AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Det er snakk om kontorjobb innen IT, dvs fullt mulig å jobbe på PC hjemme og snakke via Skype. Å dra på jobb betyr at jeg må bruke kollektivtransport, siden parkering ikke er tilgjengelig. Dette er i Oslo. Anonymkode: 9c3d4...122
Agatha Spinatha Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Hvilket forhold har du til arbeidsgiver, ts? Tror du at de vil kreve at du må møte opp? Så lenge arbeidet ditt kan gjøres hjemme via tekniske hjelpemidler bør vel ikke det være et problem. Jeg ville snakket med leder og fått dette avklart nå i dag.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 De ønsker at jeg stiller på jobb. Synes det er veldig egoistisk tankegang nå som vi alle oppfordres til å holde avstand og begrense reising med kollektivt. TS Anonymkode: 9c3d4...122 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 ingen? Står så ullent beskrevet fra myndighetene, selv om jeg tolker dette som «helst ta hjemmekontor hvis mulig» TS Anonymkode: 9c3d4...122
The Kitten Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ønsker at jeg stiller på jobb. Synes det er veldig egoistisk tankegang nå som vi alle oppfordres til å holde avstand og begrense reising med kollektivt. TS Anonymkode: 9c3d4...122 Kanskje din arbeidsgiver er i slekt med min far sin. Han fikk beskjed om at viruset skulle han bare tenke på i fritiden sin. 🤦♀️
Gliffy Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 Innen IT er det mangel på folk for tiden. Dumt av arbeidsgiver å vise st de driter i helse og at de ikke stoler på at folk klarer å jobbe hjemme. De beste hodene trenger ikke søke en gang for å bytte jobb i Oslo.
dillyduzit Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Mannen jobber innenfor IT. Plukket han opp på jobb i går etter at de fikk beskjed om hjemmekontor, var omtrent ribbet av pc-skjermer og kontorstoler. I dag dukket alle "kontorene" opp på den sosiale chatten. Jeg antar at kontoret ditt kommer til å sende alle hjem i løpet av morgendagen med påfølgende hjemmekontor fra mandag av.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 13 minutter siden, Gliffy skrev: Innen IT er det mangel på folk for tiden. Dumt av arbeidsgiver å vise st de driter i helse og at de ikke stoler på at folk klarer å jobbe hjemme. De beste hodene trenger ikke søke en gang for å bytte jobb i Oslo. IT er for mange et knallhardt yrke. 60+ timers arbeidsuke, og er man borte så mye som en dag er det rett ut mange steder. For en tidligere arbeidsgiver fikk jeg beskjed om at det kun er egen begravelse som er gyldig fraværsgrunn. Det sier jo litt om bransjen. Anonymkode: 467c3...24a 1
Gliffy Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: IT er for mange et knallhardt yrke. 60+ timers arbeidsuke, og er man borte så mye som en dag er det rett ut mange steder. For en tidligere arbeidsgiver fikk jeg beskjed om at det kun er egen begravelse som er gyldig fraværsgrunn. Det sier jo litt om bransjen. Anonymkode: 467c3...24a Jøss, hvilken IT-bransje jobber du i? Jeg er IT-konsulent og kjenner meg overhodet ikke igjen i det du beskriver. Har jobbet for både små softwarehus og i store konsulentfirma.
Anbefalte innlegg