Gå til innhold

Det er ikke mat i butikkene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er nok mat på lager, men det kan ta litt tid å få det ut i butikkhyllene om de tømmes mye fortere enn vanlig. Det er synd for de som går tomme, men det vil ikke ta veldig lang tid. Ferske varer vil fortsette å komme. 

Anonymkode: cbcc5...3a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fallabella
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sikkert ikke lurt, men nå hadde jeg ikke trodd at det ikke skulle gå an å kjøpe en skarve pose mel liksom på et lite sted. Er kanskje folk som kommer fra andre steder og tror det er masse mat her hvor det ikke bor så mange. 

Ts

Anonymkode: d0642...75d

Galskap.. Og flaut på vegne av alle de som prøver å være først ute å grabber til seg.. Noen har sagt de hamstret i dag for å unngå å gå på butikken fremover for å unngå smitte men det funker jo dårlig pga trengsel og mye kø i dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stoler ikke på at det blir nok mat til alle. Stoler faktisk ikke helt på det de som styrer lander sier. Herregud, dette landet er så naivt. Tenker at «alt ordner seg». 

Så jeg har hamstret litt. Bare for å sikre meg og familien. 

Anonymkode: 4093e...4f5

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget før i dag at vi måtte i karantene pga utenlandsopphold. Det gjaldt fra kl 18 i dag. Samme gjelder naboene. Ergo handlet vi en del ekstra, det vil bli komplisert å få nye forsyninger en tid framover. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mmd skrev:

Oppdaget før i dag at vi måtte i karantene pga utenlandsopphold. Det gjaldt fra kl 18 i dag. Samme gjelder naboene. Ergo handlet vi en del ekstra, det vil bli komplisert å få nye forsyninger en tid framover. 

Herlig at dere har risikert å ta med dere smitte tilbake til samfunnet, og samtidig forskyne dere grovt av mathyllene fordi dere har gjort en dum avgjørelse. Det er så fascinerende å se egoismen framstilt som fornuft.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer til å bli mat igjen i butikkene 😊 

6 minutter siden, mmd skrev:

Du kødder nå? Du tror du er mindre smittsom for kl 18 da eller ?

( er selv i samme type karantene)

Anonymkode: e8277...bdf

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vell bli rasjoneringskort som det var under krig snart skal du se.

Hehe

Endret av Sunset90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer til å bli mat igjen i butikkene 😊 

Du kødder nå? Du tror du er mindre smittsom for kl 18 da eller ?

( er selv i samme type karantene)

Anonymkode: e8277...bdf

Nei, det tror jeg ikke. (Tror ikke jeg er smittsom i det hele tatt). Men hva tenker du vi skulle ha fjor da? Etter kl 18 er det ulovlig. 

Anonymkode: 53d22...1a3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og samboer skulle handle etter jobb idag, fikk såvidt fylt handlekurven med to varer og null toalettpapir var det igjen. Og vi er tomme.

Anonymkode: 9eb16...adc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frykt for hamstring er en selvoppfyllende profeti. Fra det ble snakk om hamstring for uker siden burde du sørget for å alltid ha minst ei ukes forbruk i hus, for etter det blir det fort et kappløp om å ikke sitte igjen med det korteste strået. De kommer til å få inn igjen, men noen ting kan ta lang tid hvis de blir utsolgt fra produsent eller grossist.

Det nytter ikke å sitte på sin høye hest og være snusfornuftig i en situasjon som denne. Da må man tenke framover og være forberedt.

Anonymkode: 7395a...9c1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, money skrev:

Herlig at dere har risikert å ta med dere smitte tilbake til samfunnet, og samtidig forskyne dere grovt av mathyllene fordi dere har gjort en dum avgjørelse. Det er så fascinerende å se egoismen framstilt som fornuft.

Igjen, hva skulle vi ha gjort? Ingen som kan hjelpe oss. Dette var siste sjanse på en god stund. (Vi forsynte oss ikke «grovt», vi handlet LITT EKSTRA). 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slapp av. Drar du innom butikken senere i kveld typ klokken 9-10 i kveld så har de nok fått opp en god del. Resten kommer opp i hyllene i morgen og de får også levering av varer ukentlig. Ro deg ned, pust litt og still om hodet ditt. Melet ditt får du tak i neste uke sikkert. 

Anonymkode: 4336c...b0e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, hva skulle vi ha gjort? Ingen som kan hjelpe oss. Dette var siste sjanse på en god stund. (Vi forsynte oss ikke «grovt», vi handlet LITT EKSTRA). 

Dere skulle ikke reist et sted med smittefare. Når dere kom hjem så skulle dere ha handlet som normalt

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Drar du innom butikken senere i kveld typ klokken 9-10 i kveld så har de nok fått opp en god del. Resten kommer opp i hyllene i morgen og de får også levering av varer ukentlig. Ro deg ned, pust litt og still om hodet ditt. Melet ditt får du tak i neste uke sikkert. 

Anonymkode: 4336c...b0e

Jeg tar det rolig jeg, lurte bare på hva som var å forvente fremover. Selvom man spør et spørsmål relatert til virus-greia så betyr det ikke at man sitter gjemt vekk et eller anna sted og har panikk. Du kan jo også puste litt før du skriver selv.

Ts

Anonymkode: d0642...75d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler ikke på at det blir nok mat til alle. Stoler faktisk ikke helt på det de som styrer lander sier. Herregud, dette landet er så naivt. Tenker at «alt ordner seg». 

Så jeg har hamstret litt. Bare for å sikre meg og familien. 

Anonymkode: 4093e...4f5

Ingen har noen garanti.. nå handler det om å ha solidaritet, tenke på alle og  ikke på bare seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mest sannsynlig roer det seg på noen dager og ellers vil der bli rasjoneringer uansett. Du vil få mat. Hva med alternative løsninger så lenge: har du nok mel til pannekaker f.eks? Og hva med pitabrød, lefser, fehita osv er det tomt for det og? Sånne plastpakkede rugbrødpakker pleier heller ikke være så populære.

Anonymkode: a13d1...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må si at akkurat dette bekymrer meg. Jeg har ikke råd til å handle inn mye av gangen. Jeg er også kronisk syk og har et ekstremt begrenset kosthold og kan ikke spise hva som helst. Jeg begynner å bekymre meg litt for at jeg ikke skal ha mat å spise på grunn av andre menneskers grenseløse hamstring. Det begynner også å bli mangel på enkelte medisiner, noe jeg er avhengig av (ok, jeg dør ikke, får det bare skikkelig ubehagelig og vondt). 

Anonymkode: 2d74f...d5c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snart er det Max antall per kunde 😊

Anonymkode: 7f3e0...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Der jeg jobbet hadde vi varelevering en gang i uka. Kanskje de store får hver dag, men på bygda er ikke det vanlig. 

Anonymkode: 378a9...a85

Helt sant. I bygda mi får vi brød, frukt og slikt hver dag, men tørrvarer får vi bare 2 ganger i uka.

Anonymkode: c0929...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...