Gå til innhold

SLUTT. Å. HAMSTRE.

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dro for å handle i dag, tenkte å handle til helga da jeg må på jobb store deler av helga og 9-åringen må være hjemme alene. Tomt for frukt, grønnsaker, brød, frosne brød/grønnsaker , mel,gjær. Var heldig og fikk en pakke knekkebrød da..Var også tomt for kjøttdeig, det meste av hermetikk osv. Dopapir må vi også klare oss uten😂Har ikke bil, så litt tungvint å dra rundt på andre butikker enn nærbutikken. Helt håpløst hvor egoistiske folk kan være.

Anonymkode: 93f74...6db

Hvor i landet bor du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sutrer dere?

Butikkene får jo mat i butikken i morgen😉 Ja, for lagrene er jo fulle av mat.

Anonymkode: ad6f7...837

så bra at du skjønner. enig! 

de som ikke hamstret, og får "tomme butikker" midlertidig, får: 

• lærepenger! de hadde også mulighet til å hamstre, men de gjørde ikke det, hvem har ansvaret?....
  • mulighet for å komme ut av komfortsonen! det er mye management og ledelse, motivasjon osv forelesninger og bøker som sier at de er bra å komme ut fra vanlige rutine, og møte utfordringer! utfordringer skaper et miljø som krever kreativitet....hva med å spørre naboer som har hamstret? kanskje de vil selge dem noe varer til dobbelt pris? 

ok, jeg overdriver, men poenget er at hamstring er et naturlig sunn fenomen og bra for økonomi også! 

#hamstring er trending på sosiale media, det er bare å følge trenden! 

god hamstring, alle sammen!😉

• Liker 2
Skrevet (endret)

Oss fattige blir fattigere når enkelte hamstrer. 

Har ikke gått ut siden søndag og kjenner jeg gruer meg. 

Er fri for toalettpapir. Håper det ikke er fritt i butikkene.

Endret av Dalmatian
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal jobbe masse overtid i ukene fremover og har ikke tid til å besøke fem butikker for å finne dopapir eller stå klar i butikken når leveransene kommer inn. Dere forstår virkelig ikke at hamstringen påvirker tilgjengeligheten selv om varer er på vei??

Anonymkode: da4c6...d55

Det er virkelig ikke andres feil at du ikke har opparbeid deg et lager til dine jobbdager. Planlegger du bedre ville du aldri hatt grunn til å sutre.

Anonymkode: 80e43...7bd

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Om ikke folk snart kobler til hodet igjen, så kan det fort bli behov for å rasjonere dagligvarene. Ikke rasjonering fordi det er for lite mat eller varer til befolkningen på lager, men for å sikre at alle får kjøpt mat og husholdningsartiklene de trenger.

Og den situasjonen er det egentlig ingen som vil ha.

Anonymkode: 7c062...fac

Slapp av. De som har lagret for 2-3 uker kommer ikke til å handle noe neste uka, og da kan dere andre gå amok i butikken så mye dere vil.

Anonymkode: 80e43...7bd

• Liker 2
Skrevet

Folk er komplett idioter. Ferdig snakka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Imperfectionibus said:

Ok, kan du si det til mine barn som skal gå sultne.

Mor, far og langt flere barn enn snittet gjør at det ikke er unormalt å handle for oss. Jeg kjøper 15kg sekker med poteter og 25kg sekker med ris og ja 3-5kg forpakninger med pasta.

Ehh? Barna dine trenger vel ikke sulte selv om du feks handler inn 1 gang pr mnd i istedenfor 3 som nå??

Anonymkode: dea98...f58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Har ikke tømt noen butikker og handler 1gang pr 2 uker på slike varer samt 1 gang i uken ferskvarer (melk, frukt) Handler gulrøtter f.eks i 5kg sekker mao handler ikke i en vanlig kjedebutikk, som Rema, kiwi, meny osv, selv om det er en kjedebutikk jeg handler i.

Så hva har saken med deg å gjøre da? Hvis du ikke er en av de som hamstrer unødvendig så skjønner jeg ikke hvorfor du følte deg truffet 

Anonymkode: c1ba2...bf2

• Liker 2
Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en tanke.. butikkene burde også hatt restriksjoner på antall kunder samtidig inne i arealene. 

Anonymkode: 12e99...455

Der jeg handler (storhandel butikk) gikk vi inn i puljer og de fleste var veldig bevisst på å holde avstand, var iallefall det jeg fikk beskjed om fra den som fikk låne kundekortet mitt i dag.

