Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #221 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, miss summers skrev: Bor ikke du i Follo? Når var du på butikken? Galematias i hele området i dag. Nei. I dag. Fulle hyller. Manglet ingenting. ABSOLUTT ingenting.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #222 Skrevet 12. mars 2020 24 minutter siden, money skrev: Det er ikke nok til at alle kan hamstre, så føre var prinsippet gjelder ikke. Du drar nytte av hamstring fordi andre ikke hamstrer, ikke fordi du er smart eller bedre før vare. Fordi du ikke har sperrer og solidaritet slik som flertallet som holder seg rolig i en slik situasjon Flertallet har tydeligvis ikke holdt seg rolig i dag, ettersom det er mangel på varer. Jeg har ikke vært i butikken i dag, og dermed har jeg heller ikke hamstret av en knapp beholdning av varer som det var i dag. Jeg har holdt meg helt rolig fordi jeg kjøpte inn varer da det var mer enn nok, og ingen merket det om jeg kjøpte litt ekstra. For flere uker siden! Da alle kalte meg hysterisk for å kjøpe inn det vi trenger for noen uker. Jeg vil påstå at jeg har både sperrer og solidaritet nettopp fordi jeg hamstret for flere uker siden, og ikke NÅ. Og nå har jeg unngått en smitterisiko ved å gjøre nettopp det! Anonymkode: bafe6...fc3 8
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #223 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Alt dette er likevel begrenset. Hvordan? Ja en får mindre varer i en Transporter enn i en Scania lastebil men en må være kreativ om en må. En kan og få busser til å kjøre ut varer, er og endel med lappen på det som ikke har yrkestransport løyve. 1
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #224 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Vet, logikk er til tider en fin bil 😀 ...og å gnåle om EUregler i slik situasjon. Det driter vi vel glatt i. Sjøl jeg skulle greie å gnage et vogntog mat, om så på førstegir, fram til en butikk. 1
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2020 #225 Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut dette tullet da dere. De har sagt at lagrene er fulle så butikkene får inn igjen. Vi handlet for 5500 kr i stad. Var begynt å gå tomt på coop men nå har vi ihvertfall til over helgen. Anonymkode: 5e3b7...171 Du har handlet mat for 5500 kr også sier du andre skal kutte ut? 3
Gjest Rosetelys Skrevet 12. mars 2020 #226 Skrevet 12. mars 2020 15 minutter siden, Apocalypte skrev: Du har handlet mat for 5500 kr også sier du andre skal kutte ut? Ja, du skjønner de var først "opp stigen", da de så seg ned så de at det var mange etter dem som også ville opp, men de tenkte som så at " nei, vi har nå i hvert fall kommet oss opp, så da drar vi opp stigen etter oss. Vi klarer oss jo!"
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #227 Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja bra jobbet! Takk til alle dere som handlet godt inn i dag så butikkene ble rensket. En runde med applaus! Jeg pleier også gjøre det motsatte av det myndighetene sier. Stenger de kollen så stormer jeg kollen. Sånn skal det være. Vi er jo laget slik av natur. Anonymkode: 1ed83...752 Kollen, unødvendige saker er en ting. Men når det gjelder mer prekære ting er vi faktisk laget sånn at man tar vare på sine egne. Tviler sterkt på at du hadde delt ut maten til din familie til vilt fremmede skulle man komme i en slik krise, har ikke tro på at vi kommer dit. Man blir redde og da tenker man på sine først, naivt å tro noe annet. Anonymkode: 47837...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #228 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var på 16 butikker i dag for å handle mme, kun en butikk hadde 2 brett pulver på lageret. Utsolgt fra leverandør, tidligst inne igjen før om 2-3 uker. Har prematur baby som kun tåler denne typen så da kjøpte jeg det de hadde. Hyllene er tomme overalt og hjelper ikke at de sier det ofte kommer leveranser når enkelte leverandører er utsolgt for det jeg må ha. Anonymkode: f14cf...29d Håper de får levert fylt på asap så du slipper å bekymre deg for babyen din 💖 Anonymkode: 06c26...186 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #229 Skrevet 12. mars 2020 Bor sentralt i trondheim. Var overhodet ikke tomt i de tre butikkene jeg har vært i i dag. Anonymkode: 0e7b9...f02
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #230 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Jerry Lee skrev: ...og å gnåle om EUregler i slik situasjon. Det driter vi vel glatt i. Sjøl jeg skulle greie å gnage et vogntog mat, om så på førstegir, fram til en butikk. Jeg har førerkort på buss og hadde glatt kunne kjørt selv om jeg aldri har gidder å ta yrkestransport løyve. Er ikke vanskelig å kjøre større kjøretøy, en har mer oversikt, og er en smart og skaffer seg overblikk før en rygger f.eks så går det i 9 av 10 tilfeller bra (og den 10 gangen får en en ørtipunkts snuing) 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #231 Skrevet 12. