Gjest Villfisker Skrevet 12. mars 2020 #181 Del Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, Rosetelys skrev: Nei, kanskje ikke langt ute på bygda. Bor på et tettsted og vet at butikkene her får varer hver dag. De har dessuten sonelevering og går sjelden tom for varer. I dag derimot var mye tomt. Utrolig irriterende når jeg skulle ha en ting og den tingen var utsolgt. For øvrig morsomt at den eneste typen dopapir som var tilgjengelig var First Price. Komfort skal folk ha! Blir vel tomt for den typen i løpet av dagen også. Artig observasjon at alle som handlet handlet dopapir. Akkurat den typen dopapir ble brukt alle plassene en rørlegger kom til tette doer. Ikke kast det i do i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #182 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: For at varene skal komme i butikken må nødvendigvis noen bringe dem dit. De kommer ikke dit på magisk vis. Men for pokker....igjen...tror du at absolutt alle storredskapssjåfører blir sjuke og/eller satt i karantene samtidig? ...og tror du ikke lastebilsjåfører og andre ikke ville få dispensasjon til å føre vogntog i et nødstilfelle?? Herre milde en eller annen skaper!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #183 Del Skrevet 12. mars 2020 Fy faen de som hamstrer varer er de som burde dø av corona! Hvis folk må gå sulten pga dette så håper jeg i det minste de skammer seg noe jævlig. Hvordan føles det å være problemet? Mister troen på menneskeheten av dere. Anonymkode: c3422...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #184 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Men for pokker....igjen...tror du at absolutt alle storredskapssjåfører blir sjuke og/eller satt i karantene samtidig? ...og tror du ikke lastebilsjåfører og andre ikke ville få dispensasjon til å føre vogntog i et nødstilfelle?? Herre milde en eller annen skaper!! At det blir manko på disse kan bli en konsekvens av utviklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #185 Del Skrevet 12. mars 2020 En småbonde fra Indre Enfold som kun har kjørt Zetor på pløgsla ville få dispensasjon til å føre et vogntog mat i ytterste krise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #186 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: At det blir manko på disse kan bli en konsekvens av utviklingen. Å, Fandens Oldemor...gi meg styrke! Dette gidder jeg ikke mer.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 12. mars 2020 #187 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, mmd skrev: Oppdaget før i dag at vi måtte i karantene pga utenlandsopphold. Det gjaldt fra kl 18 i dag. Samme gjelder naboene. Ergo handlet vi en del ekstra, det vil bli komplisert å få nye forsyninger en tid framover. Sånne folk som deg er grunnen til at jeg hamstret mat idag. Jeg vil ikke risikere å gå ut blant smitte, og nå har jeg alt jeg trenger hjemme en stund fremover. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #188 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Å, Fandens Oldemor...gi meg styrke! Dette gidder jeg ikke mer.... Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #189 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: En småbonde fra Indre Enfold som kun har kjørt Zetor på pløgsla ville få dispensasjon til å føre et vogntog mat i ytterste krise. Dette er Norge. Så jeg tviler sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #190 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen de som hamstrer varer er de som burde dø av corona! Hvis folk må gå sulten pga dette så håper jeg i det minste de skammer seg noe jævlig. Hvordan føles det å være problemet? Mister troen på menneskeheten av dere. Anonymkode: c3422...f2f Hvor mye er greit å handle uten at det blir sett på som hamstring? