Gå til innhold

Det er ikke mat i butikkene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får ikke kjøpt verken mel eller frosne grønnsaker hvor jeg bor nå. Brød har dem heller ikke, hverken frossent eller ferskt. Erna Solberg sa det var nok mat til alle, men har hun rett? Jeg har bare en halv pose mel hjemme, og får jo da uavhengig av karantene eller ikke nok vanlig mat som ikke er middag her hjemme.

Har de virkelig nok av alt? Kan vi stole på det? 

Anonymkode: d0642...75d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok, men i dag har veldig mange mennesker vært ute og tømt butikkene etter at Solberg varslet strenge tiltak - kanskje noen trodde det ville bli forbudt å kjøpe mat🤪. Butikkene har nok mat men det må ut i hyllene.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Butikker får leveringer hver dag. Det sier seg selv at butikkene vil gå tomme for mat hver dag når idiot kunder handler som om de skal bo inne i flere uker. Det finnes kun et vist antall lastebiler for å levere varer til butikkene så du kan ikke regne med at de får fylt opp hele Norge flere ganger om dagen. 

Anonymkode: b30b5...325

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Butikkene får stort sett varelevering hver dag. 
Det går nok helt fint.

Eh nei. Der jeg jobbet hadde vi varelevering en gang i uka. Kanskje de store får hver dag, men på bygda er ikke det vanlig. 

Anonymkode: 378a9...a85

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norge er avhengig av ekstremt mange import varer. Leveringstid kan være 1mnd+ fra a til butikk. Dersom situasjonen blir værre i europa, stiger nok dette...

Anonymkode: b9eb9...f7e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg veit det er alle rundt som hamstrer som er synderne her, jeg trenger bare vite at det kommer tilbake. Hvis det fortsetter som dette her så blir det vel tomt hver gang de fyller på, og jeg har ikke spesielt lyst å være med på handlehysteriet. Jeg vil bare ha litt så jeg kan klare meg som vanlig liksom.

Ts

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Der jeg jobbet hadde vi varelevering en gang i uka. Kanskje de store får hver dag, men på bygda er ikke det vanlig. 

Nei, kanskje ikke langt ute på bygda. Bor på et tettsted og vet at butikkene her får varer hver dag. De har dessuten sonelevering og går sjelden tom for varer. I dag derimot var mye tomt. Utrolig irriterende når jeg skulle ha en ting og den tingen var utsolgt.

For øvrig morsomt at den eneste typen dopapir som var tilgjengelig var First Price. Komfort skal folk ha! Blir vel tomt for den typen i løpet av dagen også.

Artig observasjon at alle som handlet handlet dopapir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært en ordning hvor de som måtte i karantene fikk levert mat så de klarte seg den tiden. Men det er jo ikke organisert noe sånt, så jeg kan forstå at folk vil sikre seg jeg. De kan jo bli satt i karantene i morgen. Og hva gjør de da? 

Veldig vanskelig dette syns jeg. En annen ordning kunne jo vært at butikkene tillot folk å kjøpe bare så og så mye av hver vare. Det er ting som kunne blitt gjort for å forhindre veldig hamstring av enkelte varer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er lurt å komme til butikken når butikken åpner, feks mellom kl 7-9 så tenker jeg butikken har brød. 

Anonymkode: 31803...d63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok sammenheng med antall kunder og leveranser...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Det er jo ikke akkurat smart å dra på butikken i dag pga trengsel og mye folk. Ikke smart. Blir hjemme med tanke på anbefalingene om å unngå smitte.

Blir spennende å se i butikkhyllene i morgen formiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Det skulle vært en ordning hvor de som måtte i karantene fikk levert mat så de klarte seg den tiden. Men det er jo ikke organisert noe sånt, så jeg kan forstå at folk vil sikre seg jeg. De kan jo bli satt i karantene i morgen. Og hva gjør de da? 

Veldig vanskelig dette syns jeg. En annen ordning kunne jo vært at butikkene tillot folk å kjøpe bare så og så mye av hver vare. Det er ting som kunne blitt gjort for å forhindre veldig hamstring av enkelte varer. 

Enig med deg. Hadde det vært klare ordninger for alle som ikke kan handle nå, så tror jeg det hadde vært mye roligere. 

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De store butikk-kjedene advarer mot panikkhamstring.  De sier det er unødvendig for lagrene er enorme og leveranser går som normalt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag brød om dere har mel og sånt. Pannekaker. Spis egg. Fryste varer. Ta pille mot sult for deg som har resept (Ritalin feks ;) ) iskrem. Pasta.   Det er vel mat i det hele tatt i butikkene

Anonymkode: df930...746

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fallabella skrev:

Det er jo ikke akkurat smart å dra på butikken i dag pga trengsel og mye folk. Ikke smart. Blir hjemme med tanke på anbefalingene om å unngå smitte.

Blir spennende å se i butikkhyllene i morgen formiddag...

Nei, sikkert ikke lurt, men nå hadde jeg ikke trodd at det ikke skulle gå an å kjøpe en skarve pose mel liksom på et lite sted. Er kanskje folk som kommer fra andre steder og tror det er masse mat her hvor det ikke bor så mange. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes hamstring er ganske egoistisk, men mindre man har veldig lang vei til butikken.

Anonymkode: 26363...554

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...