Gå til innhold

Det er ikke mat i butikkene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Problemet er at folk ikke har fått nok informasjon om HVORFOR ting stenges og at dette er en pandemi som utgjør "krise" i samfunnet. 

De ønsker å unngå en topp med smitte, det er for å holde smitten under kontroll. Hva skjer om toppen kommer? Jo sinnsykt mange folk blir smittet, inkludert helsevesenet. Hvem skal passe på de syke og svake som trenger behandling når personellet er i karantene? 

Jeg føler meg tryggere på jobb enn på fritiden. Medmennesker rundt om kring går ut i folkemassene, hamstrer osv og utsetter seg selv og andre. På jobb er det besøksforbud. Utrolig synd at man ikke kan stole på sine medmennesker som svikter både når det gjelder hamstring og karantene. 

Anonymkode: 4a8b3...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_20200312_221854.thumb.jpg.598e23d00bb82bd688873098b0066c22.jpgIMG_20200312_221857.thumb.jpg.4e70e16d056cf7682ab43638bf5b5b85.jpg

Anonymkode: 99263...9a6

Hvor er dette? 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosetelys skrev:

Når reglene for alle andre plasser er slik at man kan bevege seg ute så lenge man holde avstand til andre så gjelder vel dette her også.

Er man i karantene, uten symptomer såklart, så kan må  handle mat! Bare være nøye med hygiene og ikke gå oppå folk! Er man i isolasjon derimot så kan man ikke det. Karantene er for de som ikke har symptomer. 

Karantene og isolasjon er forskjellige ting.

Er man i karantene må det forventes at man unngår butikker og steder der folk oppholder seg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På den ene siden føler jeg meg slem som handlet litt godt inn tidlig i dag før det ble kaos, men når jeg ser tilstandene så er jeg glad jeg gjorde det! Selv om man selvsagt bør tenke på andre så er det vanskelig å ikke tenke på seg og sine først. Vi er jo laget slik av natur. 

Anonymkode: 47837...8ea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_20200312_221854.thumb.jpg.598e23d00bb82bd688873098b0066c22.jpgIMG_20200312_221857.thumb.jpg.4e70e16d056cf7682ab43638bf5b5b85.jpg

Shit! 
Da jeg handlet i dag hadde de ikke brød, koteletter, kjøttdeig, nudler, antibac og nesten ikke en eneste potet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å gå i gang med å så frø folkens! Salatfrø, tomatfrø, reddiker, squash og grønnkål 😄

Anonymkode: 42be9...07d

Ikke så dumt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle handle melk i kveld. Ikke en forbanna liter igjen! Ingen slags melk, ikke engang laktosefri eller med kaffesmak eller noe. Jeg blir matt.

Anonymkode: 64fb2...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hamstret litt. Dvs jeg handlet for 700kr på en gang, vi er 1 barn og 1 voksen. Vi har ikke noen som kan hjelpe til om vi blir syke. Jeg trenger den roen det gir å vite at vi kan klare oss litt, om vi blir grisesjuke og ikke kommer oss ut av døra. Så jeg har handlet litt ekstra apotekvarer som febernedsettende og nesespray til ungen og mat til oss begge. Det er neppe sånne som meg som forårsaker tomme hyller. 700kr på en dag, totalt 1100kr på en uke, for 1 husholdning er da ikke ille.

Anonymkode: 8ac53...873

Helt urelatert til emne her, men jeg kjente det litt i hjertet når du sier det er ingen som kan hjelpe om du eller barnet ditt blir syk. Håper dere begge holder dere friske 🧡

Anonymkode: 06c26...186

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle handle melk i kveld. Ikke en forbanna liter igjen! Ingen slags melk, ikke engang laktosefri eller med kaffesmak eller noe. Jeg blir matt.

Anonymkode: 64fb2...57b

Hvor var det???? Er jo masse igjen i butikkene her! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud 😱 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På den ene siden føler jeg meg slem som handlet litt godt inn tidlig i dag før det ble kaos, men når jeg ser tilstandene så er jeg glad jeg gjorde det! Selv om man selvsagt bør tenke på andre så er det vanskelig å ikke tenke på seg og sine først. Vi er jo laget slik av natur. 

Anonymkode: 47837...8ea

Ja bra jobbet! Takk til alle dere som handlet godt inn i dag så butikkene ble rensket. En runde med applaus! Jeg pleier også gjøre det motsatte av det myndighetene sier. Stenger de kollen så stormer jeg kollen. Sånn skal det være. Vi er jo laget slik av natur.

Anonymkode: 1ed83...752

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på 16 butikker i dag for å handle mme, kun en butikk hadde 2 brett pulver på lageret. Utsolgt fra leverandør, tidligst inne igjen før om 2-3 uker.

Har prematur baby som kun tåler denne typen så da kjøpte jeg det de hadde. Hyllene er tomme overalt og hjelper ikke at de sier det ofte kommer leveranser når enkelte leverandører er utsolgt for det jeg må ha.

Anonymkode: f14cf...29d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter det ikke.  Mine butikker manglet absolutt ingenting! Ikke en tom hyllerad å se.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tarmegenbolle skrev:

Ser ikke helt hva det er å utdype? Kanskje unntakstilstand holder til å la folk uten førerkort kjøre tyngre kjøretøy uten at EU godkjenner det.

Er endel som har førerkort for større kjøretøy som ikke har yrkestransport løyve. 

En kan og bruke mindre biler (varebiler) om nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Fatter det ikke.  Mine butikker manglet absolutt ingenting! Ikke en tom hyllerad å se.

Bor ikke du i Follo? Når var du på butikken? Galematias i hele området i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

Er endel som har førerkort for større kjøretøy som ikke har yrkestransport løyve. 

Alt dette er likevel begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Takk.   Noen vil bare ikke forstå at i en krise overstyres lover og regler om ting går på helsa løs.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje i byene men her i finnmark i alle bygder i nærheten er det varelevering en dag i uken. 

Anonymkode: 691c0...fd7

Joda ser den, når jeg bodde på Røst var det gjerne 1-2 uker mellom hver levering, men vil tro at det settes inn tiltak for å kompensere sånn som det er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Takk.   Noen vil bare ikke forstå at i en krise overstyres lover og regler om ting går på helsa løs.

Vet, logikk er til tider en fin bil 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...