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #191 Del Skrevet 12. mars 2020 10 minutter siden, Villfisker skrev: Akkurat den typen dopapir ble brukt alle plassene en rørlegger kom til tette doer. Ikke kast det i do i så fall. Haha. Det nekter jeg å tro. Det går jo i oppløsning bare det kommer fukt på den. Kjøpte det selv og skal aldri ha det i hus igjen. Måtte vaskes med klut etter bruk. Heldigvis virker dassen, men kanskje det var flaks. Var forresten salg på sekker med toalettruller forrige uke. Så vi har komfort en stund. Anonymkode: 5f16c...60c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #192 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Hvor mye er greit å handle uten at det blir sett på som hamstring? En normal ukeshandel omtales jo som hamstring her. Tipper 500,- i beste fall ansees som ok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 12. mars 2020 #193 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha. Det nekter jeg å tro. Det går jo i oppløsning bare det kommer fukt på den. Kjøpte det selv og skal aldri ha det i hus igjen. Måtte vaskes med klut etter bruk. Heldigvis virker dassen, men kanskje det var flaks. Var forresten salg på sekker med toalettruller forrige uke. Så vi har komfort en stund. Anonymkode: 5f16c...60c Så bra. Kanskje de har blitt forbedret siden den gang. Var noen år siden jeg fikk høre dette. Har uansett aldri kjøpt den typen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #194 Del Skrevet 12. mars 2020 1 hour ago, Morten1 said: Kan noen forklare meg hvorfor folk kjøper så mye toalett papir? Er det noe jeg ikke har fått med meg? En av tingene ved Korona er Diare. Merkelig at ingen nevner det noe særlig her til lands, mens det nevnes ofte på YouTube. Anonymkode: b095f...9c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 12. mars 2020 #195 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Gorilla skrev: Hvor mye er greit å handle uten at det blir sett på som hamstring? Det er subjektivt. Jeg spiser ganske mye, og folk vil kanskje se på som min ukeshandling som hamstring. Men jeg spiser faktisk opp alt i løpet av den handelen. Noen spiser mer av enkelte ting enn andre, men det er jo tydelig at mange har kjøpt mer enn de pleier i dag. Hadde en mistanke om at jeg ikke fikk ukeshandle i dag, hvis jeg ikke gikk tidlig, og fikk rett i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 12. mars 2020 #196 Del Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, mmd skrev: Oppdaget før i dag at vi måtte i karantene pga utenlandsopphold. Det gjaldt fra kl 18 i dag. Samme gjelder naboene. Ergo handlet vi en del ekstra, det vil bli komplisert å få nye forsyninger en tid framover. Så du går i butikken og utsetter andre for smitte før du går i karantene? Her har vi igjen MEG og EGO-holdning. Hva med å unngå å utsette andre for smitte, og heller få noen til å handle for deg? Helt utrolig at du kan gjøre dette!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 12. mars 2020 #197 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, money skrev: Dere skulle ikke reist et sted med smittefare. Når dere kom hjem så skulle dere ha handlet som normalt Nei, de skulle dratt rett i karantene, og ikke vært på steder der de kunne utsette andre for smitte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #198 Del Skrevet 12. mars 2020 18 minutter siden, Gorilla said: Hvor mye er greit å handle uten at det blir sett på som hamstring? Det har vel for faen ikke noe å si hva folk definerer som hamstring? Bare å handle helt vanlig. Du vet, sånn man gjorde før coronavirus. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: c3422...f2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #199 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg hamstret litt. Dvs jeg handlet for 700kr på en gang, vi er 1 barn og 1 voksen. Vi har ikke noen som kan hjelpe til om vi blir syke. Jeg trenger den roen det gir å vite at vi kan klare oss litt, om vi blir grisesjuke og ikke kommer oss ut av døra. Så jeg har handlet litt ekstra apotekvarer som febernedsettende og nesespray til ungen og mat til oss begge. Det er neppe sånne som meg som forårsaker tomme hyller. 700kr på en dag, totalt 1100kr på en uke, for 1 husholdning er da ikke ille. Anonymkode: 8ac53...873 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #200 Del Skrevet 12. mars 2020 Om ikke folk skjerper seg betraktelig så er vi øyeblikkelig der hvor danskene har vært i dag: https://www.berlingske.dk/danmark/politiet-maatte-skride-ind-over-for-hamstring-der-er-nogle-derude-hvor-vi Anonymkode: 06d65...859 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg