Gå til innhold

Rasjonering av paracetamol

NordicViking

Anbefalte innlegg

Gjest Fjeud
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle hente ut antibiotika til min datter i går, det var såvidt de hadde noe igjen. Folk går helt bananas! Og jeg med en liten jente på 16 mnd som har hatt høy feber i flere dager, store smerter og ikke kom vi gjennom på legevakten heller.. jeg vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg ikke hadde fått tak i medisinen hennes😟

Anonymkode: 52d51...cdb

Antibiotika er reseptbelagt og fungerer ikke mot koronaviruset, så det er ikke slik at folk bare kan dra å hente ut så mye de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Antibiotika kan ikke folk hamstre vettu. Et resept på dette, så mangel på det er ikke folks feil. Bruk hue a. 

Anonymkode: fbeb1...f38

Mente ikke at folk hamstret antibiotika. Bruk hue sjæl a. Jeg snakket generelt, jeg nevnte ikke antibiotika i innlegget mitt.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har masse Paracet som jeg ikke har bruk for. Hvor kan man si ifra om sånt? Så kan man gi til de som trenger det og som ille får tak i.

Anonymkode: b288f...953

Du kan feks ringe hjemmespl eller sykehjem og si at du har mye uåpnet Paracet, de kan ta i mot og bruke til de som trenger. 

Anonymkode: fbeb1...f38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte ta en ringerunde rundt for å finne ut hvem som hadde inne paracetamol mikstur som barnet mitt går fast på mot smerter, men bortimot ingen hadde det inne og det er leveringsvansker. Fikk heldigvis bestilt til mandag. 

Anonymkode: adce0...022

Det har det vært en stund... Ikke noe nytt med det. 

Anonymkode: b4cf0...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både leger og apotek anbefaler Paracet og Ibux sammen mot smerter. Og de får man kjøpt sammen, også.

Trenger man mer Paracet mot feber får man besøke flere utsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... det innføres gode og nødvendige tiltak for å redusere smittesannsynligheten. Og majoriteten synes å tro at det aldri har vært større sannsynlighet for å bli smittet og bli skikkelig sjuke, så de kjøper inn i bøtter&spann av smertestillende :klaske:

Anonymkode: 9b2ec...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har masse Paracet som jeg ikke har bruk for. Hvor kan man si ifra om sånt? Så kan man gi til de som trenger det og som ille får tak i.

Anonymkode: b288f...953

Lever det heller inn på apoteket.

Anonymkode: eb2fc...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har det vært en stund... Ikke noe nytt med det. 

Anonymkode: b4cf0...241

Har aldri opplevd å måtte bestille det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lever det heller inn på apoteket.

Anonymkode: eb2fc...f9e

Apoteket kan ikke utlevere medisiner som er kommet inn igjen, uavhengig av om det er uåpnet eller ikke. Dessverre... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...