Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at man kan etter 14 dager skrive ny arbeidskontrakt med ny arbeidsgiver? fordi siden man er permittert så er man per definisjon fristilt fra sin opprinnelig arbeidskontrakt?

Anonymkode: fc99b...df4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Betyr det at man kan etter 14 dager skrive ny arbeidskontrakt med ny arbeidsgiver? fordi siden man er permittert så er man per definisjon fristilt fra sin opprinnelig arbeidskontrakt?

Man er ikke fristilt fra kontrakten. Du er kun fristilt fra arbeidsplikt, og leder fra lønnsplikt. Når permitteringsperioden er over, pålegges du automatisk arbeidsplikt og arbeidsgiver lønnsplikt.  

Anonymkode: d6172...f67

AnonymBruker
Skrevet

Men man blir sent til nav, og nav ønsker deg i ny jobb. Jeg vil ha ny jobb og inntekt. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men man blir sent til nav, og nav ønsker deg i ny jobb. Jeg vil ha ny jobb og inntekt. 

Ja, men da må du levere oppsigelse på vanlig måte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da må du levere oppsigelse på vanlig måte

Det kan umulig stemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan si opp med 14 dagers varsel, etter siste lønnspliktsdag. Med mye regler vil det si 16 dager etter permitteringsvarsel. 

Hvis jeg hadde vært i denne situasjonen ville jeg lest meg grundig opp på Arbeidstilsynets sider i stedet for å synse i vei her inne...

Anonymkode: 6ea55...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan umulig stemme. 

"Arbeidstakere kan sies opp mens de er permittert. ... Arbeidstaker som er permittert uten lønn kan selv si opp sin stilling med en oppsigelsesfrist på 14 dager. I slike tilfeller vil arbeidstaker normalt ikke ha rett til lønn i oppsigelsestiden Arbeidstakere kan sies opp mens de er permittert. ... Arbeidstaker som er permittert uten lønn kan selv si opp sin stilling med en oppsigelsesfrist på 14 dager. I slike tilfeller vil arbeidstaker normalt ikke ha rett til lønn i oppsigelsestiden. -fra altinn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...