Endret av Imperfectionibus
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Imperfectionibus said:

Nå har jeg ikke hamstret siden vi har 3mnd lager til enhver tid.

Handler heller ikke i vanlig butikk.

Høres ut som at du hamstrer året rundt da. 🙂 

Anonymkode: a1ec9...5f2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva har saken med deg å gjøre da? Hvis du ikke er en av de som hamstrer unødvendig så skjønner jeg ikke hvorfor du følte deg truffet 

Anonymkode: c1ba2...bf2

Svarte originalt sett på en som mente at ingen trengte så og så mye. Bruker du pilsystemet så ser du det.

Skrevet
32 minutter siden, Energidronning said:

hva er problemet? 

hamstring er først og fremst veldig positiv: solgte varer bidrar til profitt, høyere lønnsomhet, og skaper arbeidsplasser! 

jo mer du kjøper og forbruker, jo mer du hjelper bedriftene! 

Vel. Nå har folk tømt butikkene for laktosefri melk, fordi det holder lenger. Så folk som ikke kan drikke vanlig melk får ingenting. 

Ingen flere får dopapir eller tørrgjær. Tørrgjær, liksom. Hvor mye baker folk på 2 uker? 

Problemet er altså at noen har kjøpt nok av noen ting til å vare over ett år, så andre ikke får noe de neste ukene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette med å ikke hamstre er bare tull. Plutselig blir det utsolgt over alt og da står vi der uten varer. Vi har hamstret tre fulle handlevogner nå for å være på den sikre siden, var begynt å bli litt tomt på den lokale coopen. Bedre å være på den sikre siden nå mener nå jeg. Vi har ihvertfall for en stund nå.

Anonymkode: 4ba5c...aff

Skrevet

Ser ut som corona viruset får frem stygge sider i mange mennesker. Det er om å ta hverandre og nesten så man håper på at de som ikke er så redd for det skal bli syke, eller at noen de er glade i skal bli syke så de kan få seg en støkk. Hva er greia? Ingen er jo bedre enn hverandre. Det er faktisk fint at ikke alle er like hysteriske. Man kan fint ha respekt og ta sine forholdsregler selv om man ikke er redd. 

Skrevet
38 minutter siden, Imperfectionibus said:

Ok, kan du si det til mine barn som skal gå sultne.

Mor, far og langt flere barn enn snittet gjør at det ikke er unormalt å handle for oss. Jeg kjøper 15kg sekker med poteter og 25kg sekker med ris og ja 3-5kg forpakninger med pasta.

Men du anerkjenner også at dere er over snittet. Normale familier spiser ikke så mye karbohydrater på 2 uker. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh? Barna dine trenger vel ikke sulte selv om du feks handler inn 1 gang pr mnd i istedenfor 3 som nå??

Anonymkode: dea98...f58

Handler 6 ganger i mnd 

Ferskvarer 1g pr uke

Lagringsvarer 1g pr 2 uke

Og handler inn på bakgrunn av hva som går, er ikke interessert i å kjøpe mat for å kaste det. Er og slik at går vi tom for noe innimellom handledagene så løper jeg ikke i butikken av den grunn. Men legger det inn i kommentar på Excel arket slik at om dette er noe som gjentar seg hyppig på en eller flere varer så oppjusterte jeg mengden. Brenne jeg inne med en vare så skjer det samme, nettopp fordi jeg ikke ønsker å kaste mat/penger.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at du hamstrer året rundt da. 🙂 

Anonymkode: a1ec9...5f2

Kjøpte inn et heftig lager for mange år siden så bare supplerer og justerer nå. Har hatt det slik siden90 tallet

Skrevet

Det bør bli en ny regel om at det ikke er lov til å kjøpe mer enn f.eks to varer av samme sort. Dette for å forhindre at folk kjøper 10 melkekartonger eller 10 pakker knekkebrød. Man bør aldri kjøpe så mye av det samme at butikkhyllene blir tomme. Det er ikke greit.

• Liker 2
Skrevet

De som hamstrer som gale hvor mye av dette må kastes. Untaket er hermetik. Ser jo at RSP`en ligger godt ann til å bli en bestselger litt avhenig hvilken årgang det det dreier seg om.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Kjøpte inn et heftig lager for mange år siden så bare supplerer og justerer nå. Har hatt det slik siden90 tallet

mange av oss har hverken råd eller plass til slik lagring. 

jeg ser hva som er på tilbud og skriver liste etter det.

Anonymkode: d76e7...938

• Opprett ny...