Gå til innhold

Det er ikke mat i butikkene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Sjåfører vil det være mangel på om det er mangel på dem. Hvilket firma de kjører for spiller liten rolle.

Alle som kommer fra utlandet til Norge skal bli satt i karantene. 

Greia er at det og blir nok sjåfører som kan håndtere stor redskap her hjemme, også.   Ikke alle blir syke eller satt i karantene, vet du.  De er i mindretall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men hva når transporten stopper opp pga karantener og sykdom?

Anonymkode: e3f04...7f7

Skal godt gjøres. Disse vil også få "dispensasjon" både for å gå på jobb og ha barn i barnehage og på skolen dersom situasjonen blir prekær. Nå er det jo bare tomt fordi folk er dumme, ikke fordi det er noen krise matmessig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Greia er at det og blir nok sjåfører som kan håndtere stor redskap her hjemme, også.   Ikke alle blir syke eller satt i karantene, vet du.  De er i mindretall.

Foreløpig dreier det seg om få, men dette kan fort endre seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i fire butikker uten å finne hverken brød, melk, hvetemel, dopapir, kjøttdeig/kyllingfilet eller grønnsaker. 

Folk er sprø. 

Anonymkode: 39423...492

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys skrev:

Skal godt gjøres. Disse vil også få "dispensasjon" både for å gå på jobb og ha barn i barnehage og på skolen dersom situasjonen blir prekær. Nå er det jo bare tomt fordi folk er dumme, ikke fordi det er noen krise matmessig enda.

Litt for sent å handle inn etter man ikke lengre får lov å forlate bolig da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Foreløpig dreier det seg om få, men dette kan fort endre seg.

Virker som om du ønsker en slik situasjon.

Og da bør du leve opp til nicket ditt, for nå kverulerer du bare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her sitter hele familien i karantene. Får ikke handlet mat før om mange dager. Hva gjør vi når vi har spist opp alt vi har her og kommer til tomme hyller?! 

Anonymkode: 65be0...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Virker som om du ønsker en slik situasjon.

Og da bør du leve opp til nicket ditt, for nå kverulerer du bare.

Rart, for jeg ønsker det motsatte. Men vi må jo fortsatt ta høyde for at unntakstilstand er unntakstilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i fire butikker uten å finne hverken brød, melk, hvetemel, dopapir, kjøttdeig/kyllingfilet eller grønnsaker. 

Folk er sprø. 

Anonymkode: 39423...492

Fatter det ikke.   De butikkene jeg handler i er stappfulle. Ikke én tom hyllerad.  Den ene hadde også antibac så sent som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av varene i Norge er importert fra utlandet og med stopp i produksjon på grunn av corona og økt etterspørsel på grunn av hamstring, så risikerer vi absolutt at det vil gå tomt for enkelte varer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Rart, for jeg ønsker det motsatte. Men vi må jo fortsatt ta høyde for at unntakstilstand er unntakstilstand. 

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her sitter hele familien i karantene. Får ikke handlet mat før om mange dager. Hva gjør vi når vi har spist opp alt vi har her og kommer til tomme hyller?! 

Derfor hamstrer folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Derfor hamstrer folk.

Så fint for alle oss som sitter hjemme da. Som spiser opp alt vi har også kommer til tomme hyller. Tvinges de i hjemmekarantene ut av karantenen for å få tak i mat? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fint for alle oss som sitter hjemme da. Som spiser opp alt vi har også kommer til tomme hyller. Tvinges de i hjemmekarantene ut av karantenen for å få tak i mat? 

Fint for dere eller ikke. Det er jo fortsatt fullt rasjonelt tenkt av dem som hamstrer, slik at de har mat i en evt. karanteneperiode og tiden etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, lokalbutikkene er er omtrent tomme for mat allerede. Bra vi har mat for 2 uker i huset, men likevel ... Folk er blitt gale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, lokalbutikkene er er omtrent tomme for mat allerede. Bra vi har mat for 2 uker i huset, men likevel ... Folk er blitt gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rosetelys
1 time siden, Tarmegenbolle skrev:

Litt for sent å handle inn etter man ikke lengre får lov å forlate bolig da.

Slettet grunnet ny oppdatering.

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

Hjemmekarantene og karantene som nærkontakt gir deg fortsatt lov til å gå på butikken. Man må bare ta litt forholdsregler. Dersom man blir syk selv og ikke får lov å forlate huset får man få noen andre til å handle for seg, eller bestille.

Hjemmekarantene fir deg ikke lov til å gå på butikken, nei

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Hjemmekarantene og karantene som nærkontakt gir deg fortsatt lov til å gå på butikken. Man må bare ta litt forholdsregler. Dersom man blir syk selv og ikke får lov å forlate huset får man få noen andre til å handle for seg, eller bestille.

Det var jeg ikke klar over. Jeg sitter i hjemmekarantene. Trodde ikke jeg kunne gå i butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor folk kjøper så mye toalett papir? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...