Gå til innhold

Blir man garantert smittet om man bor i kollektiv med 10 personer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et stort kollektiv med delt bad og kjøkken. Har sluttet å bruke annet enn mikroovnen på kjøkkenet og vasker meg godt på hendene etterpå. Badet slipper jeg ikke unna men unngår å berøre flater og vasker meg godt etter å ha åpnet og lukket døra. Jeg sitter på rommet mitt hele tiden og unngår kontakt med andre. Jeg unngår å være på kjøkkenet når noen andre er der.

Virker ikke som de andre tar viruset spesielt seriøst og jeg er redd for å bli smittet pga deres idioti. Er det garantert å bli smittet om noen skulle få det? Selv om jeg holder avstand til dem, ikke berører flater og vasker meg på hendene etter hver gang jeg har tatt på bad eller mikroovn? 

Anonymkode: 908a2...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis familien din har en hytte eller noe så ville jeg dratt dit og heller vært alene. Egentlig uavhengig av smitte, kollektiv med 10 stk høres ut som et sant helvete.

Anonymkode: d6677...bb9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis familien din har en hytte eller noe så ville jeg dratt dit og heller vært alene. Egentlig uavhengig av smitte, kollektiv med 10 stk høres ut som et sant helvete.

Anonymkode: d6677...bb9

Det har de ikke dessverre. Kan heller ikke dra hjem. 

Tenker du ift lyd og bråk at 10 pers er ille? Jeg hadde bare tenkt å bo her i 3 fuckings måneder til, men nå kan jeg bli strandet i kanskje 2 år! Fryktelig tanke. Hvis jeg i det hele tatt overlever da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er garantert og det er sikkert ikke mulig å smitte 100 %, i tillegg er det ikke veldig sannsynlig at det vil bli så ille selv om du blir smittet. Men det hjelper å være forsiktig. I tillegg til tingene du gjør kan det være lurt å lufte godt, spesielt om noen hoster. Men det høres også ut som livet ditt hadde blitt litt bedre om du ikke var så sint. Det går an å ta forholdsregler med godt humør selv om de du bor med ikke er så smarte, og det vil også øke immunforsvaret ditt om du har det bra. Lykke til!

Anonymkode: 5848a...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i hvert fall være veldig god på hygiene selv. Det viser seg at de fleste har blitt smittet av noen som ikke har fått symptomer enda, så å bare holde seg unna de som hoster gir falsk trygghet.

https://www.theguardian.com/science/2020/mar/12/coronavirus-most-infections-spread-by-people-yet-to-show-symptoms-scientists

Anonymkode: 724d8...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må i hvert fall være veldig god på hygiene selv. Det viser seg at de fleste har blitt smittet av noen som ikke har fått symptomer enda, så å bare holde seg unna de som hoster gir falsk trygghet.

https://www.theguardian.com/science/2020/mar/12/coronavirus-most-infections-spread-by-people-yet-to-show-symptoms-scientists

Anonymkode: 724d8...d43

Holder meg unna alle. Men man vet jo aldri om man tilfeldigvis kommer borti en flate eller om viruset kan være det er luftbårent og ikke dråpesmitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...