AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 Har noen kilo karbonadedeig i frysen og ti poser tomatsuppe som ble hamstret sist jeg var i Sverige. Jeg skal faen meg overleve i 14 dager på det jeg har stående i skap og frys! Anonymkode: 362d4...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 12. mars 2020 #22 Del Skrevet 12. mars 2020 Det finnes så klart folk som hamstrer. Men det er en skilnad mellom folk som kjøper mye for å ha i lang tid (slik at de unngår å dra på butikken) og de som stacker opp kjelleren med 50 hermetikkbokser med lapskaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg kommer heller ikke til å hamstre så mye, men har vanligvis handlet en gang i uken og kommer til å begynne å handle slik at jeg har det jeg trenger til to uker om gangen i stedet + kanskje en ekstra pose med havregryn, tørre erter og quinoa, mat som uansett blir spist opp etterhvert. Så slipper jeg å gå innom butikken oftere enn nødvendig. Har ikke bil, så det er begrenset hvor mye jeg får dratt med meg fra én handletur uansett. Anonymkode: 51ea7...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. mars 2020 #24 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer på 22 år hamstrer heller ingenting. Dette fordi vi tenker solidaritet noe alle bør gjøre i disse tider. Anonymkode: 5c179...1d6 Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 12. mars 2020 #25 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er nesten sånn at det er ikke viruset vi bør frykte mest ,det er folks egoisme. Når panikken tar overhånd, flyr vettet ut bakdøra... Synes folk må sanse seg ,de voksne har et ansvar med å ikke spre denne panikken rundt,og spesielt med tanke på våre barn . Det spres jo fortere blant folk enn selve viruset i seg selv ! Min datter kom hjem isted og gråt ,hun går på vgs og er ikke den som gråter lett. Hun sier hun har vondt i magen etter at de var i byn og så i matvarebutikkene at alle hyllene er tomme.Hun er oppriktig redd for at vi skal sulte ! hvordan folk oppførte seg. Et eldre ektepar hamstra ,damen bryter ut i gråt på butikken og sier til mannen sin at hun var så redd .. stakkars gamle folk også, skjønner virkelig at de blir redde når man ser tilstandene rundt omkring...håper virkelig dette roer seg snart 🙁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 12. mars 2020 #26 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer på 22 år hamstrer heller ingenting. Dette fordi vi tenker solidaritet noe alle bør gjøre i disse tider. Anonymkode: 5c179...1d6 Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. mars 2020 #27 Del Skrevet 12. mars 2020 Hamstrer ikke vi heller. Kjøper kjøtt og kylling i Sverige 1 gang i mnd. Fisk, pålegg, melk og tilbehør kjøper vi stort sett annen hver uke/en gang i uka i Norge. Jeg tenker at jeg må dele varene med resten av befolkningen. Ingen skal sulte eller gå tom dass papir, eller nødvendige ting. Jeg blir derfor ganske irritert på de som hamstrer for 4 til 5 uker omgangen. Tenk litt på andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #28 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg hamstrer helt galskap på butikken i dag, jeg tok en lapskaus boks ut av hendene til en liten gutt. Ikke mitt stolteste øyeblikk men er bedre at han sulter enn jeg Anonymkode: 30233...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 Har heller ikke hamstret... Men fader så mye dritt som var igjen på butikken. Vi rakk ikke ukeshandlingen på tirsdag slik vi pleier, så i dag måtte vi handle. For her var det faktisk så skrapt at jeg har benyttet anledningen til å vaske kjøpeskapet siden det var så tomt. Ble mye dyrere butikktur enn vanlig, fordi det var tomt for de varene vi pleier å handle... 😜 Anonymkode: 3036a...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verden Skrevet 12. mars 2020 #30 Del Skrevet 12. mars 2020 Blir altfor dumt å hamstre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 12. mars 2020 #31 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg hamstrer ikke. Det er hamstrerne sin feil at det går tomt. Det er tvers igjennom egoistisk oppførsel. Håper de bunkrer seg hjemme i noen uker slik at jeg kan handle en pakke sukker og en pakke toalettpapir når det kommer inn igjen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 12. mars 2020 #32 Del Skrevet 12. mars 2020 Ingen hamstring her heller. Ukeshandlet som jeg pleier på mandag, kjøpte ikke noe ekstra. Det er dårlig gjort mot alle å hamstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 12. mars 2020 #33 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Ryddet i skapene og fryseren for å se hva jeg hadde. Hamstret ikke, men handlet ting jeg så jeg manglet. Vi spiser mye kidneybønner og linser, kjøpte med noen ekstra pakker/en pose ekstra. Tror mange glemmer hva de har i fryseren og skapet når de får panikk og "må" hamstre. Endret 12. mars 2020 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #34 Del Skrevet 12. mars 2020 Hamstrer ikke, men har storhandlet for minst 2 uker og fylt opp fryseren osv. Vi er i en situasjon der vi må forsøke å holde oss unna viruset så vi vil unngå butikken og lignende steder så mye som mulig. Anonymkode: 255ba...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg