AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 9 timer siden, Sussudio skrev: Dette er ikke en situasjon hvor småbarnsforeldre er mer utsatt enn andre. Derimot skal jo barnehager og småskolen holde åpent i Oslo. Min nyutflyttede tenåring fikk akkurat permisjonsvarsel fra lærebedrifter. 60% av lærlingelønn er tilnærmet ingenting, og vi som foreldre må ta over husleie (bundet frem til januar neste år). Det hjelper ikke situasjonen vi som samfunn er i om alle skal begynne å sutre og klage over konsekvenser som rammer nettopp dem. Her er det bare å brette opp ermene og ta det som en kvinne. Tror ikke noen går gjennom denne tiden uten å oppleve en eller annen konsekvens. Han kan vel søke dagpenger slik som andre arbeidstakere som er permittert gjør? Anonymkode: df03c...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Del Skrevet 13. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Han kan vel søke dagpenger slik som andre arbeidstakere som er permittert gjør? Anonymkode: df03c...a36 Joda. Det kan man. Men dagpengene er 62,4% av lønnen du hadde før permittering. På lærlinglønn er det ganske minimalt. Både jeg og min mann er permittert, så vi mister begge nærmere 40% av lønnen vår. Er ganske krise for budsjettet, selv med jobber med relativt god inntekt... Anonymkode: 69209...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg