Diana Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Hva betyr det for oss foreldre? Må vi være hjemme fra jobb uten lønn? Jeg har 3 barn i alder 8-12 år, og må jo være hjemme med de. Men jeg er alenemor, og har ikke råd til å være hjemme uten lønn på ubestemt tid
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Diana said: Hva betyr det for oss foreldre? Må vi være hjemme fra jobb uten lønn? Jeg har 3 barn i alder 8-12 år, og må jo være hjemme med de. Men jeg er alenemor, og har ikke råd til å være hjemme uten lønn på ubestemt tid Det ser slik ut ja, men NAV vil nok være en redning for de fleste. Anonymkode: 852d2...be8
Arkana Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Kommunen vår sier de planlegger en tilsynsordning for barn med foreldre som har samfunnskritiske funksjoner. Jeg tror det vil skje alle steder, noen kan bare ikke være hjemme fra jobb. For de som ikke må på jobb, men ikke har råd til å være hjemme må dere rett og slett bruke ferie. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Vil tro at det blir løsninger som gjør at folk ikke blir helt ruinert økonomisk av dette. Kjenner du feks noen som kan passe de, som selv er hjemme pga permisjon? Barnehager stenges jo også nå. Her er vi heldig med at mannen min sin jobb også stenges, forhåpentligvis like lenge som barnehagen. Anonymkode: c1a1c...e9e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Det er da det er greit å ha buffert!! Anonymkode: 18d50...60b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 Klarer de ikke å være hjemme alene i den alderen? Om en nabo bare sjekker innom innimellom Anonymkode: 86c9e...22f 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er da det er greit å ha buffert!! Anonymkode: 18d50...60b Det er svært bekymringsverdig hvis man har så presset økonomi at to uker uten lønn er nok til å velte lasset. Anonymkode: 76c80...e59 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 Barn mellom 8-12 år bør da klare seg alene hjemme. Jeg har ei på 8 år, snart 9, og hun klarer seg alene en arbeidsdag. Din unge har jo og eldre søsken som kan passe på litt. Anonymkode: 7788a...a28 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Mine barn er alene. Samboer kjører hjem en tur i 12-1 tiden, hver dag. Vi bor 10 min unna jobben. Slik vi løser det om sommeren når familie/venner ikke kan komme innom eller tar de med ut på noe. Anonymkode: d6364...f73
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn mellom 8-12 år bør da klare seg alene hjemme. Jeg har ei på 8 år, snart 9, og hun klarer seg alene en arbeidsdag. Din unge har jo og eldre søsken som kan passe på litt. Anonymkode: 7788a...a28 det er veldig forskjell på barn og noen søsken kan ikke være i samme hus alene uten oppsyn lenge av gangen dessverre, så det gjelder ikke for alle selv om din klarer seg fint. ene sønnen min hadde også klart seg fint en arbeidsdag datteren min kunne ikke vært hjemme alene i den alderen Anonymkode: 0b3b2...3d0
Diana Skrevet 12. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 12. mars 2020 Selvfølgelig klarer de seg alene i noen timer her og der. Men 8 timer hver dag i 2 uker blir for drøyt synes jeg. Dessuten går ikke to av mine barn overens, og kan ikke være alene sammen over lengre tid. Min ex jobber i en samfunnskritisk jobb, men han er bortreist på øvelse. Denne tilsynsløsningen kommunen snakker om gjelder kun når begge foreldrene har en samfunnskritisk jobb, og hvis barnet går i 1-4 klasse
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: det er veldig forskjell på barn og noen søsken kan ikke være i samme hus alene uten oppsyn lenge av gangen dessverre, så det gjelder ikke for alle selv om din klarer seg fint. ene sønnen min hadde også klart seg fint en arbeidsdag datteren min kunne ikke vært hjemme alene i den alderen Anonymkode: 0b3b2...3d0 Da hadde jeg følt meg ganske dårlig som forelder.. unnskyld altså, men en unge på 8 og en på 12 burde klare være noen timer alene hjemme. Vår generasjon klarte det jo? Og er ikke veldig lenge siden jeg selv var den alderen og var hjemme mens foreldrene mine var på jobb... da burde du lære ungene dine en ting eller to om å klare seg selv i sitt eget hjem noen timer på dagtid.... og søsken som ikke kan være i samme hus uten oppsyn? Hva skal de gjøre? Drepe hverandre?! Herregud Anonymkode: 0b651...add 1
Anbefalte innlegg