AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #121 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Jeg skjønner det. Jeg er heldig som allerede hadde et brød på frysen fra før. Og har nå kjøpt inn rugsprø, muslibar og makaroni jeg kan ha til frokost ☺️ Vi har ikke ett eneste brød liggende, men kanskje mel hvis det blir alt for galehus 😂 Anonymkode: 4779a...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #122 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mel holder seg lenge og kan brukes til mye. Bare litt salt, vann og hvetemel så kan man steke pinnebrød f.eks. Anonymkode: f6c13...9bc Gir mening ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. mars 2020 #123 Del Skrevet 12. mars 2020 Om et par dager blir butikkene fulle med varer igjen, så neste gruppe kan hamstre 😄 Vel, jeg synes alle bør ha nok mat for noen dager hjemme uansett. Her ble det 4 poser Toro boller for å glede barna de neste par ukene 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #124 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Gorilla skrev: Gir mening ☺️ Yup. Har ikke hamstret men er glad for at jeg har endel mel liggende fra før av så kan jeg i worst case scenario overleve på det og havregrøt 😅 *mente pannebrød i forrige innlegg, ikke pinnebrød. Anonymkode: f6c13...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #125 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 22 minutter siden, Drizzt skrev: Hva med når symptomene melder ankomst dagen etter at du har handlet? Og du har allerede smittet håndtak og andre steder du har tatt på i butikken? Problemet er at du ikke kan vite om du er smittet eller ei før du har testet deg selv. 22 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Nei, det kan man altså ikke. Ikke om man skal følge anbefalingene, og forhåpentligvis snart kravene. Å holde avstand er anbefalingen for de med minst risiko for å være smittebærere. Hittil så betyr karantene at man skal begrense slik aktivitet, altså handling. Det som skjedde i dag var vel akkurat det motsatte. https://www.tv2.no/nyheter/11290287/ Sitat Kort sagt: Du kan gå ut av ditt eget hjem, men bør unngå nærkontakt med andre. Jeg vet ikke med dere, men jeg pleier ikke å ha nærkontakt med andre når jeg er på butikken! Endret 12. mars 2020 av Rosetelys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #126 Del Skrevet 12. mars 2020 3 hours ago, money said: Herlig at dere har risikert å ta med dere smitte tilbake til samfunnet, og samtidig forskyne dere grovt av mathyllene fordi dere har gjort en dum avgjørelse. Det er så fascinerende å se egoismen framstilt som fornuft. Det er vel mer smitte i Norge nå enn i veldig mange andre europeiske land, så slapp litt av da. 3 hours ago, AnonymBruker said: Du kødder nå? Du tror du er mindre smittsom for kl 18 da eller ? ( er selv i samme type karantene) Anonymkode: e8277...bdf Så hvis man kom til Norge for tolv dager siden, har vært på jobb i flere dager og nå må i karantene i to dager, så tror du at de ti minuttene på butikken skal ha så mye å si? Hvis man potensielt har vært smittsom i tolv dager? Selv var jeg på jobb til fem i dag. Har ikke hatt tilgang til nyheter, så det var helt tilfeldig at det ble nevnt for meg i en bisetning på vei inn i butikken at alle som har vært i utlandet etter 28. februar måtte i karantene klokken seks. Bor på en plass uten tilgang på hjemlevering, og har heller ingen som kan levere for meg. Var i kontakt med flere folk på jobb enn på butikken. Ikke handla jeg mye heller, men stor pågang på jobb og lange arbeidsdager har ført til at jeg ikke har fått handlet i de begrensede åpningstidene på butikken her, og måtte dermed ha noen få basisvarer for de få karantenedagene jeg er pålagt. Anonymkode: fba5c...70b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 12. mars 2020 #127 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, jabx skrev: Man kan jo bestille dagligvarer på nett fra Kolonial.no og slikt? Finnes ikke her vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #128 Del Skrevet 12. mars 2020 Fasting er ikke farlig. Er de utsolgt for alt? Tenk alternativt. Anonymkode: 690c2...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #129 Del Skrevet 12. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bor vel i ingenmannsland? Anonymkode: 830b6...baa Langt i fra! Mente du å være ekkel nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #130 Del Skrevet 12. mars 2020 Lagrene er fylt opp med mat. Men hva skjer NÅR sjåførene blir syke? Anonymkode: de74a...eb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #131 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det tror jeg ikke. (Tror ikke jeg er smittsom i det hele tatt). Men hva tenker du vi skulle ha fjor da? Etter kl 18 er det ulovlig. Anonymkode: 53d22...1a3 Bestilt varer hjem Fått noen andre til å handle for dere Faktisk hatt det lageret en skal ha til krisetider 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #132 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Lagrene er fylt opp med mat. Men hva skjer NÅR sjåførene blir syke? Anonymkode: de74a...eb5 Det er ikke meningen du skal tenke så langt fram. Bedre å bli sur på noen andre for at ikke du får tak i det du trenger akkurat når du trenger det. Anonymkode: 7395a...9c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #133 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er bare å gå i gang med å så frø folkens! Salatfrø, tomatfrø, reddiker, squash og grønnkål 😄 Anonymkode: 42be9...07d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #134 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen, hva skulle vi ha gjort? Ingen som kan hjelpe oss. Dette var siste sjanse på en god stund. (Vi forsynte oss ikke «grovt», vi handlet LITT EKSTRA). Anonymkode: 53d22...1a3 Alltid noen som kan hjelpe eller hjelp som kan kjøpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #135 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lagrene er fylt opp med mat. Men hva skjer NÅR sjåførene blir syke? Anonymkode: de74a...eb5 Da rekrutterer de nye blant permitterte arbeidstakere fra andre bedrifter, sånn som Kolonial.no gjør akkurat nå. Det er ikke knapphet på sjåfører i landet, slapp av! Matleveransene er sammen med helse det siste myndighetene risikerer. Det er ikke full oppløsning her. Det er andre sektorer som havner i krise - reiseliv, flyselskap, uteliv og restaurant, kultur etc. Folk slutter ø reise, men ikke å spise. Anonymkode: c17c5...f06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 12. mars 2020 #136 Del Skrevet 12. mars 2020 Det kommer til å være mer enn nok mat til alle, butikkene blir fyllt opp kontinuerlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #137 Del Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, Morten1 skrev: Kan noen forklare meg hvorfor folk kjøper så mye toalett papir? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Om man er i karantene og ikke kan gå ut på ukesvis er vel det en kjekk ting å ha nok av. Syns du ikke? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #138 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mel er da en bruks vare. Selv handler jeg det hver uke, men baker jo brød hver uke også. Så da står jo ikke melet der til pynt liksom. Anonymkode: 691c0...fd7 Jeg og baker endel men mel kjøper jeg i 25kg sekk, hadde jeg handlet i normal butikk ville jeg nok kjøpt 8-10kg i slengen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #139 Del Skrevet 12. mars 2020 Derfor handlet jeg det vi må ha for en mnd siden. Så nøt jeg dagen idag mens alle var i butikken Anonymkode: e6a12...f20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #140 Del Skrevet 12. mars 2020 20 minutter siden, Rosetelys skrev: Hittil så betyr karantene at man skal begrense slik aktivitet, altså handling. Det som skjedde i dag var vel akkurat det motsatte. https://www.tv2.no/nyheter/11290287/ Jeg vet ikke med dere, men jeg pleier ikke å ha nærkontakt med andre når jeg er på butikken! Det gjør jeg, uansett hvor mye jeg prøver å unngå det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg