AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Hei! I disse koronatider så bes mange bruke e-konsultasjon for dialog med legen. Jeg har aldri brukt det før, men sendte en melding til fastlegen der for noen timer siden da jeg har enten influensa eller en litt kraftig forkjølelse og ikke får legetime (forståelig nok). Fikk beskjed av legekontoret om å ta kontakt med fastlegen på denne måten. Noen her som har erfaring med e-konsultasjon på helsenorge? Får man sms eller epost når man har fått svar eller må man inn og sjekke med jevne mellomrom? Jeg har akkurat vært inne og sjekket, og har ikke fått noe svar enda. Derfor jeg er nysgjerrig på om jeg må fortsette og sjekke innpå der eller om jeg bare kan vente til jeg får sms eller epost. Anonymkode: 3fc9a...09d
altflyter Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Du får sms. Det pleier i hvert fall jeg å få 😊 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, altflyter skrev: Du får sms. Det pleier i hvert fall jeg å få 😊 Takk! 😊😊 Regner med at det vil ta litt tid før han får svart, vil tro han har en del henvendelser på e-konsultasjon han må rekke over nå i tillegg til pasienter på legekontoret 🙈 Anonymkode: 3fc9a...09d
altflyter Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! 😊😊 Regner med at det vil ta litt tid før han får svart, vil tro han har en del henvendelser på e-konsultasjon han må rekke over nå i tillegg til pasienter på legekontoret 🙈 Anonymkode: 3fc9a...09d Legene har mye å gjøre nå, så det er ikke sikkert du før svar før det er gått et par dager. Er du heldig får du svar i morgen 😊 du får bare sitte og vente dessverre.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, altflyter skrev: Legene har mye å gjøre nå, så det er ikke sikkert du før svar før det er gått et par dager. Er du heldig får du svar i morgen 😊 du får bare sitte og vente dessverre. Hadde jeg visst det tar så lang tid så hadde jeg kontaktet legen for flere dager siden. Jeg er hjemme fra jobb pga sykdom og trenger i utgangspunktet en sykemelding utover egenmelding som går ut i dag, og informasjon om jeg skal holde meg hjemme utover denne uken eller ikke. Fikk ingen informasjon om dette når jeg ringte legekontoret, så nå fikk jeg litt hetta merker jeg. Det var sikkert dumt av meg å vente med å ta kontakt, men jeg pleier alltid å se an formen før jeg tar kontakt med legen, så han skal slippe å bruke tid på ting som går over av seg selv. Nå var det jo ikke så mange bekrefta smittede når jeg ble syk, men nå er det jo en del i området mitt. Får bare gi beskjed til arbeidsgiver og håpe på forståelse for at jeg ikke vet noe enda. Gikk inn og leste nå og ser at det kan ta inntil 5 virkedager 😱 Har alltid opplevd å få time på dagen, og svar på blodprøver og henvendelser veldig fort, så jeg tenkte jo ikke noe over at ting sikkert tar litt ekstra tid i disse dager. Noe jeg absolutt burde tenkt over. 😫 Jaja, jeg holder meg hjemme til over helgen uansett. 🤔🤔 Anonymkode: 3fc9a...09d
altflyter Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg visst det tar så lang tid så hadde jeg kontaktet legen for flere dager siden. Jeg er hjemme fra jobb pga sykdom og trenger i utgangspunktet en sykemelding utover egenmelding som går ut i dag, og informasjon om jeg skal holde meg hjemme utover denne uken eller ikke. Fikk ingen informasjon om dette når jeg ringte legekontoret, så nå fikk jeg litt hetta merker jeg. Det var sikkert dumt av meg å vente med å ta kontakt, men jeg pleier alltid å se an formen før jeg tar kontakt med legen, så han skal slippe å bruke tid på ting som går over av seg selv. Nå var det jo ikke så mange bekrefta smittede når jeg ble syk, men nå er det jo en del i området mitt. Får bare gi beskjed til arbeidsgiver og håpe på forståelse for at jeg ikke vet noe enda. Gikk inn og leste nå og ser at det kan ta inntil 5 virkedager 😱 Har alltid opplevd å få time på dagen, og svar på blodprøver og henvendelser veldig fort, så jeg tenkte jo ikke noe over at ting sikkert tar litt ekstra tid i disse dager. Noe jeg absolutt burde tenkt over. 😫 Jaja, jeg holder meg hjemme til over helgen uansett. 🤔🤔 Anonymkode: 3fc9a...09d Da bruker du egenmelding til du får sykemelding. De kan tilbakedatere den til den datoen du tok kontakt 😊
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, altflyter skrev: Da bruker du egenmelding til du får sykemelding. De kan tilbakedatere den til den datoen du tok kontakt 😊 Ja, men har allerede brukt egenmelding fra tirsdag, og vi er ikke ia bedrift, så den gjelder ikke i morgen. Regner med det ordner seg likevel 😊 Takk for hjelpen 🥰 Anonymkode: 3fc9a...09d
altflyter Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men har allerede brukt egenmelding fra tirsdag, og vi er ikke ia bedrift, så den gjelder ikke i morgen. Regner med det ordner seg likevel 😊 Takk for hjelpen 🥰 Anonymkode: 3fc9a...09d Jeg tenker at alle må vise litt forståelse når verden er i krise. Ring arbeidsgiver og forklar situasjonen, så ordner det seg nok! 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Jeg tok kontakt med lege på ekonsultasjon i går, gikk på jobb da jeg ikke hørte noe men ble sendt hjem. Anonymkode: d997b...d13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, altflyter skrev: Jeg tenker at alle må vise litt forståelse når verden er i krise. Ring arbeidsgiver og forklar situasjonen, så ordner det seg nok! Har fått pratet med arbeidsgiver, det ordnet seg helt fint 😊 Takk for at du tok deg tid til å svare 😊 Anonymkode: 3fc9a...09d
Anbefalte innlegg