Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #141 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da rekrutterer de nye blant permitterte arbeidstakere fra andre bedrifter, sånn som Kolonial.no gjør akkurat nå. Det er ikke knapphet på sjåfører i landet, slapp av! Matleveransene er sammen med helse det siste myndighetene risikerer. Det er ikke full oppløsning her. Det er andre sektorer som havner i krise - reiseliv, flyselskap, uteliv og restaurant, kultur etc. Folk slutter ø reise, men ikke å spise. Anonymkode: c17c5...f06 Sjåfører med klasse C og yrkessjåførdirektivet er det allerede for få av i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #142 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Det gjør jeg, uansett hvor mye jeg prøver å unngå det. Ja, men da er jo du en av de som ikke kan handle da når du blir satt i karantene. Jeg trenger ikke være oppi andre mennesker for å handle. Nærmeste blir i betalingssituasjonen, og selv da er jeg ikke veldig nærme altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #143 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh nei. Der jeg jobbet hadde vi varelevering en gang i uka. Kanskje de store får hver dag, men på bygda er ikke det vanlig. Anonymkode: 378a9...a85 Av brød? Fisk? Anonymkode: 087b2...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #144 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Rosetelys skrev: Ja, men da er jo du en av de som ikke kan handle da når du blir satt i karantene. Jeg trenger ikke være oppi andre mennesker for å handle. Nærmeste blir i betalingssituasjonen, og selv da er jeg ikke veldig nærme altså. Tar du ikke på varene når du legger dem på båndet? Om man handler på butikk når man er i karantene så er det brudd på karantenen, og poenget med karantene er borte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #145 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Tar du ikke på varene når du legger dem på båndet? Om man handler på butikk når man er i karantene så er det brudd på karantenen, og poenget med karantene er borte. Jo varene tar jeg på, men ikke andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #146 Del Skrevet 12. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da rekrutterer de nye blant permitterte arbeidstakere fra andre bedrifter, sånn som Kolonial.no gjør akkurat nå. Det er ikke knapphet på sjåfører i landet, slapp av! Matleveransene er sammen med helse det siste myndighetene risikerer. Det er ikke full oppløsning her. Det er andre sektorer som havner i krise - reiseliv, flyselskap, uteliv og restaurant, kultur etc. Folk slutter ø reise, men ikke å spise. Anonymkode: c17c5...f06 Men vi er jo bare i startfasen av dette. Det vil nok bli mye verre, før det blir bedre. Sier ikke at man risikerer å måtte legge seg sulten, men at utvalget kan bli minimert, absolutt. Og det er ikke nå at folk skal belage seg på å småhandle omtrent daglig, de skal holde seg hjemme. Anonymkode: de74a...eb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #147 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 1 minutt siden, Rosetelys skrev: Jo varene tar jeg på, men ikke andre mennesker. Nettopp. Er man i karantene skal man altså ikke gå i butikken. Da er det ikke lengre karantene.. Endret 12. mars 2020 av Tarmegenbolle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #148 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Rosetelys skrev: Jo varene tar jeg på, men ikke andre mennesker. Men du står jo i kø? Tar på vognene andre har tatt på? Legger varene på kjøkkenet hjemme? Kanskje møter på noen? Dette som menes med nærhet. Ikke tilfeldige omfavnelse eller kyss. Anonymkode: de74a...eb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #149 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Nettopp. Poenget ditt er? Alle som får varer handlet av andre må også ta på varene. Alle som handlet varer i dag har også tatt på varene. I tillegg tar man på varene hver gang man bruker dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #150 Del Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Sjåfører med klasse C og yrkessjåførdirektivet er det allerede for få av i Norge. De gir nok dispensasjon i en sånn situasjon som Norge er i pr d.d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #151 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du står jo i kø? Tar på vognene andre har tatt på? Legger varene på kjøkkenet hjemme? Kanskje møter på noen? Dette som menes med nærhet. Ikke tilfeldige omfavnelse eller kyss. Anonymkode: de74a...eb5 Det gjør da alle som får varer i hus. Varene blir ikke magisk sterile bare fordi noen andre har handlet for deg. At jeg møter andre, som i at jeg ser de en meter eller to, fra meg er ikke det samme som å ha nærkontakt med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #152 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, Peanut skrev: Det som er kjipt er at folk som er avhengig av laktosefri/ laktoseredusert melk og lignende kan risikere å ikke få tak i det fordi de psykogærningene som florerer nå skal ha, koste hva det koste vil, fordi den typen er langtidsholdbar Jeg fant på Kiwi heldigvis, men i Menyappen var det helt utsolgt Det er skikkelig råttent gjort. Jeg skulle kjøpe laktosefri til barnet mitt men nå blir det bare vann og jus her for vår butikk var tom. Så en eller annen idiot som tåler vanlig melk kan sitte å tylle i seg litervis laktosefri i ukesvis fremover😡 Anonymkode: 7d805...866 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #153 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Rosetelys skrev: Poenget ditt er? Alle som får varer handlet av andre må også ta på varene. Alle som handlet varer i dag har også tatt på varene. I tillegg tar man på varene hver gang man bruker dem. Joda men ved å ta på en vare andre har tatt på blir du eksponert om en som er smittet/syk har tatt på den Anonymkode: 95124...8a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #154 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Imperfectionibus skrev: De gir nok dispensasjon i en sånn situasjon som Norge er i pr d.d Da må det i såfall komme fra EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #155 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Rosetelys skrev: Jo varene tar jeg på, men ikke andre mennesker. Du trenger ikke ta på andre mennesker for å smitte dem/bli smittet. Hoste sprer smitte flere meter unna, aerosoler kan også være i lufta i opptil 30 minutter. Du tar på handlevogner, varer, betalingsterminal og mye annet. Man trenger ikke kline seg oppi andre for å smitte/bli smittet. Anonymkode: 2d74f...d5c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #156 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er skikkelig råttent gjort. Jeg skulle kjøpe laktosefri til barnet mitt men nå blir det bare vann og jus her for vår butikk var tom. Så en eller annen idiot som tåler vanlig melk kan sitte å tylle i seg litervis laktosefri i ukesvis fremover😡 Anonymkode: 7d805...866 Vi har 2 som ikke kan få laktose i hus men pga at den og substitutter holder seg lenge er det noe en kan ha et lager av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #157 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vi er jo bare i startfasen av dette. Det vil nok bli mye verre, før det blir bedre. Sier ikke at man risikerer å måtte legge seg sulten, men at utvalget kan bli minimert, absolutt. Og det er ikke nå at folk skal belage seg på å småhandle omtrent daglig, de skal holde seg hjemme. Anonymkode: de74a...eb5 Hvis alle gir faen i å hamstre, så går dette helt fint. Panikk og hysteri hjelper ingen, slutt å skrem opp folk. Anonymkode: fdd67...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #158 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev: Da må det i såfall komme fra EU. Nopes det er unntakstilstand 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #159 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Rosetelys skrev: Poenget ditt er? Alle som får varer handlet av andre må også ta på varene. Alle som handlet varer i dag har også tatt på varene. I tillegg tar man på varene hver gang man bruker dem. Poenget mitt er at man er i karantene på grunn av at det er økt risiko for å være smittebærer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #160 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda men ved å ta på en vare andre har tatt på blir du eksponert om en som er smittet/syk har tatt på den Anonymkode: 95124...8a2 Som er den samme risikoen alle som får varer i hus løper. Ting blir ikke magisk fri for virus og bakterier bare fordi noen andre har handlet for deg. Om noe så har enda en person tatt på varene før de kommer til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg