Gå til innhold

Betaling ved stengt barnehage

Superbolla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 timer siden, Sussudio skrev:

Dette er ikke en situasjon hvor småbarnsforeldre er mer utsatt enn andre. Derimot skal jo barnehager og småskolen holde åpent i Oslo. Min nyutflyttede tenåring fikk akkurat permisjonsvarsel fra lærebedrifter. 60% av lærlingelønn er tilnærmet ingenting, og vi som foreldre må ta over husleie (bundet frem til januar neste år). Det hjelper ikke situasjonen vi som samfunn er i om alle skal begynne å sutre og klage over konsekvenser som rammer nettopp dem. Her er det bare å brette opp ermene og ta det som en kvinne. Tror ikke noen går gjennom denne tiden uten å oppleve en eller annen konsekvens. 

Han kan vel søke dagpenger slik som andre arbeidstakere som er permittert gjør? 

Anonymkode: df03c...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan vel søke dagpenger slik som andre arbeidstakere som er permittert gjør? 

Anonymkode: df03c...a36

Joda. Det kan man. Men dagpengene er 62,4% av lønnen du hadde før permittering. På lærlinglønn er det ganske minimalt. Både jeg og min mann er permittert, så vi mister begge nærmere 40% av lønnen vår. Er ganske krise for budsjettet, selv med jobber med relativt god inntekt... 

Anonymkode: 69209...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...