Gå til innhold

SLUTT. Å. HAMSTRE.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er Coronafrykten lurer jeg på! Det skal vise seg at samtlige ble coronasmittet under dagligvarehandling! Det er jo rent idioti. Leverandørene sier SLAPP AV, VI HAR FULLE LAGRE. Likevel oppfører folk seg slik. Det er DENNE oppførselen som gjør dere smitteutsatt, forstår dere det? Og for ingen grunn. For øvrig må jeg handle mat jeg også, jeg som er sykepleier og skal forsøke å holde meg frisk nok til å ta meg av alle andre syke i tiden fremover. Tenk på hvem det er du kan smitte eller bli smitta av under slik hysterisk oppførsel. Det kan være intentivsykepleieren din mamma ville hatt bruk for om en uke. 

Anonymkode: da4c6...d55

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på de som er i karantene og som ikke kan handle når de vil. Kanskje de må få en slektning/nabo til å handle for seg? Det gjelder nok mange.

Anonymkode: bacb4...5dc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp opp alle varene, noen får ikke lønn før neste uke!

Anonymkode: 5761b...3fd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på de som er i karantene og som ikke kan handle når de vil. Kanskje de må få en slektning/nabo til å handle for seg? Det gjelder nok mange.

Det finnes mange muligheter for å få tak i varer. Men INGEN trenger 10 kilo ris, 5 kilo pasta og alle frysevarene de klarer å bære. 

Anonymkode: c1ba2...bf2

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er egoister. Folk bryr seg ikke om butikkene går tomme, bare de er de som tømmer butikkene i stedet for å være de som kommer til tom butikk, så er folk fornøyde.

Egoismen... Den er ødeleggende for hele samfunnet.

Anonymkode: da08b...4f7

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er Coronafrykten lurer jeg på! Det skal vise seg at samtlige ble coronasmittet under dagligvarehandling! Det er jo rent idioti. Leverandørene sier SLAPP AV, VI HAR FULLE LAGRE. Likevel oppfører folk seg slik. Det er DENNE oppførselen som gjør dere smitteutsatt, forstår dere det? Og for ingen grunn. For øvrig må jeg handle mat jeg også, jeg som er sykepleier og skal forsøke å holde meg frisk nok til å ta meg av alle andre syke i tiden fremover. Tenk på hvem det er du kan smitte eller bli smitta av under slik hysterisk oppførsel. Det kan være intentivsykepleieren din mamma ville hatt bruk for om en uke. 

Nå har jeg ikke hamstret siden vi har 3mnd lager til enhver tid.

Handler heller ikke i vanlig butikk.

Men skjønner de som hamstrer for ærlig talt stoler jeg ikke på myndighetene i denne saken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette klarer man FINT uten å endevende butikken og klore til seg kilovis med tørrvarer, hermetikk og dopapir på andres bekostning. ALT fungerer bedre når folk ikke oppfører seg panisk. ALT. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hamstre er en veldig egoistisk handling.

En må tenke at det er faktisk folk som lever fra lønn/trygd til lønn/trygd, og har ikke råd til å hamstre. Da må det være mat i butikken når de får lønn/trygd på konto

Anonymkode: 76c99...b6e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange muligheter for å få tak i varer. Men INGEN trenger 10 kilo ris, 5 kilo pasta og alle frysevarene de klarer å bære. 

Ok, kan du si det til mine barn som skal gå sultne.

Mor, far og langt flere barn enn snittet gjør at det ikke er unormalt å handle for oss. Jeg kjøper 15kg sekker med poteter og 25kg sekker med ris og ja 3-5kg forpakninger med pasta.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Imperfectionibus skrev:

Mor, far og langt flere barn enn snittet gjør at det ikke er unormalt å handle for oss. Jeg kjøper 15kg sekker med poteter og 25kg sekker med ris og ja 3-5kg forpakninger med pasta.

Så de sulter virkelig om du ikke får tømt butikken? Du klarer ikke å handle flere ganger? Eller få noen til å handle for deg? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Imperfectionibus skrev:

Med glede. Få dem på tråden. Jeg skal forklare dem at mamma er hysterisk og at det ikke er noen fare for at de skal sulte. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

Men skjønner de som hamstrer for ærlig talt stoler jeg ikke på myndighetene i denne saken.

Ikke jeg heller. Jeg stoler heller ikke på vanlige folk. Det er greit å hamstre litt slik at vi sikrer oss selv i en viss periode, men det er egoistisk å handle såpass mye at det ikke er nok til alle og det å handle mer enn hva man har behov for. Dette fører jo også til enda mer hamstring blandt folk og enda mindre varer til folk. Noen sitter med veldig mye varer mens andre ingenting...

Anonymkode: bdc59...29e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er problemet? 

hamstring er først og fremst veldig positiv: solgte varer bidrar til profitt, høyere lønnsomhet, og skaper arbeidsplasser! 

jo mer du kjøper og forbruker, jo mer du hjelper bedriftene! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller. Jeg stoler heller ikke på vanlige folk. Det er greit å hamstre litt slik at vi sikrer oss selv i en viss periode, men det er egoistisk å handle såpass mye at det ikke er nok til alle og det å handle mer enn hva man har behov for. Dette fører jo også til enda mer hamstring blandt folk og enda mindre varer til folk. Noen sitter med veldig mye varer mens andre ingenting...

Anonymkode: bdc59...29e

Nettop. Jeg kommer til å kjøpe meg noen pakker med ulike sorter mel (trenger ikke mer enn en pakke av hvert slag) slik at jeg kan lage ulike grovbrød og grove rundstykker feks. Trenger ikke 50 kilo... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Energidronning skrev:

hva er problemet? 

hamstring er først og fremst veldig positiv: solgte varer bidrar til profitt, høyere lønnsomhet, og skaper arbeidsplasser! 

Mens de som ikke får handlet fordi butikken er tom står på bar bakke 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Hvis det er dette du handler hver uke fordi det er så mye dere spiser på en uke (høres absolutt ut som mer enn gjennomsnittet, ja), så er det helt greit. Butikkene tåler fint at alle handler som normalt. Men hvis dette er mer enn dere pleier på en uke, trenger du ikke det denne uka heller!!

Anonymkode: bef40...743

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Energidronning skrev:

hva er problemet? 

Nei det er ikke positivt.

Anonymkode: a5cd7...47f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Energidronning skrev:

hva er problemet? 

Nei, det er ikke positivt. Det blir ikke mer forbruk, bare mye mer ujevnt. Butikkene har så mye i hyllene som de pleier å selge. Om fem stykker tømmer butikken, betyr det at alle de andre som pleier å handle der ikke får det de trenger før dagen etter. Det er urettferdig om noen ikke får mat til middag bare fordi noen har lager for fire uker. 

Anonymkode: bef40...743

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Sikker på at du er norsk statsborger? De fleste vet at butikken har nok mat og dasspapir.  Du må nok over til andre østlige nasjoner, der grunnlaget for hamstring kanskje er mer reelt. 

Anonymkode: 4ec59...4f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...