Gjest Rynkefri? Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Jeg har nå kommet i den alderen da man begynner å få rynker. Har det noe for seg å bruke dyre rynkekremer? Kan man likegodt bruke en god fuktighetskrem til sin hudtype, eller er ikke dette nok? Finnes det rynkekremer som har dokumentert virkning?
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Det finnes midler som kan ha en viss effekt, spesielt på rynker forårsaket av sol/UV-stråling, men dette er stort sett ikke kremer i fritt salg. Produkter med retinol, vitamin C (ikke kremer, men i serumform) og glykolsyre kan ha en viss utglattende effekt på huden, men utover det er det dessverre gull og grønne skoger det som loves. Det beste du kan gjøre for huden din: *Unngå sola! Bruk faktor 15 året rundt. *Ikke røyk! også en av hudens verste fiender *Bruk en fuktighetskrem tilpasset din hudtype *Tilfør huden fuktighet og fett innenfra, gjennom et balansert kosthold.
Arkana Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Jeg tror det er viktigere at du unngår røyking, drikker mye vann, får nok søvn, unngår solarium og bruker god solkrem ute i sola o.l. enn at du bruker rynkekrem. Og jeg tror arv har sitt å si også.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Rynker kan vanskelig fjernes ved hjelp av kremer, men forebygging kan du gjøre masse av. Kutt røyken, unngå sola mest mulig, drikk nok vann... osv. Og sørg for at huden får nok fuktighet i forhold til din egen hudtype. Ellers er det mye gener også som avgjør hvorvidt en skal bli tidlig rynkete eller ikke.
lillesky Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Pass deg for sola! Bruk HØY solfaktor, du blir brun uansett. Jeg bruker rynkekrem (vet om ti år om den fungerer ), men jeg synes det er bedre å gjøre det enn ikke å gjøre det. Eller event. bruke fuktighetskrem. Fuktighet er viktig! Jeg synes den fra Garnier (rød pakke) er utrolig fin (ikke er den dyr heller, ca. 80 på H&M).
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2005 #6 Skrevet 15. juni 2005 Jeg holder meg unna sola. Soler meg aldri. Bruker solbriller omjeg går i solen og høy solfaktor. Setter meg alltid i skyggen. Drikker endel vann og tar Udos Choice (fettsyrer) sørger for å sove ihvertfall 10 timer pr døgn og bruker fete hudkremer.. Vi får se om det har hjulpet om 10-20 år.. he he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå