AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har en venn som har samlet en gjeng på 25 stykker som skal møtes på restaurant i Oslo i morgen for bursdagsmiddag. Jeg er sånn i tvil om jeg skal reise eller ikke med tanke på situasjonen i Oslo på grunn av koronaviruset. For å komme meg dit må jeg bruke kollektivtransport frem og tilbake i tillegg til å sitte i restaurant med mange andre. Jeg er ikke selv i noen risikogruppe, men har eldre foreldre og et lite barn hjemme. Jeg vet at vennen min ikke kommer til å avlyse selv og at han synes hele korona greiene er et stort hysteri, så jeg vet han vil bli sint og skuffet dersom jeg avlyser og ikke kommer på bursdagsfeiringen hans.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 50423...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Du får vurdere hva som betyr mest for deg: 1. Å utsette dine gamle foreldre (og andre) for mulig smitte 2. At vennen din blir sint og skuffet Deretter burde vel valget være enkelt. Anonymkode: 818f8...9fd 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Hadde ikke dratt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Ikke dra! Anonymkode: 6aa55...973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 Om mer enn 25 andre er der vil dere jo uansett egentlig ikke ha lov til å samles. Hold deg hjemme. Anonymkode: 8c541...076 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Selvfølgelig drar man ikke på dette nå... Vennen din burde selv tenke på dette og avlyse. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 Slik det er i Oslo nå, burde du ikke dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 13 minutter siden, Teatrica skrev: Selvfølgelig drar man ikke på dette nå... Vennen din burde selv tenke på dette og avlyse. Ja, jeg er enig med deg. Men dette er typen som syntes det var kult at folk trosset oppfordringen om å dra i Kollen, så jeg vet at han selv ikke kommer til å avlyse. Ts. Anonymkode: 50423...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 Han skal nok ikke ha det bare han får tenkt seg om 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får vurdere hva som betyr mest for deg: 1. Å utsette dine gamle foreldre (og andre) for mulig smitte 2. At vennen din blir sint og skuffet Deretter burde vel valget være enkelt. Anonymkode: 818f8...9fd Ja, jeg er enig i dette. Men jeg synes det er en ubehagelig situasjon å skulle si at jeg ikke vil komme pga dette. Alle andre i akkurat denne vennegjengen tenker helt ulikt enn meg og synes det er tull å ikke dra.. Anonymkode: 50423...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er enig i dette. Men jeg synes det er en ubehagelig situasjon å skulle si at jeg ikke vil komme pga dette. Alle andre i akkurat denne vennegjengen tenker helt ulikt enn meg og synes det er tull å ikke dra.. Anonymkode: 50423...665 Men,da er det bra at én i vennegjengen har fornuften i behold 👍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er enig i dette. Men jeg synes det er en ubehagelig situasjon å skulle si at jeg ikke vil komme pga dette. Alle andre i akkurat denne vennegjengen tenker helt ulikt enn meg og synes det er tull å ikke dra.. Anonymkode: 50423...665 Er du en sau? Hopper du fordi alle andre hopper? Selvfølgelig tar man hensyn til egne foreldre og barn før en venns fødselsdag når hele Norge er på vei inn i lockdown? Anonymkode: fab1c...6ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg er enig i dette. Men jeg synes det er en ubehagelig situasjon å skulle si at jeg ikke vil komme pga dette. Alle andre i akkurat denne vennegjengen tenker helt ulikt enn meg og synes det er tull å ikke dra.. Anonymkode: 50423...665 Får dra en liten løgn og finne på en annen unnskyldning da. Si du er syk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er enig i dette. Men jeg synes det er en ubehagelig situasjon å skulle si at jeg ikke vil komme pga dette. Alle andre i akkurat denne vennegjengen tenker helt ulikt enn meg og synes det er tull å ikke dra.. Anonymkode: 50423...665 Er du en sau? Hopper du fordi alle andre hopper? Selvfølgelig tar man hensyn til egne foreldre og barn før en venns fødselsdag når hele Norge er på vei inn i lockdown? Anonymkode: fab1c...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du en sau? Hopper du fordi alle andre hopper? Selvfølgelig tar man hensyn til egne foreldre og barn før en venns fødselsdag når hele Norge er på vei inn i lockdown? Anonymkode: fab1c...6ae Nei, det er det er derfor jeg stiller meg kritisk til feiringen. Men klart jeg synes det er ubehagelig at hele vennegjengen blir sur på meg og synes ille om meg. Men med det sagt så har jeg bestemt meg for å bli hjemme, spesielt etter pressekonferansen som holdes nå. Takk for alle svar! Ts. Anonymkode: 50423...665 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. mars 2020 #16 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venn som har samlet en gjeng på 25 stykker som skal møtes på restaurant i Oslo i morgen for bursdagsmiddag. Jeg er sånn i tvil om jeg skal reise eller ikke med tanke på situasjonen i Oslo på grunn av koronaviruset. For å komme meg dit må jeg bruke kollektivtransport frem og tilbake i tillegg til å sitte i restaurant med mange andre. Jeg er ikke selv i noen risikogruppe, men har eldre foreldre og et lite barn hjemme. Jeg vet at vennen min ikke kommer til å avlyse selv og at han synes hele korona greiene er et stort hysteri, så jeg vet han vil bli sint og skuffet dersom jeg avlyser og ikke kommer på bursdagsfeiringen hans.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 50423...665 Hør på deg selv. Bli hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er dette som er dugnaden. Alle må gjøre kloke, om enn ubehagelige valg, for å stoppe viruset. Dine avgjørelser kan påvirke til smittespredning. Ja, han blir sur, men det er mindre viktig akkurat nå. Jeg håper vi ser en holdningsendring, bort fra egoismen som dessverre råder. Anonymkode: 760d2...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Del Skrevet 12. mars 2020 Nå har de stengt spisesteder, så da slipper du å ta valget. Anonymkode: 12399...26a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12. mars 2020 #19 Del Skrevet 12. mars 2020 "Unnskyldningen" din skal være: "Jeg er en voksen og ansvarlig person, som velger bort mine egne egoistiske ønsker i respekt for hele samfunnet". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg er enig med deg. Men dette er typen som syntes det var kult at folk trosset oppfordringen om å dra i Kollen, så jeg vet at han selv ikke kommer til å avlyse. Ts. Anonymkode: 50423...665 Dette avgjør da virkelig saken. Sånne nepskrell fortjener ingen bursdagsfeiring! Anonymkode: aeda4...484 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg