Gå til innhold

Hva nå? Syk alenemamma til 4 barn....Fortvilet!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen pappa i bildet. Har fire barn alene og jeg ligger strøken med lungebetennelse!! Jeg klarer ikke passe på mine egne barn nå...minste er 4. Hva gjør jeg? Ingen familie som er i nærheten. 

Anonymkode: c13f1...e99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt kommunen. De skal hjelpe med denne type situasjon.

Anonymkode: 4f3df...2b2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen pappa i bildet. Har fire barn alene og jeg ligger strøken med lungebetennelse!! Jeg klarer ikke passe på mine egne barn nå...minste er 4. Hva gjør jeg? Ingen familie som er i nærheten. 

Hvor bor du?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kommunen eller barnevernstjenesten så er jeg sikker på at du får hjelp ❤️❤️❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med kommunen. Barnehage/skole skal også ha mulighet til å ta i mot barn av foreldre som jobber innen helse, forsvar/politi osv., så du kan ta direkte kontakt med skolen og barnehagen og forhøre deg også. Dersom skolen/barnehagen ikke kommer på banen med en løsning så må du henvende deg direkte til kommunen. 

Anonymkode: 1e5ce...bf6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Lacy skrev:

Kontakt kommunen eller barnevernstjenesten så er jeg sikker på at du får hjelp ❤️❤️❤️

Bvtj. Tar ungene hennes hvis hun kontakter dem. Det er ikke akkurat «hjelp».

Anonymkode: d587d...2f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De tar ikke ungene når mor trenger hjelp med 4 unger pga lungebetennelse... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør de ikke det! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet tar ungene bare du skriver ordet, så det var lurt av deg å korte det ned. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekrefter at kommunen tar ansvaret. Gå inn på heimesida, dei har blitt pålagd ansvar for barnepass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen naboer eller bekjente du kan sende en melding til? Er sikker på at naboer og andre hjelper til i en slik situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke plasseres foran en skjerm? Det kommer jeg til å gjøre og min yngste er yngre enn din. Dette blir lange dager!

Anonymkode: 598fe...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er medlem av Norske kvinners Sanitetsforening, og har i dag fått mail med spørsmål om vi kan stille opp ved behov, med f.eks å handle, barnepass og andre tiltak som kan hjelpe de som sliter. Det er via kommunen som beskjeden har kommet, så ting er på trappene. Men jeg slutter meg bare til de som sier at du skal kontakte kommunen.  Håper du får hjelp. Bor du i Oslo, send meg en pm så ser vi hva vi får til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode råd. Bor i Agder .

Har snakket med barnehagen som sier de kan passe på lille men at det da blir bare h*n og en voksen der. Det er ikke aktuelt, stakkar.

Har en venninne som sa hun kunne passe på men så måtte hun plutselig på jobb likevel... 

Er nokså fortvilet når slikt skjer. Jeg får prøve å legge meg under dyna i sofaen på tv stuen slik at jeg er tilstede også får dessverre tv være litt barnepasser frem til jeg er frisk. 

Tusen takk for alle på tilbudssiden! 💚

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...