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor sentralt i trondheim. Var overhodet ikke tomt i de tre butikkene jeg har vært i i dag. Anonymkode: 0e7b9...f02 Smart at du ikke valgte Obs City Lade. Der var det temmelig tomt for de fleste basisvarene. Anonymkode: e9de3...c80 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #232 Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Smart at du ikke valgte Obs City Lade. Der var det temmelig tomt for de fleste basisvarene. Anonymkode: e9de3...c80 Moholt/ranheim/jakobsli/angeltrøa er også ganske tomt, helt supre ansatte da - sprang frem og tilbake med traller så kundene kunne plukke direkte fra de Anonymkode: f14cf...29d 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #233 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Moholt/ranheim/jakobsli/angeltrøa er også ganske tomt, helt supre ansatte da - sprang frem og tilbake med traller så kundene kunne plukke direkte fra de Anonymkode: f14cf...29d Ser ut som folk flest er rammet av massehysteri. Omsetningen til matvarebutikkene overgår nok den argeste julehandelen for tiden. Anonymkode: e9de3...c80 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #234 Skrevet 13. mars 2020 Men altså, min samboer ble idag satt i karantene pga et smittetilfelle på arbeidsplassen hans. I tillegg så har han smerter i brystet når han puster. Han får test hvis han blir værre men, foreløpig ikke. Jeg kontaktet min lege å spurte om hva jeg burde gjøre. Fikk til svar at jeg som er symptomfri i utgangspunktet kunne bevege meg fritt men, burde holde meg inne og kun gå ut hvis jeg måtte noe livsviktig, dog så lenge jeg ikke har symptomer. Jeg og samboer gikk igjennom alt av skuffer og skap av hva vi hadde og skrev en handleliste ut ifra det. Jeg gikk i butikken og handlet inn slik at vi nå ikke behøver å gå ut døren på 3 uker. Jeg kjøpte jo mye totalt sett men, ikke mye av hver ting. Type 1 sekk ris, 1 sekk makaroni 1, kg poteter osv... Jeg mener at dette er helt innafor og på ingen måte egoistisk hamstring. Værre om jeg ikke hadde handlet og gått i butikken hver 3 dag mener jeg, da hadde jeg utsatt både meg selv og andre for smitte. Ser at mange nevner nettbutikker som kolonial men, de har ganske lang ventetid på å få levert varer. Mener dere andre nå etter å ha hørt min historie at jeg har vært en egoistisk hamstrer, eller har jeg gjort riktig??? Anonymkode: 03cfd...62b 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #235 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså, min samboer ble idag satt i karantene pga et smittetilfelle på arbeidsplassen hans. I tillegg så har han smerter i brystet når han puster. Han får test hvis han blir værre men, foreløpig ikke. Jeg kontaktet min lege å spurte om hva jeg burde gjøre. Fikk til svar at jeg som er symptomfri i utgangspunktet kunne bevege meg fritt men, burde holde meg inne og kun gå ut hvis jeg måtte noe livsviktig, dog så lenge jeg ikke har symptomer. Jeg og samboer gikk igjennom alt av skuffer og skap av hva vi hadde og skrev en handleliste ut ifra det. Jeg gikk i butikken og handlet inn slik at vi nå ikke behøver å gå ut døren på 3 uker. Jeg kjøpte jo mye totalt sett men, ikke mye av hver ting. Type 1 sekk ris, 1 sekk makaroni 1, kg poteter osv... Jeg mener at dette er helt innafor og på ingen måte egoistisk hamstring. Værre om jeg ikke hadde handlet og gått i butikken hver 3 dag mener jeg, da hadde jeg utsatt både meg selv og andre for smitte. Ser at mange nevner nettbutikker som kolonial men, de har ganske lang ventetid på å få levert varer. Mener dere andre nå etter å ha hørt min historie at jeg har vært en egoistisk hamstrer, eller har jeg gjort riktig??? Anonymkode: 03cfd...62b Jeg kan ikke se noe sted at dette var egoistisk. Du kjøpte jo ikke flerfoldig av hver eneste ting. Jeg var selv i Sverige på onsdag og hamstret, men kjøpte stort sett det jeg alltid pleier å gjøre der borte + litt ekstra, men ikke typ 3-4 av hver vare. Anonymkode: f6c13...9bc 2
Tarmegenbolle Skrevet 13. mars 2020 #236 Skrevet 13. mars 2020 5 timer siden, Jerry Lee skrev: ...og å gnåle om EUregler i slik situasjon. Det driter vi vel glatt i. Sjøl jeg skulle greie å gnage et vogntog mat, om så på førstegir, fram til en butikk. 1. gir i 200 mil, ja. Effektivt.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #237 Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, Majott skrev: Nei, de skulle dratt rett i karantene, og ikke vært på steder der de kunne utsette andre for smitte. Jeg var i England i helga. Inntil i går var det ingen karanteneregler knyttet til det landet. Anonymkode: 53d22...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #238 Skrevet 13. mars 2020 Noen som har vært innom idag? Ts Anonymkode: d0642...75d
Gjest Villfisker Skrevet 13. mars 2020 #239 Skrevet 13. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hamstret litt. Dvs jeg handlet for 700kr på en gang, vi er 1 barn og 1 voksen. Vi har ikke noen som kan hjelpe til om vi blir syke. Jeg trenger den roen det gir å vite at vi kan klare oss litt, om vi blir grisesjuke og ikke kommer oss ut av døra. Så jeg har handlet litt ekstra apotekvarer som febernedsettende og nesespray til ungen og mat til oss begge. Det er neppe sånne som meg som forårsaker tomme hyller. 700kr på en dag, totalt 1100kr på en uke, for 1 husholdning er da ikke ille. Anonymkode: 8ac53...873 Det er ikke å hamstre. Det er ukeshandel. Selv bruker jeg mer enn det på en vanlig ukeshandel til meg selv alene.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #240 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, Villfisker skrev: Det er ikke å hamstre. Det er ukeshandel. Selv bruker jeg mer enn det på en vanlig ukeshandel til meg selv alene. Bruker også å handle for noe sånt en gang i uka, tror det er ganske normalt. Ts Anonymkode: d0642...75d 2
Anbefalte innlegg