AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg skal i butikken i morgen, og kunne tenke meg å kjøpe asparges da, selv om jeg ikke skal bruke dem før neste uke. Det er generelt dårlig holdbarhet på asparges i kjøleskap (etter min erfaring), så jeg lurte på om de kan fryses? Hvordan blir konsistensen etc på de når de tiner opp igjen, blir de vassne eller noe? Bør jeg vente til neste uke med å kjøpe de? Anonymkode: d940d...492
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Er det virkelig ingen som vet hvordan asparges blir etter frysing? Jeg tok ikke sjansen på å kjøpe aspargesen i dag da, så det får vente til neste uke. TS Anonymkode: d940d...492
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig ingen som vet hvordan asparges blir etter frysing? Jeg tok ikke sjansen på å kjøpe aspargesen i dag da, så det får vente til neste uke. TS Anonymkode: d940d...492 Test det ut selv da. og jeg tenkte å ikke svare, men siden du oppdaterer egen tråd skal jeg svare det ubrukelige typiske kg svaret. jeg trodde det første sekundet det stod «hvordan blir aspergers om dem fryser» Anonymkode: ad838...53d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 De blir dvaske etter frysing. Men holder en del dager hvis du løsner dem fra strikken og setter de oppreist i en stor kopp i kjøleskapet slik at de ikke klemmer på hverandre. Anonymkode: 626fc...6d1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Dette sier Google: «Slik oppbevarer du asparges Asparges egner seg til frysing, og den holder seg fastere og finere om du fryser den fersk uten behandling. Står den på benken i bunt, kan den godt få stå i et glass vann, som en blomsterbukett, så holder den seg sprø og fin» Har ingen egen erfaring på dette altså.. Anonymkode: 5aedf...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå