Callisto83 Skrevet 12. mars 2020 #41 Del Skrevet 12. mars 2020 I dag var det kanskje litt spesielt siden skoler og barnehager blir stengt fremover. Forhåpentligvis roer det seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #42 Del Skrevet 12. mars 2020 Det var tomt for både kuler og krutt på den lokale jakt og fiske her også.. Anonymkode: e4c92...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #43 Del Skrevet 12. mars 2020 Sykt. Jeg var nettopp på butikken og det var ikke et eneste brød igjen! Heller ikke poteter. Jeg kjøpte en del selv, men aldri mer enn to av samme vare slik at det var mye igjen til andre! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. mars 2020 #44 Del Skrevet 12. mars 2020 Det som er kjipt er at folk som er avhengig av laktosefri/ laktoseredusert melk og lignende kan risikere å ikke få tak i det fordi de psykogærningene som florerer nå skal ha, koste hva det koste vil, fordi den typen er langtidsholdbar Jeg fant på Kiwi heldigvis, men i Menyappen var det helt utsolgt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #45 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, money skrev: Dere skulle ikke reist et sted med smittefare. Når dere kom hjem så skulle dere ha handlet som normalt Rull inn. Jeg hørte om det på radioen på vei hjem/til butikken. Har aldri vært snakk om det tidligere. Jeg har forholdt meg 100% til myndighetens råd og dro deretter rett hjem i karantene (flere timer før karantenen trådte i kraft) For øvrig er til og med helseministeren er i samme type karantene. Anonymkode: 53d22...1a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 12. mars 2020 #46 Del Skrevet 12. mars 2020 Gå tilbake i morgen. Eller mandag. Eller tirsdag. Det kommer nye varer HELE TIDEN, så trøst deg med at du snart kan gå i ro og fred og handle inn akkurat det du vil❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #47 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har ett barn med allergi, og helt ærlig så ja jeg har kjøp inn ekstra av de matvarene hen tåler. Jeg jobber i butikk selv og vet av erfaring at ting kan bli langtidsutsolgt når folk hamstrer. Så ja jeg velger å sikre mitt barn med matvarer hen tåler. Har ikke hamstret ferskvarer eller frysevarer. Anonymkode: 62e9b...75a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #48 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, Rosetelys skrev: Butikkene får stort sett varelevering hver dag. Det går nok helt fint. Vet ikke hvor du bor, men her jeg bor er det matlevering til butikken 1 gang i uken, og iblandt sjeldere mtp dårlig vær osv. Butikken her er også ribbet, og neste levering er torsdag neste uke om været holder seg. Aner rett og slett ikke hva jeg skal mate ungene med, finnes ikke brød, kjøtt, pålegg, melk, juice, mel osv. Anonymkode: 691c0...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #49 Del Skrevet 12. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var tomt for både kuler og krutt på den lokale jakt og fiske her også.. Anonymkode: e4c92...104 Hahaha, really? Glad jeg har nok patroner for en del måneder jakt dersom det er nødvendig, men har ikke noe tro på at jeg kommer til å trenge det 😂 Anonymkode: 9ba56...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #50 Del Skrevet 12. mars 2020 Å hamstre er en veldig egoistisk handling. En må tenke at det er faktisk folk som lever fra lønn/trygd til lønn/trygd, og har ikke råd til å hamstre. Da må det være mat i butikken når de får lønn/trygd på konto Anonymkode: 4cfef...3ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #51 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det tror jeg ikke. (Tror ikke jeg er smittsom i det hele tatt). Men hva tenker du vi skulle ha fjor da? Etter kl 18 er det ulovlig. Anonymkode: 53d22...1a3 Få noen andre til å handle eller bestille på nett etterhvert. Anonymkode: e8277...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #52 Del Skrevet 12. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor du bor, men her jeg bor er det matlevering til butikken 1 gang i uken, og iblandt sjeldere mtp dårlig vær osv. Butikken her er også ribbet, og neste levering er torsdag neste uke om været holder seg. Aner rett og slett ikke hva jeg skal mate ungene med, finnes ikke brød, kjøtt, pålegg, melk, juice, mel osv. Anonymkode: 691c0...fd7 Hvor i alle dager bor du? Jeg er fra Hallingdal, her er det levering minst 3 dager i uka. Og jeg som trudde vi bodde usentralt 😂 Anonymkode: 47065...324 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #53 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i alle dager bor du? Jeg er fra Hallingdal, her er det levering minst 3 dager i uka. Og jeg som trudde vi bodde usentralt 😂 Anonymkode: 47065...324 Finnmark. Anonymkode: 691c0...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #54 Del Skrevet 12. mars 2020 Hvorfor innfører ikke butikkene en regel om max antall vare per kunde, slik de noen ganger gjør når det er priskrig? Og slik apoteket har gjort på feks antibac. Anonymkode: 63663...a17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #55 Del Skrevet 12. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor du bor, men her jeg bor er det matlevering til butikken 1 gang i uken, og iblandt sjeldere mtp dårlig vær osv. Butikken her er også ribbet, og neste levering er torsdag neste uke om været holder seg. Aner rett og slett ikke hva jeg skal mate ungene med, finnes ikke brød, kjøtt, pålegg, melk, juice, mel osv. Anonymkode: 691c0...fd7 Litt rart å ikke ha noe ekstra i skap og frys? Det trodde jeg alle hadde. Noen poser med suppe, kanskje en frysepizza o.l.? Anonymkode: 06c26...186 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #56 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg synes det er merkelig at det er så mange som hamstrer, for her inne finnes det stort sett bare de som peker med styggefingeren på de som handler om dagen. Jeg stoler ikke på informasjonen jeg får om dagen, og man vet aldri når man må være hjemme i flere uker. Jeg har gamle i familien jeg også må tenke på og handle til. Men når jeg kjøper noen ekstra bokser så vet jo ikke andre at jeg kjøper for flere. Og får da sikkert mange stygge blikk. Så si meg, hvordan vet dere hva andre har å stri meg, hvor mange de handler til osv? Anonymkode: b5c2a...860 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #57 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor innfører ikke butikkene en regel om max antall vare per kunde, slik de noen ganger gjør når det er priskrig? Og slik apoteket har gjort på feks antibac. Anonymkode: 63663...a17 Det gjør de sikkert tilslutt kan jeg se for meg. Anonymkode: 06c26...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mars 2020 #58 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, SoWhat? skrev: Det skulle vært en ordning hvor de som måtte i karantene fikk levert mat så de klarte seg den tiden. Men det er jo ikke organisert noe sånt, så jeg kan forstå at folk vil sikre seg jeg. De kan jo bli satt i karantene i morgen. Og hva gjør de da? Veldig vanskelig dette syns jeg. En annen ordning kunne jo vært at butikkene tillot folk å kjøpe bare så og så mye av hver vare. Det er ting som kunne blitt gjort for å forhindre veldig hamstring av enkelte varer. Man kan jo bestille dagligvarer på nett fra Kolonial.no og slikt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #59 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt rart å ikke ha noe ekstra i skap og frys? Det trodde jeg alle hadde. Noen poser med suppe, kanskje en frysepizza o.l.? Anonymkode: 06c26...186 Joda har 2 poser tomatsuppe, masse sauser, noe grønnsaker og 1 halv pose Mel, 1 pose sukker, pasta og slikt. Men det holder jo ikke til å feks bake brød eller lage middag. Hadde vært greit å ha kjøtt i pastasausen. Storhandler alltid på fredager, og hadde virkelig ikke trodd at folk i min lille bygd ble å hamstre når de vet det kun leveres varer en gang i uken. Anonymkode: 691c0...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. mars 2020 #60 Del Skrevet 12. mars 2020 Fikk nett fra Meny: Jeg synes dette er særdeles ukult. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg