AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg bor med en som har to barn. Neste uke er det vår uke til å ha barna. Vi har 50/50. Jeg ble sykemeldt på mandag, og er ikke frisk. Jeg har fått beskjed om å ta det veldig med ro og er sykemeldt t.o.m neste uke. (Før noen drar konklusjoner.. jeg er syk. Ikke liksom-syk. Jeg har operert og har vondt og er sliten. Ligger for det meste i sengen) Nå har jo alle skoler og barnehager steng. Jeg spurte min samboer hva han tenker ang barna, og da sa han at det var jo ikke noe stress.. Jeg var jo hjemme så det løste seg helt fint. Jeg sa at jeg er jo sykemeldt og er ikke i form til å ha barna fulle dager. Da ble han sur og nå har det blitt en kjempekrangel. Han har snakket med mor og hun var helt enig i at her måtte jeg nesten trå til. Hun hadde ikke mulighet til å ta seg fri fra jobb.. Jeg er litt paff nå. Er det jeg som er helt på bærtur her eller? Anonymkode: 201d3...3f1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor med en som har to barn. Neste uke er det vår uke til å ha barna. Vi har 50/50. Jeg ble sykemeldt på mandag, og er ikke frisk. Jeg har fått beskjed om å ta det veldig med ro og er sykemeldt t.o.m neste uke. (Før noen drar konklusjoner.. jeg er syk. Ikke liksom-syk. Jeg har operert og har vondt og er sliten. Ligger for det meste i sengen) Nå har jo alle skoler og barnehager steng. Jeg spurte min samboer hva han tenker ang barna, og da sa han at det var jo ikke noe stress.. Jeg var jo hjemme så det løste seg helt fint. Jeg sa at jeg er jo sykemeldt og er ikke i form til å ha barna fulle dager. Da ble han sur og nå har det blitt en kjempekrangel. Han har snakket med mor og hun var helt enig i at her måtte jeg nesten trå til. Hun hadde ikke mulighet til å ta seg fri fra jobb.. Jeg er litt paff nå. Er det jeg som er helt på bærtur her eller? Anonymkode: 201d3...3f1 Nei. Er man syk så er man syk. Far får være hjemme med barna. Anonymkode: 77db4...a01 72
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Det kommer jo helt an på hvor gamle barna er, tenker jeg. Anonymkode: e195f...e2f 30
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Barna er 4 og 6 år. Anonymkode: 201d3...3f1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barna er 4 og 6 år. Anonymkode: 201d3...3f1 Da syns jeg de er for små til at du skal passe dem hvis du er sengeliggende. Anonymkode: e195f...e2f 86
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barna er 4 og 6 år. Anonymkode: 201d3...3f1 De kan ikke forvente at en dom en nyoperert, og ikke har et direkte ansvar for barna skal passe på de. Hvis barnas foreldre hadde vært sammen så måtte de uansett tatt seg fri. Du er ikke en gratisressurs. Anonymkode: bedcf...619 52
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De kan ikke forvente at en dom en nyoperert, og ikke har et direkte ansvar for barna skal passe på de. Hvis barnas foreldre hadde vært sammen så måtte de uansett tatt seg fri. Du er ikke en gratisressurs. Anonymkode: bedcf...619 Som ikke dom Anonymkode: bedcf...619
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 Men, du er jo sykemeldt? Hvis ikke du var hjemme fordi du er for syk til å jobbe, så ville du vært på jobb. Anonymkode: 6e889...646 26
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Takk for svar. Det var litt godt å høre at jeg ikke var helt på tur. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Far er rasende nå, og sier at han går på jobb neste uke og barna blir her med meg. Mor har tilbudt seg å hente barna i bhg og skole og levere hjem til meg på døren. Far skulle levere barna om morningen.. Anonymkode: 201d3...3f1 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Er uforsvarlig av dem å la deg som tydeligvis ikke være i stand til det passe på dem Anonymkode: 0256d...75f 9
Sokkar Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det var litt godt å høre at jeg ikke var helt på tur. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Far er rasende nå, og sier at han går på jobb neste uke og barna blir her med meg. Mor har tilbudt seg å hente barna i bhg og skole og levere hjem til meg på døren. Far skulle levere barna om morningen.. Anonymkode: 201d3...3f1 Men er ikkje bhg og skole stengt? Hadde du vært frisk, ville du vel ikke gått hjemme. 11
Ulven Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Det var litt godt å høre at jeg ikke var helt på tur. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Far er rasende nå, og sier at han går på jobb neste uke og barna blir her med meg. Mor har tilbudt seg å hente barna i bhg og skole og levere hjem til meg på døren. Far skulle levere barna om morningen.. Anonymkode: 201d3...3f1 Har du mulighet til å dra et annet sted? Mannen din og eks har tydligvis overhodet ikke antenner, så her må det sterkere lut til. 35
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 Er du i faresonen om du er nyoperert? Anonymkode: e9011...9c2 3
Thyra Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det var litt godt å høre at jeg ikke var helt på tur. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Far er rasende nå, og sier at han går på jobb neste uke og barna blir her med meg. Mor har tilbudt seg å hente barna i bhg og skole og levere hjem til meg på døren. Far skulle levere barna om morningen.. Anonymkode: 201d3...3f1 Jeg synes du skrev at bhg og skole var stengt? 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det var litt godt å høre at jeg ikke var helt på tur. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Far er rasende nå, og sier at han går på jobb neste uke og barna blir her med meg. Mor har tilbudt seg å hente barna i bhg og skole og levere hjem til meg på døren. Far skulle levere barna om morningen.. Anonymkode: 201d3...3f1 De kan ikke forvente noenting av deg. Det er ikke dine barn. Og at far er rasende på deg er helt utrolig. Du har ikke barn og du skal få lov til å dra nytte av det. Du kan gjerne være snill og trå til der du kan men ikke på bekostning av helsen eller jobben din. Her hadde faktisk avsluttet forholdet. Og jeg har barn forresten Anonymkode: ce6ae...a87 30
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Jeg skrev at de er for små til at du kan passe dem når du er sengeliggende. Men sånn ellers mener jeg at nå må alle putte seg selv til side, og hjelpe til der det trengs. Foreldre/steforeldre må samarbeide. Kanskje se hvem som har jobber samfunnet trenger akkurat nå, som helsearbeidere. Anonymkode: e195f...e2f 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 Nei far eller mor kan ikke forvente det. Her må faren finne altenativer. Er du sengeliggende så er du sengeliggende. Anonymkode: 80041...0c5 7
Gjest EmKay Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 (endret) Jeg tenker at det kommer litt an på hvordan barna er. Klarer de å underholde seg selv? Se på film, tegne, osv? Hadde dette vært en vanlig situasjon, hadde jeg sagt nei. Men siden ting er som de er nå, tenker jeg at det er viktig at alle trår til der man kan. Jeg tar gjerne inn min familie eller mine venners barn mens jeg har hjemmekontor. Blir ikke like effektivt arbeid på meg, men hvis de jobber i helse eller har andre jobber hvor de ikke har mulighet til å bli hjemme, så må vi bare hjelpe hverandre for å få ting til å gå opp. Men selvsagt, er de super krevende, og du overhode ikke klarer å tilrettelegge litt gjennom dagen slik at de kan styre med en aktivitet en time eller to av gangen, vil det gjerne ikke fungere. Endret 12. mars 2020 av EmKay
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 Hehe, er det trolleri dette. I hovedinnlegget var ifølge ts skole og barnehage stengt. Lenger nede så skulle far og mor samarbeide om kjøring til og fra skole og barnehage Anonymkode: 52268...5f9 16
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 Hva hadde du gjort hvis dette var dine egne barn, som måtte være hjemme ? Anonymkode: 2370a...b03 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå