Gå til innhold

Samboer og coronapanikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sitter utenfor Rema1000 å ser på en gjeng hodeløse kyllinger som stresser rundt med en drøss bæreposer stappfulle av mat. Selv ha jeg kjøpt melk og brød.

Skal hjem til samboeren min som er sur pga jeg ble irritert over telefonen av hans corona-hysteri. Han er sjef i en stor bedrift, og får nå mye stress pga permittering osv. Skjønner det er veldig kjipt. Men han er irritert på meg fordi jeg «tar så lett på situasjonen» Hva skal jeg gjøre da? Legge meg ned å grine? 

Skolen og barnehagen er stengt. Javel, sånn er det. Han vil vi skal sette oss ned i kveld å «legge en plan» handle inn osv. Prøvde å si til han at det står i media at man skal slappe av, det er nok av mat. Svarer jeg fikk da, er at «alle tenker ikke sånn!!» .. Hva kan jeg si til han? Føles som å være 13 år og få kjeft av faren sin for noe.. han er utrolig stressa.

Anonymkode: bdb3e...875

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønner mannen din godt. Dette er en situasjon vi ikke har vært i før. 
Greit å ha en plan. 

Anonymkode: dbeaf...7f1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner mannen din godt. Dette er en situasjon vi ikke har vært i før. 
Greit å ha en plan. 

Anonymkode: dbeaf...7f1

Men.. ha en plan? Hva skal vi gjøre da? Grave et bomberom ?!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skolen og barnehagen er stengt. Javel, sånn er det. Han vil vi skal sette oss ned i kveld å «legge en plan» handle inn osv. Prøvde å si til han at det står i media at man skal slappe av, det er nok av mat. Svarer jeg fikk da, er at «alle tenker ikke sånn!!» .. Hva kan jeg si til han? Føles som å være 13 år og få kjeft av faren sin for noe.. han er utrolig stressa.

skjønner helt full samboeren din. Det er mye å tenke på enn andre ting pr nå pga hans stilling, etc.

Mange kjøper også varer nå/idag pga fare for smittsom dersom de drar ut på handel neste uke. Hverdag som går, øker antallet på smittende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar ansvar. Sier ikke man skal hamstre, men lurt å handle litt inn så man slipper å gå mer ut enn nødvendig for å hindre smittespredning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemningsløs hamstring mengder. Overbevist om at intet vil bli kastet. Ikke helt sikker her. Med untak av hermetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette med å handle inn mat syntes jeg er lurt å gjøre nå. Det er mange som må i karantene fremover pga de nye reglene, smitten vil øke som igjen vil føre flere folk inn i karantene, og leverandører vil kanskje ikke ha like god mulighet til å levere mat og varer. Syntes det er litt hysterisk av folk, men jeg var en av de i dag. Nå har jeg nok mat for 1 måned :)  Syntes du også skal lage en plan med mannen din, kanskje han blir mindre hysterisk da? 

Anonymkode: 8e655...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men.. ha en plan? Hva skal vi gjøre da? Grave et bomberom ?!

Da skal Jeg sitere en god venn av meg : «det er forskjell på å runke og rive av seg pikken»

Planen dere kan legge er hva dere skal gjøre om begge blir permittert. Hva gjør dere med økonomien? Mat? Medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...