Gå til innhold

Danmark lager ny hastelov som gir myndighetene tillatelse til å ta seg inn i hjem uten rettskjennelse ved MISTANKE! Dette er en politistat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette står i en notis i Dagbladet idag. Dette er ekstremt, nå mister man grunnleggende rettigheter og rettsvern. 

Håper på synspunkter fra jurister spesielt. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ved mistanke om hva?

Anonymkode: e40a5...239

• Liker 3
Skrevet

Corona regner jeg med, alt dreier seg jo om det nå.,..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Corona regner jeg med, alt dreier seg jo om det nå.,..

Å okei... Hvorfor er det en politistat? Dette er jo ganske alvorlig, så ser ikke noe problem med at de tar grep.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Link til artikkelen?

Anonymkode: 856e3...8e1

• Liker 1
Skrevet

At politiet eventuelt bare sparker inn døra omtrent og henter ut folk ved mistanke om smitte ? 😲

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man ellers forhindre at personer som er smittet, men ikke bryr seg om det, smitter andre? Det er sånne personer i Norge og som vi ikke har en løsning på. Snakket senest for noen dager siden med et "alternativt" menneske som mente at Korona bare var konspirasjon og egentlig ikke eksisterte. Hva når personer som det blir syke? Det er et problem. 

Anonymkode: e2d8e...96a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare fakenews. Står ingen notiser i Dagbladet om dette i dag.

Anonymkode: 245cc...d30

• Liker 4
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker100 skrev:

Dette står i en notis i Dagbladet idag. Dette er ekstremt, nå mister man grunnleggende rettigheter og rettsvern. 

Håper på synspunkter fra jurister spesielt. 

Uten link eller mer info er innlegget ditt verdiløst.

Politiet kan forresten ta seg inn i hjem uten rettslig kjennelse allerede, på flere ulike grunnlag.

Endret av jabx
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo akkurat slik de gjorde i Kina. Hentet folk med slag og spark...

Anonymkode: fe853...fcb

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare fakenews. Står ingen notiser i Dagbladet om dette i dag.

Det er ikke fake news. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Det er ikke fake news. 

Si gjerne hvilken side denne notisen står på, har nettopp bladd gjennom hele dagens avis :)

• Liker 1
Skrevet

Dette handler jo om ekstraordinære tiltak i en krisesituasjon, det er ikke snakk om en vedvarende lovendring. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo neste steg fra det vi har i Norge, vi blir satt i karantene hjemme, men vi opplever jo at folk bryter karantenen, og når myndighetene ikke kan dermed ha tillit til at folk holder seg hjemme og ikke smittter andre, så er dette alså et valg myndighetene kan ta. Kina gjorde det slik, og det er jo nettopp de store tiltakene i Kina, som gjorde at antall smittede gikk etterhvert ned i Kina. 

Anonymkode: 48ffe...3b9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Denmark don't fuck around... Tror jeg liker det landet mer og mer iforhold til hva de har gjort de siste dagene med drastiske tiltak.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Jeg bor i Danmark og er godt oppdatert på situasjonen her, det jeg etterspør er notisen det refereres til i HI.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har noen så vanskelig for å legge fram kilder?

Anonymkode: 45a67...098

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link til artikkelen?

Anonymkode: 856e3...8e1

7 minutter siden, jabx skrev:

Uten link eller mer info er innlegget ditt verdiløst.

Politiet kan forresten ta seg inn i hjem uten rettslig kjennelse allerede, på flere ulike grunnlag.

https://www.berlingske.dk/politik/regeringen-klar-med-vidtgaaende-hastelovgivning-vil-tvangsindlaegge-syge

Anonymkode: 2b9b4...e6d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Danmark og er godt oppdatert på situasjonen her, det jeg etterspør er notisen det refereres til i HI.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har noen så vanskelig for å legge fram kilder?

Anonymkode: 45a67...098

https://www.berlingske.dk/politik/regeringen-klar-med-vidtgaaende-hastelovgivning-vil-tvangsindlaegge-syge

Anonymkode: 2b9b4...e6d

• Opprett ny...