Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #161 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Imperfectionibus skrev: Nopes det er unntakstilstand Kanskje det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #162 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Rosetelys skrev: Som er den samme risikoen alle som får varer i hus løper. Ting blir ikke magisk fri for virus og bakterier bare fordi noen andre har handlet for deg. Om noe så har enda en person tatt på varene før de kommer til deg Det blir økt risiko for smitte om personer med økt risiko for å være smittebærere er i kontakt med varene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #163 Del Skrevet 12. mars 2020 Har du ikke noen kjente i nærheten? Sikkert noen som du kan få litt av, til du får kjøpt selv. Vi er mange som alltid har matbua full. Anonymkode: 4d9d4...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #164 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Rosetelys skrev: Hjemmekarantene og karantene som nærkontakt gir deg fortsatt lov til å gå på butikken. Man må bare ta litt forholdsregler. Dersom man blir syk selv og ikke får lov å forlate huset får man få noen andre til å handle for seg, eller bestille. Ikke i Bergen Anonymkode: 95124...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #165 Del Skrevet 12. mars 2020 57 minutter siden, Rosetelys skrev: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-personer-som-er-i-hjemmekarantene/ Fhi er uenig med deg. Fhi gir en ikke rett til å bryte karantene, ved å gå butikken 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #166 Del Skrevet 12. mars 2020 53 minutter siden, Rosetelys skrev: Når reglene for alle andre plasser er slik at man kan bevege seg ute så lenge man holde avstand til andre så gjelder vel dette her også. Er man i karantene, uten symptomer såklart, så kan må handle mat! Bare være nøye med hygiene og ikke gå oppå folk! Er man i isolasjon derimot så kan man ikke det. Karantene er for de som ikke har symptomer. Karantene og isolasjon er forskjellige ting. Er du seriøs? Eller bare kverulerer du for å kverulerer? Er man i karantene så skal en _ikke_ gå på butikken. Uansett hva du gjør på butikken vil du være en potensiell smittekilde. Er slik tankegang som gjør at vi er kommet der vi er kommet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #167 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har også hamstret som en gærning. Kjøpt lassevis med dopapir, hermetikk, pasta og laktoseredusert melk. Har hørt at det er lurt å hamstre pga holdbarhet! Har aldri kjøpt det før. Anonymkode: b3926...3b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #168 Del Skrevet 12. mars 2020 56 minutter siden, mmd skrev: Men da kan du jo bare handle i morra? Les hva jeg skriver, butikken er ribbet. Hva mener du jeg skal handle? Mer pastasaus? Anonymkode: 691c0...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #169 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Imperfectionibus skrev: Er du seriøs? Eller bare kverulerer du for å kverulerer? Er man i karantene så skal en _ikke_ gå på butikken. Uansett hva du gjør på butikken vil du være en potensiell smittekilde. Er slik tankegang som gjør at vi er kommet der vi er kommet. Ja jeg er seriøs. Frem til nå har det vært gjeldende retningslinjer. Jeg ser nå, fordi jeg søkte det opp, at de har endret det. Man kan nå ikke gå i butikken når man har hjemmekarantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #170 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Kanskje det holder. Hæ? Utdyp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #171 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har også hamstret som en gærning. Kjøpt lassevis med dopapir, hermetikk, pasta og laktoseredusert melk. Har hørt at det er lurt å hamstre pga holdbarhet! Har aldri kjøpt det før. Anonymkode: b3926...3b7 Drikker du melk? Det gjør ikke jeg, men kanskje jeg skulle begynne med det... Anonymkode: 971ff...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #172 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Rosetelys skrev: Ja jeg er seriøs. Frem til nå har det vært gjeldende retningslinjer. Jeg ser nå, fordi jeg søkte det opp, at de har endret det. Man kan nå ikke gå i butikken når man har hjemmekarantene. En har aldri hatt lov å gå på butikken om en har vært i karantene. Da har du fått feil informasjon. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #173 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, mmd skrev: Oppdaget før i dag at vi måtte i karantene pga utenlandsopphold. Det gjaldt fra kl 18 i dag. Samme gjelder naboene. Ergo handlet vi en del ekstra, det vil bli komplisert å få nye forsyninger en tid framover. Så da gikk dere ut å handlet og smittet andre????Noen mangler noe mellom ørene....Handle på nett...få levert..Vær så snill.. Anonymkode: 6ad42...191 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #174 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les hva jeg skriver, butikken er ribbet. Hva mener du jeg skal handle? Mer pastasaus? Anonymkode: 691c0...fd7 De fleste butikker får varelevering hver dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #175 Del Skrevet 12. mars 2020 13 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Da må det i såfall komme fra EU. Hvor ubegripelig kverulerende du er om dette med varetransport, da! Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #176 Del Skrevet 12. mars 2020 Skal handle inn i morgen når butikken åpnes, ikke hamstre! Men en god ukeshandling. Anonymkode: 60bed...e66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #177 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Imperfectionibus skrev: En har aldri hatt lov å gå på butikken om en har vært i karantene. Da har du fått feil informasjon. Det stod det senest for en time siden i en av linkene jeg fant fra vg.no. Har rettet opp det første innlegget men får ikke slettet det folk har sitert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #178 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Imperfectionibus skrev: Hæ? Utdyp. Ser ikke helt hva det er å utdype? Kanskje unntakstilstand holder til å la folk uten førerkort kjøre tyngre kjøretøy uten at EU godkjenner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #179 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Imperfectionibus skrev: De fleste butikker får varelevering hver dag Kanskje i byene men her i finnmark i alle bygder i nærheten er det varelevering en dag i uken. Anonymkode: 691c0...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #180 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Hvor ubegripelig kverulerende du er om dette med varetransport, da! Hvorfor det? For at varene skal komme i butikken må nødvendigvis noen bringe dem dit. De kommer ikke dit på magisk vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg