Gå til innhold

Jeg hamstrer ikke mat

Violetta

Anbefalte innlegg

Jeg har nok til å overleve en uke. Vi er tre voksne i husholdningen, og klarer oss. Jeg tenker at dette også er en del av dugnaden. Jeg ønsker ikke å kjøpe mat vi ikke trenger, og stoler på at det er mat i butikkene om en uke, en måned og et halvt år. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være lurt,å,sjekke om det allerede finnes tråder om det aktuelle temaet før du lager en ny tråd!😉

Anonymkode: 36cf2...649

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke hamstre. Fryseren er full av kjøtt, grønnsaker og bær. I skapet har jeg Mel, bønner, tomat og pasta. De fleste klarer seg nok lenge om de tenker rasjonelt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamstrer heller ikke! Kjøper kanskje en ekstra boks eller to med hermetikk etc på en handletur, men føler ikke jeg går amok ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og samboer på 22 år hamstrer heller ingenting. Dette fordi vi tenker solidaritet noe alle bør gjøre i disse tider.

Anonymkode: 5c179...1d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være lurt,å,sjekke om det allerede finnes tråder om det aktuelle temaet før du lager en ny tråd!😉

Anonymkode: 36cf2...649

De andre trådene omhandler alle de som HAMSTRER.

Vi trenger en tråd for oss som ikke gjør det.

Anonymkode: 5c179...1d6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra. Det er ingenting som tyder på at det kommer til å bli nødvendig heller. Nå tar myndighetene rundt omkring endelig grep som vil bremse ned smittespredningen, og mann & dama i gata skjønner også alvoret, og da burde dette gå veldig fint. 

Dette er en GOD dag (i hvert fall for de av oss som var smarte nok til å kvitte oss med aksjene våre for flere uker siden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes en mellomting. Vi har kjøpt inn så vi klarer oss i minst 2 uker og vi hadde en del fra før av. Da slipper vi også å gå på butikken i de to ukene, noe jeg anser som viktig. 

Men når folk hamstrer for flere 10 tusener med haugevis av handlevogner så er det leit. 

Anonymkode: 98dec...43d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det verste du kan gjøre nå. Om du handler når det er mye folk i butikkene er det mye mere sansynlig å blir smittet av corona viruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget for mange er å slippe å gå på butikken for ofte for å unngå smitte, jeg kjører ikke så jeg handler bare det jeg kan bære. Men når de handler med en hau i handlekorgen sin ser jeg ikke poenget i. 

Anonymkode: 49c87...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hamstrer ikke. Gleder meg til å handle neste uke i nesten tom butikk. 

Anonymkode: 69bb2...f65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg heller

Jeg kjøper inn slik at jeg har mat for 1 uke, slik jeg alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vurderte hamstring, men kom til fornuft 🙂. Har kanskje litt mer i fryseren enn til vanlig. I min kommune er det flere dagligvarebutikker som kjører ut mat til folk i karantene, og slik er det vel overalt? 

Anonymkode: 4fba4...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun kjøpt masse kakemix. Det er det ingen som trenger. Jeg har mat i flere måneder fremover nå..

Anonymkode: add01...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ikke jeg heller

Jeg kjøper inn slik at jeg har mat for 1 uke, slik jeg alltid har gjort.

Men et visst lager slik DSB anbefaler er jo kjekt.  Og det gjelder jo i enhver krisesituasjon, ikke bare nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men et visst lager slik DSB anbefaler er jo kjekt.  Og det gjelder jo i enhver krisesituasjon, ikke bare nå.

Ja det er noe jeg har vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ja det er noe jeg har vurdert.

Det syns jeg.  Det er mange andre situasjoner foruten denne der man kan trenge litt ekstra livsnødvendigheter.

Lista til DSB er et utgangspunkt...doble og triple det gjerne. Og legg til mange personlige nødvendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamstrer ingenting, men kjøpte meg noen poser med frosne grønnsaker i dag. Handlet ellers som normalt, i motsetning til alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...