c6...d55 Man klarer seg som regel to dager uten å gå på butikken og de aller fleste går ikke helt tom for dopapir før det handles inn igjen. Anonymkode: 7edd3...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 12. mars 2020 #40 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for lagrene er jo fulle av mat. Anonymkode: ad6f7...837 Helt til det blir tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg