Gå til innhold

Klikker snart.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er syk. Tungpustet, vondt i halsen,feber, tørrhoste og svimmel. 
Har vært i kontakt med mennesker som har vært i Italia. De var forkjølet da de kom hjem.
Feberen kom i går. Da ringte jeg legevakten. Der fikk jeg beskjed om å kontakte fastlegen. Der fikk jeg beskjed om å kontakte legevakt. Ringte legevakt, de satt meg over til kommunelegen. 
Kommunelegen sier at jeg ikke er «kvalifisert» til å bli testet. Han sier at jeg er en normal pasient og skal kontakte fastlege. Men fastlegen vil ikke ha meg inn der før  om 2 uker i tilfelle Corona!!

Konklusjon: Jeg er ikke syk nok eller kvalifisert til å bli testet. Men fastlegen vil ikke ha meg i nærheten. 

Man skal være frisk for å være syk her i landet!

Anonymkode: a5217...e87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er syk. Tungpustet, vondt i halsen,feber, tørrhoste og svimmel. 
Har vært i kontakt med mennesker som har vært i Italia. De var forkjølet da de kom hjem.
Feberen kom i går. Da ringte jeg legevakten. Der fikk jeg beskjed om å kontakte fastlegen. Der fikk jeg beskjed om å kontakte legevakt. Ringte legevakt, de satt meg over til kommunelegen. 
Kommunelegen sier at jeg ikke er «kvalifisert» til å bli testet. Han sier at jeg er en normal pasient og skal kontakte fastlege. Men fastlegen vil ikke ha meg inn der før  om 2 uker i tilfelle Corona!!

Konklusjon: Jeg er ikke syk nok eller kvalifisert til å bli testet. Men fastlegen vil ikke ha meg i nærheten. 

Man skal være frisk for å være syk her i landet!

Hva vil du egentlig ha fra legen? Jeg mener, en test gjør deg verken bedre eller dårligere.
Jeg tror rådet blir å oppføre seg som om det er en influensa, og med mindre du utvikler verre symptomer så holder du senga og pleier deg som du ville gjort om du hadde influensa.

God bedring!

Anonymkode: 24cf6...41d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om noen av de fra Italia har fått konstatert smitte?  Kanskje det vil kvalifisere deg i så fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir konsekvensene av å vite at dette er korona? Hva blir konsekvensene av å vite at det sannsynligvis ikke er korona?

Dersom du får vite at det er korona vil du holde avstand fra folk, men ellers være hjemme hvis du ikke blir så syk at du trenger behandling på sykehus. I så fall ringer du inn og blir tatt hånd om. 

Dersom du får vite at det sannsynligvis ikke er korona vil du holde avstand fra folk (for jeg regner ikke med at du ønsker at andre skal få det du har selv om det ikke er korona), og du vil være hjemme med mindre du blir så syk at du trenger behandling. I så fall ringer du inn og blir tatt hånd om. 

Er det fordi du ønsker å informere de du har vært i kontakt med at de kanskje er smittet? Nå er vi vel over i en ny fase og kanskje ikke dette er så interessant lenger, for nå vet man ikke hvem som er syke lenger. Eller hva er hovedgrunnen til at du ønsker å bli testet? (Jeg er også nysgjerrig og skjønner den biten, men jeg tror det er viktigst for dem som skal på sykehus)

Anonymkode: b6510...e22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil inn til fastlegen min for å få noe som kan dempe dette. 

Jeg tror ikke det er Corona, men har hele veien gjort det jeg har blitt oppfordret til å gjøre. 
Hold deg hjemme, kontakt lege ( det er da kaoset startet). Fastlegekontoret mente jeg burde testet, kommunelegen sa nei. Så ble jeg satt i karantene, også ble jeg tatt ut av karantene og dette skjedde to ganger! 

Ja, jeg vil vite om jeg har det eller ikke. 
Hvorfor?

Tydelig at helsevesenet er usikre. Da blir jeg usikker. Man har et ansvar selv også. Jeg vil ikke gå ut og smitte noen. ( Akkurat det ordner seg nå, for jeg orker ikke å gå IT. 
Jeg og nære familiemedlemmer er i risikosonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil inn til fastlegen min for å få noe som kan dempe dette. 

Jeg tror ikke det er Corona, men har hele veien gjort det jeg har blitt oppfordret til å gjøre. 
Hold deg hjemme, kontakt lege ( det er da kaoset startet). Fastlegekontoret mente jeg burde testet, kommunelegen sa nei. Så ble jeg satt i karantene, også ble jeg tatt ut av karantene og dette skjedde to ganger! 

Ja, jeg vil vite om jeg har det eller ikke. 
Hvorfor?

Tydelig at helsevesenet er usikre. Da blir jeg usikker. Man har et ansvar selv også. Jeg vil ikke gå ut og smitte noen. ( Akkurat det ordner seg nå, for jeg orker ikke å gå IT. 
Jeg og nære familiemedlemmer er i risikosonen. 

Så grunnene dine er at du er nysgjerrig og at du ønsker å treffe folk om du er vanlig syk, men ikke om du er koronasyk?

Kanskje du skal vurdere å ikke treffe folk om du bare er vanlig syk, for om de blir vanlig syke kan de kanskje bli enda mer mottakelig for alvorlig korona?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så grunnene dine er at du er nysgjerrig og at du ønsker å treffe folk om du er vanlig syk, men ikke om du er koronasyk?

Kanskje du skal vurdere å ikke treffe folk om du bare er vanlig syk, for om de blir vanlig syke kan de kanskje bli enda mer mottakelig for alvorlig korona?

Da går jeg på jobb på mandag. Hvis jeg føler meg bedre.

Jeg vil vite om jeg KAN gå på jobb hvis jeg er bedre. I følge kommuneoverlegen kan jeg det. I følge fastlegen kan jeg ikke det. Han satt meg i karantene i 14 dager...Ikke kommunelegen. I følge han er jeg vanlig pasient nå. 

Jeg er bare forvirret, og vil ha klare svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...